  • 61. Data: 2011-05-10 19:56:11
    Temat: Re: Solar -kat nachylenia
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iqc4mc$pbu$1@news.onet.pl...

    > Jeszcze ze 2 dni pogody i będę mógł zrobić
    > urlop gazowy.

    > Bardziej obawiam się "co na to powie" polietylen
    > 1000czki.

    Masz na mysli temeprature? Mysle, ze nie powinno byc problemu. Sprawnosc
    solara zacznie spadac i ciezko bedzie przekroczyc 60 - 70C. No chyba, ze
    jakims cudem okaze sie, ze grzejniki beda lepszym solarem od tzw. oryginalu.
    :-)

    > Mnie to jednak w dużej mierze życie przymusiło...

    I wlasnie o to chodzi, zycie za rogi. :-)

    > No właśnie. Grzejniki i to ze złomu. Mimo, że wszystkie
    > były wykwaszane przez cyrkulowanie pompą Fosolu,
    > to jednak woda w wannie jest lekko herbaciana ;).
    > Myślę, że to jednak może być wina starej pompy CO
    > podarowanej mi przez przyjaciela... Ona nie była
    > czyszczona... Nie pomyślałem... Ale parę dni i "przedrze" :D

    Obawiam sie, ze to jednak inne zjawisko. Problemem zdaje sie bedzie stale
    obecny tlen w wodzie powodujacy korozje. Z czasem bedziesz musial pomyslec o
    pompie mosieznej.
    I cos z moich doswiadczen - juz jakis miesiac odpowietrzam instalacje po
    przerobkach. Odpowietrzniki przenioslem na strych i co dzien wieczorem latam
    by je odkrecic. Za kazdym razem usuwam powietrze, a rano po starcie slychac
    w pompie lekkie bulgotanie.

    Pozdro.. TK

  • 62. Data: 2011-05-11 06:54:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    czytam, czytam... Niestety takie rozwiązanie odpada, muszę mieć pionowe
    bo się inaczej nie zmieszczą w zaplanowanym miejscu. To raz, dwa..
    Sprawność raczej nie wzrośnie przy zaproponowanym układzie. Pomęczę się
    jeszcze przy przekładaniu króćców...

    Ok, cenna rada, muszę tylko elektrody dokupić bo wyszły...

    > Dokladnie. Pozniej trzeba malym amperarzem nadlac spaw ruchem okreznym w
    > kolo otworu. No ale do tego trzeba praktyki,
    Kolejna cenna rada, dzięki.

    > albo poxiliny. :-)

    No właśnie, z tym że przy moich zdolnościach spawalniczych na poxilinie
    zbankrutuje;) Ponawiam pytanie - czy można (po oczyszczeniu do żywego
    rzecz jasna) zasmarować całe połączenie żywicą poliestrową? o taką:
    http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-polfill-zywica-25
    0g-mata-2500cm2-i1588844108.html

  • 63. Data: 2011-05-11 08:13:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-05-2011 o 08:54:06 Albercik <n...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zbankrutuje;) Ponawiam pytanie - czy można (po oczyszczeniu do żywego
    > rzecz jasna) zasmarować całe połączenie żywicą poliestrową? o taką:
    Możesz powinno wytrzymać, żywica jest dość mocna tylko daj jej
    co najmniej 24godz na stardnienie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 64. Data: 2011-05-11 17:46:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 11-05-2011 o 08:54:06 Albercik <n...@g...pl>

    0g-mata-2500cm2-i1588844108.html

    >Możesz powinno wytrzymać, żywica jest dość mocna tylko daj jej
    >co najmniej 24godz na stardnienie :)

    Tak sie nieszczesliwie sklada, ze po raz drugi mam watpliwosci co do tego co
    piszesz. Wcale mi z tym nie jest wesolo. :-)
    Watpliwosci - nie znaczy, ze nie masz razji. Jak znam zywice to mam
    wrazenie, ze byle jaka nie bedzie wystarczajaco elastyczna przy takich
    temperaturach. Wielu probowalo kleic tym chlodnice samochodowe i niestety
    skutek bywal krotkotrwaly. Inna sprawa, ze dzisiejsze chlodnice boki ma z
    plastiku a ten pracuje znacznie bardziej. Innymi slowy doradzal bym proby w
    podgrzewanej wodzie zanim co kolwiek sie zainwestuje.
    Zestawy naprawcze z zywicy do kupienia w sklepach motoryzacyjnych za max
    15zl.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2011-05-11 19:38:50
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Dzięki :).
    > Dziś dzień zakończyli`m wynikiem 45`C w baniaku
    > ale 1 czy 2`C wdarło do domu i już se poużywaliśmy
    > darmowej energii ;). (-1`C na 1000czce robi mi w domu
    > około +10 na 120tce).

