  • 101. Data: 2012-12-13 09:40:57
    Temat: Re: Śmieci ile u kogo zapowiedziano
    Od: Zappa <j...@w...pl>

    cich

    > No właśnie wg nowych przepisów jest, a firma nazywa się gmina.

    ciach

    czekam z niecierpliwością na wejście tych przepisów m.in. dlatego:
    mam kiepski dojazd, obecnie brak możliwości dojazdu drogą publiczną (droga gruntowa
    nie urządzona), jedynie skrótem przez inna prywatną nieruchomość. Liczę na to, że
    zmobilizuje to gminę do budowy tej drogi. Skutecznie zamierzam reklamować nie
    wywiezienie śmieci przez firmę, która tam nie dojedzie.
    Co Wy na to?
    Pozdrawiam
    Zappa

  • 102. Data: 2012-12-13 12:38:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Mi sie strasznie podoba Twoj sposob postrzegania wolnosci.
    Czy to nie Ty kiedys pisales zeby sprawdzic w lokalnym planie
    zagospodarowania czy mozna miec inny niz czerwony dach, inna niz czerwona
    kostke i inna niz zolta elewacje? Czy mozna palic drewnem w kotle? Teraz
    szkola, dzieci i przedszkola... No faktycznie mozna budowac sie gdzie sie
    chce...

    > A ta urzędniczka to z Carskiego nadania czy jak? A te decyzje to nie
    > konsultowane czy jak?
    >
    > Już wiem, co będzie dalej usłyszę, że demokracja nie działa i człowiek nie
    > ma wpływu na urzędników i tym podobne marudzenie ludzi biernych. Pisałem
    > już tu kiedyś jak była sprawa lokalizacji dwupasmówki w pobliżu mojego
    > miejsca zamieszkania to w konsultacjach społecznych udział wzięły 4 osoby.
    > Oczywiście inni się obudzą za kilka lat jak się zacznie budowa z wielkimi
    > pretensjami że im "urzędniki" drogę chcą przed domem postawić.

    To ja Ci przytocze inna historyjke: przebudowa drogi, chodniki, trawniki i
    podjazdy. Jako wlasciciele lokali uzytkowych poszlismy do gminy prosic o
    projekt podjazdow, bo chcemy do tego sie ustosunkowac. A tam pani, ze
    jeszcze nie ma planu i tak dalej, a wogole to trzeba bedzie w trakcie prac
    ustalac co i jak. No dobra....
    Przyszli robotnicy po roku i robia krawezniki, trawniki przy wiazdach metr
    na metr z obrzezami drozszymi niz metr kostki bruklinowej. Chu wie co to za
    ekonomia, ale dobra.. Wiec my do wojta o co chodzi panie? A pan, ze teraz to
    juz za pozno i ze plan drogi krajowej nie przewiduje tego i tamtego. Skutek
    byl taki, ze trzeba bylo robic po Polsku, czyli jak pojechali to wypie.. po
    dwa, trzy krawezniki poszerzajac podjazd. Tak wyglada ta Twoja idealna
    rzeczywistosc wplywu na to gdzie sie mieszka, co sie robi i jak to urzednik
    wie lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2012-12-13 12:56:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A jak chcesz bez rejonizacji zapewnić by dzieci mogły chodzić do
    > najbliższej szkoły? Właśnie po to jest rejonizacja.

    Toz Ci pisze, ze nie chodzi...
    Dzieki tej chorej sytuacji mozesz prowadzac dzieci do patologicznego
    gimnazjum, gdzie syf kila i mogila, a zeby bylo smieszniej nic nie bedziesz
    mogl zrobic, by zapewnic dziecku lepsza edukacje. Fajnie, ze urzednik wie
    lepiej prawda? Ale pamietam Twoj sposob na poprawe sytuacji, zawsze moge sie
    przeprowadzic..:-)

    > Tak jest od gimnazjum w górę. W przypadku podstawówek pozostawiono
    > rejonizację aby dzieci mogły same bezpiecznie chodzić do szkoły - ot
    > proste (i często prawdziwe) założenie, że dziecko 10 letnie kilometr samo
    > przejdzie i nie zabłądzi, ale jechać autobusem z dwoma przesiadkami
    > niekoniecznie powinno. Dlatego pierwszeństwo mają dzieci z okolicy. W
    > Twoim przypadku z jakiegoś (nienanego na razie) powodu podział na rejony
    > jest inny.

