eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStyk deski podwalinowej z fundamentem - inne podejście › Re: Styk deski podwalinowej z fundamentem - inne podejście
    From: "HANA" <h...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styk deski podwalinowej z fundamentem - inne podejście
    Date: Wed, 23 Jul 2014 15:53:45 +0200

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:53cfb305$0$2247$65785112@news.neostrada.pl...

    > Porobiłem jeszcze kilka modeli.
    > Moje wnioski są... dziwne.
    >
    > Problemem nie jest skraplanie się wilgoci w ścianach - tu faktycznie
    > izolacja jest na tyle dobra i gruba, że problem nie występuje.
    >
    > Problem leży gdzie indziej: ochrona przeciwwysadzeniowa.
    >
    > Przetestowałem model płyty fundamentowej, w której występuje opaska
    > styropianowa prawie pozioma . Wyszło, że mróz "zagląda pod płytę". Zagląda
    > nieznacznie, gdzieś tak do 50-100 cm pod krawędź, ale jest tym WIĘKSZY im
    > więcej styropianu damy pod płytę. To logiczne - lepiej izolowany budynek
> [...]

    To przelicz hipotetycznie kiedy nastapi wysadzenie
    nawet zakladajac ze dom stoi na samej wodzie ;-)
    objetosc wody przy zerze jest identyczna jak przy 8 stopniach
    jakies wysadzanie zacznie sie teoretycznie juz przy zerze ale...
    powstannie lod, ktory jest dobrym izolatorem cieplnym
    powiedzmy sprawdz przy jakiej temperaturze na zewnatrz bedziesz mial -8 pod
    plyta
    nawet z brzegu plyty
    az sam jestem ciekaw...

    Andrzej

    ---
    Ta wiadomosc e-mail jest wolna od wirusow i zlosliwego oprogramowania, poniewaz
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.