    Subject: Re: Spadki
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 30 May 2020 08:12:55 +0200

    W dniu 2020-05-30 o 00:36, KIKI pisze:
    > Jak ustalić czy spadkodawca miał jakieś nieruchomości, ziemię itp?
    > Chodzi mi o całą Polskę. Czy da się to jakoś sprawdzić po nazwisku,
    > peselu itp? Numerów działek oczywiście nie ma, bo nawet nie wiem czy są.

    Ty się martw czy spadkobierca nie miał czasami długów, bo jak przyjmiesz
    spadek to długi Ty będziesz musiał spłacić.

    Co ciekawsze na odrzucenie spadku masz 6 miesięcy. Po tym czasie jeżeli
    kwalifikujesz się do grupy spadkobierców już nie będziesz mógł odrzucić
    spadku i jeżeli osoba ta jest zadłużona to będziesz musiał spłacać te długi.

    Jeżeli się podejmiesz przyjąć spadek to pamiętaj, żeby to zrobić nie
    "wprost" lecz "z dobrodziejstwem inwentarza". Dzięki temu jeżeli
    spadkodawca miał długi to będziesz odpowiadał za te długi do wysokości
    wartości przyjętego spadku.

    Niestety jeżeli spadkobierca miał kredyty bankowe to żaden bank nie
    udzieli Ci żadnych informacji do czasu, kiedy nie przyjdziesz z
    prawomocnym postanowieniem sądu o nabyciu spadku. Nawet Ci nie powiedzą
    czy ta osoba w ogóle miała konto w tym banku.

    Jeżeli chodzi o nieruchomości to dość łatwo jest to ustalić, bo są
    księgi wieczyste.