  • 21. Data: 2020-10-29 23:58:22
    Temat: Re: Słup telekomunikacyjny
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2020 21:15:55 UTC+1 użytkownik heby napisał:
    > To może od razu zdradzę, bo jestem ciągle w lekkim szoku. 30kzł. Za
    > jedną sztukę.

    To pewnie jakiś słup audiofilski. One tyle kosztują.

    L.

  • 22. Data: 2020-10-30 00:35:11
    Od: "mr.Jones" <w...@i...pl>

    Użytkownik "heby" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To może od razu zdradzę, bo jestem ciągle w lekkim szoku. 30kzł. Za jedną
    > sztukę.

    Kogoś poje..ło, 30kzeta to cena za słup średniego napięcia z odłącznikiem i
    pełną dokumentacją.
    Średni koszt budowy słupa nN wirowanego E10 w linii to 3kzł.. Przy
    pojedynczej sztuce może wyjść
    nieco więcej bo koszty dokumentacji, dostawy słupa, robocizny i dzwigu nie
    rozłożą się na
    kilka słupów. Słup przelotowy ŻN 10 to będzie jakieś 70 % tej kwoty ( i
    stawia się bez dzwigu)
    Najprawdopodobniej w twoim przypadku masz do czynienia z absurdami
    ryczałtów przetargowych - taka sama wartość 1 zlecenia zryczałtowanego za
    odcinek linii od 0 do np 200mb.
    Firmy podwykonawcze na jednym zleceniu zarobią, na innym stracą i tak to
    działa
    byleby na końcu wyjść na plus. Był kiedyś przypadek wygranego przetargu,
    gdzie
    oferent wycenił słupa E10/10 na 10 zł, a metr przewodu ASXSn 4x16mm na 70
    zł,
    z tych i innych elementów wyciągnęli prostą średnią i gość pływał w kasie,
    bo rocznie do zrobienia
    było kilka słupów i kilometry ASXSn.

    Jones

  • 23. Data: 2020-10-30 03:11:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > To pewnie jakiś słup audiofilski. One tyle kosztują.

    Jak się już zainwestuje, to można jakiś biznes metodą
    "na słupa" rozkręcić. Wtedy wydatek się zwróci.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2020-10-30 07:35:31
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2020-10-29 o 16:51, heby pisze:
    > Ile może, dla przeciętnego Kolwaskiego, kosztować postawienie słupa
    telekomunikacyjnego/elektrycznego, prawdopodobnie drewnianego lub betonowego? Tak aby
    na nic zawiesić takiś drut telefoniczny, światłowód itd. Bez elektryki zasilającej,
    sama komunikacja.

    Energetycy miewają usługę "słup z platformą pod bociana".
    --
    A S

  • 25. Data: 2020-10-30 09:25:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan A S napisał:

    > Energetycy miewają usługę "słup z platformą pod bociana".

    Można też wybudować specjalną platformę dla bociana (z dodatkową funkcją
    podtrzymywania światłowodu). Jako obiekt małej architektury wymaga to
    jedynie zgłoszenia w urzędzie.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2020-10-30 09:28:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jarosław Sokołowski.
    On 30.10.2020 09:25 you wrote:

    > Można też wybudować specjalną platformę dla bociana (z dodatkową
    > funkcją podtrzymywania światłowodu). Jako obiekt małej architektury
    > wymaga to jedynie zgłoszenia w urzędzie.

    A jaka stawka VAT?

    --
    Pete

  • 27. Data: 2020-10-30 09:36:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > A jaka stawka VAT?

    23%

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2020-10-30 12:42:09
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Thu, 29 Oct 2020 21:15:53 +0100, heby napisał(a):

    > To może od razu zdradzę, bo jestem ciągle w lekkim szoku. 30kzł. Za
    > jedną sztukę.
    >
    > Nie, to nie jest jedyna opcja, ale tak się zastanawiałem, jak to
    > uzasadnić, architekt od słupów taki drogi? Dzwigi podrożały? Z tytanu?
    > Łapówka dla mafii słupowej? Aż sie zastanawiam czy jak nie dopytam
    > dokładniej to mi kawałek mózgu zeżre. Wiec postanowiłem wcześniej
    > powiększyć swoją ignorancję w stawianiu słupów, na grupie ... i tak
    > przygotowany nabrać powietrza i zapytać "że ile?" u autora kosztorysu...

    Może to k... to co innego znaczy? Źle to zinterpretowałeś.
    --
    Kadar

  • 29. Data: 2020-10-30 12:44:40
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Fri, 30 Oct 2020 09:25:28 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Można też wybudować specjalną platformę dla bociana (z dodatkową funkcją
    > podtrzymywania światłowodu). Jako obiekt małej architektury wymaga to
    > jedynie zgłoszenia w urzędzie.

    Pod warunkiem, że bociany są swoje - narodowe. Bo jak te z zachodu to
    już inaczej będzie liczone.
    --
    Kadar

  • 30. Data: 2020-10-30 14:33:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2020 12:42, Kadar Oszmiański wrote:
    > Może to k... to co innego znaczy? Źle to zinterpretowałeś.

    W oryginale jest 28 xxx zł. Raczej to nie jest 28zł i decy grosze.