    Dziś słabowato. Koniec dnia 47`C ale ciepła woda
    jest już dostępna w domu ciągle więc darli bez opamiętania ;).

    --
    Yozwig

  • 66. Data: 2011-05-11 21:28:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-05-2011 o 19:46:14 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    0g-mata-2500cm2-i1588844108.html

    > Tak sie nieszczesliwie sklada, ze po raz drugi mam watpliwosci co do
    To masz problem :)
    Polecałem spawanie, może próbować polutować twrdym lutem czyli mosiązem
    ale jak nie ma dostępu do palnika to co mu zostaje?
    Jak dobrze wyczyści i poklei to powinno trzymać.

    Wcale mi z tym nie jest wesolo. :-)
    > Watpliwosci - nie znaczy, ze nie masz razji.
    Miłe, to skąd wczesniejsze wątpliwości? nigdy nic nie kleiłeś?
    wbrew pozorom kleje są coraz lepsze, tylko trzeba je umiejętnie stosować.

    Jak znam zywice to mam
    > wrazenie, ze byle jaka nie bedzie wystarczajaco elastyczna przy takich
    > temperaturach.
    Może dać matę szklaną to bedzie trochę bardziej wytrzymałe, poza tym żywice
    też pracują, także tuaj to ona będzie za elastyczna.

    Wielu probowalo kleic tym chlodnice samochodowe i niestety
    > skutek bywal krotkotrwaly.
    Tam dochodzą drgania które niszczą spoinę metal-klej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 67. Data: 2011-05-11 22:06:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dziś słabowato. Koniec dnia 47`C ale ciepła woda
    > jest już dostępna w domu ciągle więc darli bez opamiętania ;).

    Mozna by rzec, ciplej bardzo nie potrzeba, choc moja zona odkreca baterie
    zawsze na ciepla wode i babom zawsze zimno. 1000 litrow wody 47C to spory
    zapas, ale zdaje sie, ze sprawnosc kolektora zaczela spadac. To i dobrze i
    zle. Nie wiem co na to legionelia, ale podobno wodociagi dosc dobrze temat
    opanowaly.
    W kazdym razie gratuluje sukcesu w ktory powiem szczerze powatpiewalem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2011-05-11 22:14:37
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >To masz problem :)

    Nie mam problemu, po to sa dyskusje. :-)

    >Miłe, to skąd wczesniejsze wątpliwości? nigdy nic nie kleiłeś?
    >wbrew pozorom kleje są coraz lepsze, tylko trzeba je umiejętnie stosować.

    Oj zywica to kleilem dosc sporo. Robi sie z tego niemal szklana powloka i
    niestety tak sobie elastyczna, ale tez w tym przypadku byc nie musi.

    >Może dać matę szklaną to bedzie trochę bardziej wytrzymałe, poza tym żywice
    >też pracują, także tuaj to ona będzie za elastyczna.

    O tak. W ten sposob tworzy sie bardzo wytrzymale i lekkie konstrukcje. Mam
    tylko obawy o roznice rozszerzalnosci temperaturowej. Nie chodzi o to, ze
    zywica nie bedzie mocna. Bedzie, tylko moze sie idealnie odspoic. Ale gdybam
    tylko.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2011-05-13 08:49:23
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dziś słabowato. Koniec dnia 47`C

    Wczoraj łapnęło 49`C ale po tym jak się 5 osób
    wykąpało nastąpiła "orkiestra stop"... Dziś mam
    42`C w baniaku i nie ma słońca...

    Nie wiem jak z siłą światła słonecznego będzie
    w bardziej letnich miesiącach, ale jeżeli tak jak
    teraz, to chyba muszę rozważyć domontowanie
    piatego kaloryfera. Na moje stadko ta instalacja
    wydaje się być "ciasno skrojona"...

    --
    Yozwig

  • 70. Data: 2011-05-13 09:35:54
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Na moje stadko ta instalacja
    > wydaje się być "ciasno skrojona"...

    Własnie zebrałem dane na wykresie i okazało się,
    ze instalacja bez obciążenia domem zyskiwała
    codziennie 9`C a obciążona 5-cio osobową
    rodzinką zyskuje 2`C dziennie...

    Trochę bladziasto.

    Kolega Maniek liczył moce z mojego solara, więc
    chciałem uzupełnić, że jednak nie 8 a 7h i to nie całe
    działa na niego słońce. Wczoraj się w końcu przyczaiłem
    i wylukałem "koniec". Jest to godzina 17:10.

    --
    Yozwig