    Jadac do pracy po drodze mam dwie szkoly w miescie. Dzieki meldunkowi w
    miescie moge prowadzic dzieci do szkoly w miescie. Stamtad tez je odbieram
    zatrzymujac sie naparkingu, lub odbiera je babcia. Gdyby dzieci mialy
    meldunek tam gdzie mieszkam, to na piechote chodzilyby do szkoly cztery km w
    jedna strone same, bo to w druga strone niz moj kurs do miasta i to ma byc
    bezpieczne wg. Ciebie?
    Ja Ci dziekuje bardzo za urzednicze wiedzenie lepiej co dla mnie i dla moich
    dzieci lepsze. Taki z Ciebie wolnosciowiec, a poddajesz sie manipulacji jak
    malo kto, do tego bedac zadowolonym.

    Pozdro.. TK

  • 104. Data: 2012-12-13 14:02:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > szkola, dzieci i przedszkola... No faktycznie mozna budowac sie gdzie sie

    Cały czas chodzi o to samo by ludzie _świadomie_ decydowali o swoim życiu.
    Ludzie przed kupnem telewizora potrafią miesiącami porównywać różne modele i
    ich parametry, a działkę często kupują kierując się ceną. A chyba łatwiej
    zmienić telewizor niż działkę :-)

> [...]
    > pojechali to wypie.. po dwa, trzy krawezniki poszerzajac podjazd. Tak
    > wyglada ta Twoja idealna rzeczywistosc wplywu na to gdzie sie mieszka, co

    Zmień urzędników. Co innego mam Ci poradzić. Raz na cztery lata Ty i Twoi
    sąsiedzi macie wpływ na to kto będzie Wami rządził. Nikt nikomu nie narzuci
    dobrych urzędników - każdy musi ich sam wybrać.

    U nas np. _zanim_ zaczęli robić kanalizację pytali _każdego_ o to gdzie chce
    mieć studzienkę przyłączeniową nawet właścicieli pustych działek którzy w
    przyszłości chcieliby się wybudować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 105. Data: 2012-12-13 14:06:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Toz Ci pisze, ze nie chodzi...

    To nie dlatego, że jest rejonizacja tylko dlatego że jakiś urzędnik w tym
    konkretnym przypadku inaczej ułożył rejony.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2012-12-13 14:37:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 14:02:43 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Ludzie przed kupnem telewizora potrafi� miesi�cami por�wnywa� r�ne modele
    >
    > ich parametry, a dzia�k� cz�sto kupuj� kieruj�c si� cen�. A chyba
    �atwiej

    > zmieni� telewizor ni� dzia�k� :-)

    Porównanie bez sensu. Podejmując decyzje o budowie domu/kupni emieszkania najczęsciej
    najwazniejsze bywaja inne kryteria- ja np na Pomorzu mam pracę więc kupiłem działke
    niedaleko. W sąsiedniej miejscowosci mieszka moja mama która już teraz wymaga aby od
    czasu do czasu jej pomóc, w innej miejscowości w poblizu mieszka moja babcia i mam
    też tam inna nieruchomość gdzie prowadze niewielki biznes, po sąsiedzku mieszka
    siostra, a i grób ojca tez tu jest. więc nawet niech na Śląsku jest i faktycznie
    Eldorado to mi tam nie po drodze.
    A telewizor kupuję taki jaki mi odpowiada, tu znaczenie mają parametry a nie inne
    trochę wazniejsze czynniki.
    A wybieranie działki pot kątem rejonizacji szkoły to juz całkiem bez sensu. U nas sie
    te rejonizacje zmieniaja dość często i w sumie wisi mi to dlaczego. Po co mam tracic
    czas i dociekac dlaczego zmienili rejonizacje, domagac się zmian itp? Zameldowałem
    dzieciaka tak aby mógł chodzic do szkoły która mi odpowiada.
    Głupie przepisy trzeba obchodzic.

