  • 11. Data: 2009-03-27 11:00:14
    Temat: Re: Sposób mocowania do drzewa budek lęgowych
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bbjk <b...@g...pl> writes:

    > "Nasze" dzięcioły mają dziuple w lesie, ale wiem, ze w Twoim przypadku

    "Nasze" wykuly sobie dziure w desce pod dachem chalupy, budek tym
    razem nie ruszaly.

    > należy otwór wejściowy do budki obić blachą.

    Dzieciol wcale nie zawsze zaczyna kucie od otworu wejsciowego. Cala
    budke trzeba by obic blacha.

    MJ
    PS. Budki przybijam gwozdziem.

  • 12. Data: 2009-03-27 11:24:59
    Od: "MM" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Szutka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam prośbę o sugestię jak mocować do drzewa budki lęgowe.
    Przesyłam link do strony o budkach lęgowych. Zawiera ona zdjęcia zmocowanych
    różnych budek Na zdjęciach widać, że wszystkie są przybite do drzew
    gwoździami...

    M.

  • 13. Data: 2009-03-27 15:02:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > mam prośbę o sugestię jak mocować do drzewa budki lęgowe. Wiem ze min na
    > 3m wys. otworem na pld.-wsch.Ale jak fizycznie zamocować budke do drzewa?
    > Mam do tylnej ścianki budki przybitą pionową beleczkę o przekroju 5x3cm. I
    > jak ją do drzewa?
    > Przybić chyba nie bardzo bo gwoździe w żywe drzewo...

    Nie popadajmy w paranoje.
    Drzewo przeżyje, nie ma problemu.
    Leśniczy też gwozdziami w lesie mocuja, a tabliczki "pomnik przyrody" też są
    przybijane.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-03-27 15:10:43
    Od: Bbjk <b...@g...pl>

    kris pisze:

    > Nie popadajmy w paranoje.
    > Drzewo przeżyje, nie ma problemu.
    > Leśniczy też gwozdziami w lesie mocuja, a tabliczki "pomnik przyrody" też są
    > przybijane.

    Do kory, która na starych drzewach (pomnikach) jest gruba. Na młodym
    drzewku gwóźdź wbijałby się w żywe mięso.
    --
    Basia

  • 15. Data: 2009-03-27 15:41:17
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gqiq9u$n4k$1@inews.gazeta.pl Bbjk
    <b...@g...pl> napisał(a):

    > Do kory, która na starych drzewach (pomnikach) jest gruba. Na młodym
    > drzewku gwóźdź wbijałby się w żywe mięso.

    Hejka. Stanowczo protestuję przeciwko wbijaniu gwoździ w młode, żywe
    mięso. :-D
    Pozdrawiam demonstracyjnie Ja...cki

  • 16. Data: 2009-03-27 17:37:09
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    "Dirko" <i...@g...com> wrote in message
    >W wiadomości news:gqiq9u$n4k$1@inews.gazeta.pl Bbjk

    > Hejka. Stanowczo protestuję przeciwko wbijaniu gwoździ w młode, żywe
    > mięso. :-D
    > Pozdrawiam demonstracyjnie Ja...cki

    Obłych też?!

  • 17. Data: 2009-03-27 19:51:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > kris pisze:
    >
    > Do kory, która na starych drzewach (pomnikach) jest gruba. Na młodym
    > drzewku gwóźdź wbijałby się w żywe mięso.
    > --

    A za kilka dni bedziesz biegała po sadzie z sekatorem i przycinała
    owocówki(żywe mięso)- ale to przecież bedą "cięcia pielęgnacyjne;)))
    A drwale to dopiero mordercy;)))

    Kris

  • 18. Data: 2009-03-27 21:40:52
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > No i do jakiej gałęzi/pnia żeby uchronić przed kotami?
    > Będę wdzięczny za pomoc.
    > pzdr grzesiek

    Był dwa albo trzy tygodnie temu program na tvp (1 albo 2) -tak z rana koło 7
    w sobotę to jest.

    Było właśnie o budkach lęgowych.
    Zalecali przybijac gwoździem tylko nie do końca wbitym.

    3 metry wysokości to było powiedziane jako obrona przed szkodnikiem typu
    człowiek niewyżyty z tym, że budki mocowane były w parkach.

    W programie pokazywali takie dość wysokie budki z wejściem przy samej górze.
    A ta wysokość miała właśnie chronić przed drapieźnikami typu kot czy inny
    ptak.
    Z tym że4 ptaszyska nawaliły tam jakiegoś siana prawie pod wierzch :)

    W tym programie było wszystko pewnie o tych budkach ale z racji że to dość
    rano i w sobotę to nie obejżałem.
    Ale mocowanie na gwoździe na 100% było

    --
    PawełJ

  • 19. Data: 2009-03-27 22:01:34
    Od: "Marcopolo" <m...@W...gazeta.pl>

    Grzegorz Szutka <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Więc jak?
    > No i do jakiej gałęzi/pnia żeby uchronić przed kotami?

    Witam,~~~Lesnicy w lesie przybijają gwożdziem i tłuka
    młotkiem....Zbrodniarze..? Możesz przywiazać ..tasiemką gumową i co tydzień
    sprawdzać czy drzewu nie za ciasno.

  • 20. Data: 2009-03-28 00:30:43
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Tadeusz Smal wrote:
    > :)
    > Lepszy - gorszy to są to pojęcia umowne.Jeśli się komuś bardziej
    > podobają ptaszki to niech buduje im budki lęgowezachęcajać do
    > zamieszkania w swoim ogrodzie
    > Jeśli zaś Tobie podobają się bardziej szczur to nic nie stoi wszak na
    > przeszkodzie (chyba???) abyś im nie budował legowisk

    właśnie "chyba".
    bo jednak są przepisy, jest deratyzacja, jest sanepid i cała ta nasza
    człowiecza ingerencja w to, co ładne i miłe i to co nieładne.
    mnie osobiście ptaszki brzydzą.
    ich ohydne dzioby, tępe oczka gada, paskudne łuski na rachitycznych
    łapkach... najbardziej podobają mi się z 20 metrów, gdzieś daleko.
    a wrony, kury czy gołębie są mi równie miłe jak szczury,

    moon