  • Data: 2018-04-13 07:49:36
    Temat: Re: Studnia rurowa wogrodzie
    Od: A S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-12 o 18:18, Bob Budowniczy pisze:

    > Albo wiertnica, albo ruta z zaworem kulowym, albo rura z klapką.

    W suchej warstwie lepszy jest swider, w błocie jakas rura z zamknięciem
    (szlamówka)

    > O co chodzi z tą rurą osłonową w warstwie mokrej i po co trzeba ją
    > wyciągać?

    Rura oslonowa moglaby byc obudową studni i wtedy jej nie wyciagasz.
    Jednak jej najglebszy segment powinien byc ponacinany i owiniety
    nylonowa siatka, a to utrudnia jej wciskanie w otwór . Owijka
    wciskana bez oslony moze sie zmechacic. Niemniej tak wlasnie robilem.

    > Z tego co wiem to osłonowa jest potrzebna wyłącznie po to żeby
    > zlikwidować opór wciskania rury na głębokości kilku metrów. Jak już
    > osłonowej nie idzie wepchać głębiej, to wciskasz w nią cieńszą i dalej
    > idzie wciskanie.

    Czasem nie da sie wciskac bez wybierania materialu, a to powoduje
    obwalanie sie scianek.
    Aby pracowac w oslonie trzeba miec drugi - węzszy zestaw narzedzi.

    > Jeszcze zauważyłem że jedni dają filtry siatkowe a inni nie, tylko
    > wypłukują piasek i tworzą filtr z kamyków na zewnątrz rury.

    Pewnie zalezy od osrodka. Mialem plynna glinke, zero kamyków.

    pozdro
    --
    A S