  • 21. Data: 2012-04-12 10:05:46
    Temat: Re: Solar-przekroczone 3000kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbyj26...
    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 22:41:31 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >A co ja mam wierzyc czy nie wierzyc. Zima była jaka była(ktrótka aczkolwiek
    >dość mroźna) i póki co chyba reówniez całości nie >grzałes

    U mnie jest dziwna sytuacja, bo dach ciagle niedokonczony. Miedzy krokwiami
    12cm welny, a na gorze stoi w rolkach 18cm i czeka na okazje. W mysl Adama
    teorii grzeje calosc, a tak naprawde nie mam pojecia jak by wygladal bilans
    grzejac calosc z wykonczonym dachem. Zakladam, ze zuzycie wzrosnie, ale z
    wyliczen wynika, ze nie jakos kosmicznie, w granicach kilku setek. W tym
    roku gaz w gore, wiec nie ma szans zeby przyszly rok zamknac podobna kwota,
    czyli solary tym bardziej sie oplacaja. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-04-12 10:19:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "lancellot" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem w zupełności wystarczy jeśli panele dostarczą ciepłej wody
    > latem. Więcej trudno od nich oczekiwać. Jeśli cały okres letni nie
    > potrzebuję gazu, węgla, drewna, oleju, prądu, jestem za stosowaniem
    > paneli. Cena paneli fabrycznych przesadzona, więc zakup nie ma sensu.
    > Sens ma coś takiego:
    > http://www.mala-elektrownia.ovh.org/kolektor/IMG_172
    3.jpg

    Gdzies wyzej JanuszK pisze, ze sama szyba w jego planowanym kolektorze to
    prawie 200,- i doszedl madrze do wniosku, ze jednak malo to sie oplaca.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2012-04-12 10:32:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > zgadza w kazdym razie. Dodam przy okazji, ze zyzycie wody nie uwzglednia
    > dobowych strat.

    ja zuzywam wode z ogrzewacza gazowego - strat nie stwierdza sie :)

    b.

  • 24. Data: 2012-04-12 10:38:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 10:01:14 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Kiedys tu Werbinski forsowal jakies dane z Wiki o zuzyciu wody. Mi sie nie
    > zgadza w kazdym razie. Dodam przy okazji, ze zyzycie wody nie uwzglednia
    > dobowych strat.

    Nioe wiem jak jest z CWU u mnie bo nie ma i nigdy nie miałem osobnego licznika na
    ciepła wodę. ale np opgólnie przyjmuje sie zuzycie wody na poziomie 4m3 na osobe na
    miesiąc i to sie mniej wiecej zgadza z tym co jest u mnie w domu, u moich lokatorów w
    mieszkaniu i w kilku innych miejscach które znam. Zresztą na tej grupie tez ludzie
    podawali swoje zuzycia i wychodziło podobnie.
    Tu więc teoria zgadza się z praktyka, nie wiem czemu miałoby byc inaczej dla CWU.
    Skoro jednak zimnej wychodzi ok 120 litrów na osobe a CWU "zawiera" się w zimnej to
    te szacunki ze stron podanych przeze mnie wyglkadają wiarygodnie
    Ale się nie spieram bo nigdy nie mierzyłem faktycznego zużycia CWU

  • 25. Data: 2012-04-12 10:48:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 10:05:46 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > roku gaz w gore, wiec nie ma szans zeby przyszly rok zamknac podobna kwota,
    Czyli pewnie wyjdzie około 4 tys/sezon. Cudów nie ma.

    > czyli solary tym bardziej sie oplacaja. :-)

    Skoro tak twierdzisz to znaczy ze TOBIE sie opłacają.
    Ja np uważam że 12tys(tyle kosztował Ciebie solar) starczyłoby na grzanie ciepłej
    wody gazem przez 100-120 miesięcy, czyli zwrot solarów to oszczędnie licząc(zakłądam
    że 8 miesięcy w roku zapewnia 100% CWU) 10-15lat.
    Tobie się opłaca , wg mnie nie bardzo.

  • 26. Data: 2012-04-12 10:56:24
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbbbg2...

> [...]
    >zimnej to te szacunki ze stron podanych przeze mnie >wyglkadają wiarygodnie
    >Ale się nie spieram bo nigdy nie mierzyłem faktycznego zużycia CWU

    Kris, nie o to chodzi kto jakie ma zuzycie wody, chodzi o kontekst solarow.
    Widzisz grzanie baniaka caly dzien powoduje pewne straty. One nie sa
    zuzyciem CWU, ale wymagaja ogrzewania wody, wiec ilosc dostarczonej energii
    musi byc wieksza niz wynika to ze zuzycia cieplej wody. Jednak nie o tym.
    Nadwyzka o ktorej piszesz nie pojawia sie, bo niewykorzystana ciepla woda
    bedzie wykorzystana nastepnego dnia rano, czy kiedy tam nie bedzie slonca.
    Jezeli kolejnego dnia bedzie slonca, a baniak w duzej czesci pelny z
    poprzedniego dnia to co najwyzej nie zostanie wykorzystany potencjal solara
    tj. bedzie pracowal z kiepska sprawnoscia, ale zadne nadwyzki sie nie
    pojawia.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2012-04-12 10:59:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-

> [...]
    >ciepłej wody gazem przez 100-120 miesięcy, czyli zwrot >solarów to
    >oszczędnie licząc(zakłądam że 8 miesięcy w roku zapewnia 100% CWU)

    12 tys. to nie koszt solara a kotlowni bez sterowania, czyli kociol gazowy,
    baniak CWU i instalacja solarna. Jak dla mnie kwoty wydaja sie do
    udzwigniecia. Solar za 12 tys. nie wydaje sie byc jakas szczegolnie trafiona
    inwestycja, choc jak ktos grzeje np. propanem to...?

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2012-04-12 11:08:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 10:56:24 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Kris, nie o to chodzi kto jakie ma zuzycie wody, chodzi o kontekst solarow.

    Tu zgoda. Ale Marek Dyjor zarzucił mi że 200litrów CWU dziennie to bredzenie więc
    staram się ustalić jak jest faktycznie a dane szacunkowe potwierdzają to co
    napisałem.

> [...]
    > poprzedniego dnia to co najwyzej nie zostanie wykorzystany potencjal solara
    > tj. bedzie pracowal z kiepska sprawnoscia, ale zadne nadwyzki sie nie

    Zgoda
    Ale licznik solara będzie nabijał kolejne kWh. A będzie to energia niewykorzystana-
    np straty dobowe baniaka.

  • 29. Data: 2012-04-12 11:11:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > poprzedniego dnia to co najwyzej nie zostanie wykorzystany potencjal
    > solara tj. bedzie pracowal z kiepska sprawnoscia, ale zadne nadwyzki sie

    zakładasz jakies wielkosci akumulatora ciepła i powierzchni solarów. Napisz
    wyraźnie ze u ciebie zjawisko nadwyżek nie występuje. Ale nadwyżki
    teoretycznie wystąpić mogą. A im wieksze solary dedykowane w strone
    wspomagania CO tym wieksze szanse ze latem energii bedzie za dużo.

    b.

  • 30. Data: 2012-04-12 11:13:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2012 10:59:33 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > udzwigniecia. Solar za 12 tys. nie wydaje sie byc jakas szczegolnie trafiona
    > inwestycja, choc jak ktos grzeje np. propanem to...?

    A to przepraszam. Mój błąd,zasugerowałem sie Twoją odpowiedzia do Lawy gdzie podałes
    12tys i nie doczytałem że to nie tylko koszt solara.