  • 21. Data: 2009-03-28 04:48:35
    Temat: Re: Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > właśnie "chyba".
    > bo jednak są przepisy, jest deratyzacja, jest sanepid i cała ta nasza
    > człowiecza ingerencja w to, co ładne i miłe i to co nieładne.
    > mnie osobiście ptaszki brzydzą.

    "Ptaszek idiota, głupszy niż się zdaje
    Nieprzyjaciel kota, z głową jak makówka
    Ojciec siedmiu jajek
    Z które każde pełne jest półgłówka"

    wieszam budki lęgowe, wieszam i jak mi gniazdo założą tam gdzie mi
    niewygodnie to daje wychować następne pokolenie
    i posadziłem aleję lipową która będzie także wtedy gdy mnie już nie będzie

    "Posadziłem więc zapach i szum, posadziłem gniazda i ptaki, posadziłem cień
    i schronienie, posadziłem szelest i spokój."
    SJS

  • 22. Data: 2009-03-28 05:32:27
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    "pawelj" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Było właśnie o budkach lęgowych.
    > Zalecali przybijac gwoździem tylko nie do końca wbitym.
    >
    > 3 metry wysokości to było powiedziane jako obrona przed szkodnikiem typu
    > człowiek niewyżyty z tym, że budki mocowane były w parkach.
    >
    > W programie pokazywali takie dość wysokie budki z wejściem przy samej
    > górze. A ta wysokość miała właśnie chronić przed drapieźnikami typu kot
    > czy inny ptak.
    > Z tym że4 ptaszyska nawaliły tam jakiegoś siana prawie pod wierzch :)
    >

    > W tym programie było wszystko pewnie o tych budkach ale z racji że to dość

    Różne ptaki gniazdują na różnych wysokosciach. Zaprowadź hodowlę kiwi na
    dębie...

  • 23. Data: 2009-03-29 14:39:26
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > mam prośbę o sugestię jak mocować do drzewa budki lęgowe.

    Dr. Kruszewicz w ksiazce "Pomagamy ptakom" pisze (cytuje):
    "Do wbijania w zywe drzewo najlepsze sa gwozdzie aluminiowe. Warto
    pamietac o ich wyjeciu, gdy budka bedzie zdejmowana. Jeszcze lepiej,
    gdy budka jest zawieszona na drucie lub lancuszku na bocznej galezi
    drzewa. "
    pzdr
    Adam

  • 24. Data: 2009-03-29 19:38:22
    Temat: Re: Sposób mocowania do drzewa budek legowych
    Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com>

    adam wrote:

    > " [...] Jeszcze lepiej,
    > gdy budka jest zawieszona na drucie lub lancuszku na bocznej galezi
    > drzewa. "

    Chodzi o budkę czy o huśtawkę?

    Pozdrowienia,
    Michał

    --
    Michał Misiurewicz
    m...@g...com

  • 25. Data: 2009-03-31 22:30:17
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Najprostsze i mało inwazyjne jest zastosowanie na tylna scianę dłuższej od
    > budki lęgowej deski. Wtedy można za koniec lub obydwa przywiązać lub
    > zastosować opaskę.

    Przedtem Tobie opaskę na oczy.

  • 26. Data: 2009-03-31 22:37:41
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > "Nasze" dzięcioły mają dziuple w lesie, ale wiem, ze w Twoim przypadku
    > należy otwór wejściowy do budki obić blachą.

    Opaski, blacha, może jeszcze drut kolczasty?

  • 27. Data: 2009-03-31 22:39:30
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Dzieciol wcale nie zawsze zaczyna kucie od otworu wejsciowego. Cala
    > budke trzeba by obic blacha.
    >
    > MJ
    > PS. Budki przybijam gwozdziem.

    Mały, zgrabny i niewidoczny, więc cała budka ekologiczna
    i ptakom miła.

  • 28. Data: 2009-03-31 22:43:05
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > Hejka. Stanowczo protestuję przeciwko wbijaniu gwoździ w młode, żywe
    > mięso.

    Sugerujesz, że lepiej w Twoje starcze mięsko?:-D

  • 29. Data: 2009-03-31 22:44:48
    Od: "?" <n...@o...pl>

    > A za kilka dni bedziesz biegała po sadzie z sekatorem i przycinała
    > owocówki(żywe mięso)- ale to przecież bedą "cięcia pielęgnacyjne;)))
    > A drwale to dopiero mordercy;)))

    A stolarze sadyści.

  • 30. Data: 2009-04-02 12:41:25
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Grzegorz Szutka pisze:
    > Przybić chyba nie bardzo bo gwoździe w żywe drzewo...
    > Wiązać - też nie bo się sznur/drut będzie wrzynał w drzewo...
    > Więc jak?

    Nie wiem jak to sie potoczy dalej, ale mocuje opaskami
    plastikowymi (za grosze w hipermarketach na setki szt).
    Same budki zrobilem z resztek rur plastikowych, walających
    sie po budowie. Denko i daszek z deski.

    http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#53078637
    67537120306

    Opaski mam zamiar przecinac (nożyczkami) po kazdym sezonie,
    budke czyscic i zawieszac w ten sam sposób na nowo.
    Drzewo nie ucierpi od ucisku.

    pozdro
    --
    A S