  • 11. Data: 2012-12-03 23:15:01
    Temat: Re: Sposób na rurę gazową w bloku - podłączenie płyty gazowej
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Dzięki wszystkim za rady.

    Rozmawiałem dzisiaj z monterem z gazowni i powiedział, że mi wytnie tę
    rurę w pi*du i zejdzie na dół w samym rogu kuchni rurką miedzianą. Potem
    już pod meblami się ją schowa.

    Tak chyba będzie najestetyczniej...

    Tak sobie myślę jeszcze, że w rogu kuchni jest szacht, w którym idą
    wszystkie instalacje blokowe, więc może uda się puścić rurkę tym szachtem.

    Pozdrawiam :)
    MW

  • 12. Data: 2012-12-03 23:24:57
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-12-03 23:15, wolim pisze:
> [...]
    >
    > Tak sobie myślę jeszcze, że w rogu kuchni jest szacht, w którym idą
    > wszystkie instalacje blokowe, więc może uda się puścić rurkę tym szachtem.

    A swoją drogą inżynieria epoki Polski Ludowej przekracza granice
    ludzkiej wyobraźni. Potrafię sobie wyobrazić, że mogło być biednie, nie
    być materiałów, itp. Ale prowadzenie instalacji w tak ordynarny sposób
    to jest chyba efekt tylko i wyłącznie braku pomyślunku i niechlujstwa.
    Choć może 40 lat temu poczucie estetyki było zupełnie inne.
    Pamiętam, że u mojego dziadka jakieś 25 lat temu hydraulik zrobił odpływ
    z umywalki w łazience niemal przez środek łazienki i kazał wieszać na
    tym jakąś ładną firankę i pamiętam, że ta firanka wisiała przez kolejne
    15 lat do następnego remontu, kiedy okazało się że rurę można było
    spokojnie ukryć w ścianie :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 13. Data: 2012-12-04 16:46:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:

> [...]
    > wieszać na tym jakąś ładną firankę i pamiętam, że ta firanka wisiała
    > przez kolejne 15 lat do następnego remontu, kiedy okazało się że rurę

    rury gazowe skręcane dalej nie moga być chowane w tynku czy zabudowie.

    ostatecznie jakiś czas temu dopuszczono chowanie rur gazowych spawanych
    lutowanych i zaciskanych.

    w sumie chodzi o bezpieczeństwo i racja bo jednak wybuchy gazu sie zdarzały
    i zdarzają

  • 14. Data: 2012-12-05 23:03:35
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > Tak sobie myślę jeszcze, że w rogu kuchni jest szacht, w którym idą
    > wszystkie instalacje blokowe, więc może uda się puścić rurkę tym szachtem.

    u mnie to nie przeszło - gazownik mówił , że w przepisach jest, że rura ma
    być odkryta, z łatwym dostępem i mi się nie zgodził na taką modyfikacje

    jak mam ją w rogu, pomalowaną pod kolor ścian to nie rzuca się w oczy:-)

    uciu

  • 15. Data: 2012-12-06 10:01:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-02 14:40, wolim pisze:
    > Dokręcić zwykłą rurę i zejść pod blat i tam dopiero dać giętki wąż?
    > Tylko, czy to odgięcie nie będzie powodować, że rura będzie kolidować z
    > płytą?
    To ja mam podobne pytanie: blok, rura gazowa wychodzi ze ściany pod
    blatami kuchennymi (poziomo), przy kuchence gazowej skręca w górę i
    wychodzi nad blaty, tu jest zawór, następnie rura wraca pod blaty, gdzie
    dochodzi do kuchenki :-> Gdzie zgodnie z przepisami można przenieść ten
    zawór i ile pozwoleń trzeba uzyskać?

    Maciek

  • 16. Data: 2012-12-06 13:51:49
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    Gdzie zgodnie z przepisami można przenieść ten
    > zawór i ile pozwoleń trzeba uzyskać?

    Przepisy mówią, że przed każdym urzadzeniem odbiorczym ma być bezpośrednio
    dostępny zawór odcinający. Wyprostuj przebieg tego pod blatem i daj sobie w
    blacie jakąś klapkę rewizyjną czy odejmowany kawałek blatu ładnie oprawiony
    czy cuś.... Nie będzie widać i będzie dostęp do zaworu i sprawdzania
    wycieków. Pozwolenia powinieneś uzyskać jak przy dowolnej przebudowie, ale
    jako że nikt nie prowadzi inwetaryzacji instalacji - dezyję podejmiesz
    sam....

  • 17. Data: 2012-12-06 13:53:39
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > rury gazowe skręcane dalej nie moga być chowane w tynku czy zabudowie.
    >
    > ostatecznie jakiś czas temu dopuszczono chowanie rur gazowych spawanych
    > lutowanych i zaciskanych.

    z tego co mi wiadomo pod łatwo usuwalnym tynkiem można chować tylko i
    wyłącznie rury stalowe spawane. Miedzi nie wolno zakrywać tynkiem. Chyba że
    się coś zmieniło i nie wiem o tym ale nie sądzę.....

  • 18. Data: 2012-12-06 17:52:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-12-06 13:51, Jackare pisze:
    > jako że nikt nie prowadzi inwetaryzacji instalacji - dezyję podejmiesz
    > sam....
    Dzięki :-)

    Maciek