    Ty naprawdę teoretyk jestes. Np rejonizację zmienili więc co mi po tym że w
    nastepnych wyborach na innego burmistrza zagłosuję. Nawet jakby i nawet jak przywróci
    pasująca mi rejonizację to córka juz dawno szkołę skończy.

    > Zmie� urz�dnik�w. Co innego mam Ci poradzi�. Raz na cztery lata Ty i Twoi
    >
    > s�siedzi macie wp�yw na to kto b�dzie Wami rz�dzi�. Nikt nikomu nie
    narzuci

    > dobrych urz�dnik�w - ka�dy musi ich sam wybra�.

    Tylko że trawniki i podjazdy już zrobione, a nawet jak zmieni urzedników i ci nowi
    coś spieprza to kolejna zmiana za 4 lata a to spierdzielone zostanie.

    > U nas np. _zanim_ zacz�li robi� kanalizacj� pytali _ka�dego_ o to gdzie
    chce

    > mie� studzienk� przy��czeniow� nawet w�a�cicieli pustych dzia�ek
    kt�rzy w

    > przysz�o�ci chcieliby si� wybudowa�.

    A o rejonizację też pytali? Konsultacje w sprawie smieci tez były?

  • 107. Data: 2012-12-13 14:42:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > i ich parametry, a działkę często kupują kierując się ceną. A chyba
    > łatwiej zmienić telewizor niż działkę :-)

    Nie chodzi o swiadomy wybor tylko o to, ze mnogosc dziwnie potrzebnych Ci
    podobno przepisow zaweza znacznie Twoje mozliwosci wyboru. Ja tego nie
    nazywam wolnoscia, Ty owszem.

    > Zmień urzędników. Co innego mam Ci poradzić. Raz na cztery lata Ty i Twoi
    > sąsiedzi macie wpływ na to kto będzie Wami rządził. Nikt nikomu nie
    > narzuci dobrych urzędników - każdy musi ich sam wybrać.

    Na dzien dzisiejszy co da zmiana urzednikow obecnej, czy poprzedniej
    kadencji? Droga zrobiona, podjazdy noca poprawiane i jest git.

    > U nas np. _zanim_ zaczęli robić kanalizację pytali _każdego_ o to gdzie
    > chce mieć studzienkę przyłączeniową nawet właścicieli pustych działek
    > którzy w przyszłości chcieliby się wybudować.

    U mnie tez pytali i to mnie wcale nie dziwi. Co to za laska pytac gdzie kto
    chce miec studzienke. Z oczywistych zachowan nie bede gminy w ramki
    oprawial. Ale tez nie mam pojecia za co placilem dwa tysie?

    Pozdro.. TK

  • 108. Data: 2012-12-13 14:46:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > To nie dlatego, że jest rejonizacja tylko dlatego że jakiś urzędnik w tym
    > konkretnym przypadku inaczej ułożył rejony.

    I po to on nam? Zebysmy sie zastanawiali co autor mial na mysli?

    Pozdro.. TK

  • 109. Data: 2012-12-13 15:31:40
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message

    > Tak jest od gimnazjum w górę. W przypadku podstawówek pozostawiono
    > rejonizację aby dzieci mogły same bezpiecznie chodzić do szkoły - ot
    > proste

    To puść 7 latka samego :-) Powodzenia - pedofil ci go dopadnie i znajdziesz
    go prędzej czy później na polu przysypanego liśćmi :-)
    Ja wiem, że wiele dzieci chodzi ale wiem też, że wiele znika bez śladu.
    Ogólnie jako rodzic twierdzę, że trzeba być nienormalnym żeby tak ryzykować.
    Ja wożę i doprowadzam do środka aż wejdzie po schodach i minie ochroniarza
    przy schodach.

  • 110. Data: 2012-12-13 15:33:24
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > bedziesz mogl zrobic, by zapewnic dziecku lepsza edukacje. Fajnie, ze
    > urzednik wie lepiej prawda? Ale pamietam Twoj sposob na poprawe sytuacji,

    Ja tam wożę do miasta :-) Nawet by mi do głowy nie przyszło żeby z tubylcami
    posyłać :-)