  • 71. Data: 2017-06-12 09:36:16
    Temat: Re: Szafy własnoręcznie wykonane - jakie narzędzia?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 01:29:34 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:

    > Kilka fotek, fronty dzisiaj przykręcone ale nie wyregulowane i nie umyte (bez dwóch
    szuflad które dostawca źle zrobił). Pomysł na szafki wiszące "dwugłębokie" pożyczony
    od Adama.Sz
    > https://drive.google.com/drive/folders/0BwG0uFTujEmE
    aWQ4TFpMTmtHQm8

    No i spoko. Ale dwie rzeczy jak dla mnie mocno denerwujace:

    1. Dolne i gorne (tzn. w gornym rzedzie szafek :) polki nie zgrywaja sie -
    tj. maja poprzesuwane szpary. Ani u mnie ani u mojej zony by to nie
    przeszlo - ma byc symetrycznie i rowno - dolne musza oczywiscie tez
    pasowac do gornych :-)

    2. Narozne szafki nie sa ze soba polaczone i skrecone, przez co szpary
    sie rozjezdzaja z reszta :) Ogolnie gorne narozne szafki to zawsze problem
    i jak tylko sie da to lepiej ich unikac :-) Ale da sie to wymierzyc i
    wyregulowac tak, zeby szafki byly mimo wszystko skrecone - wtedy szpary
    sa idealnie rowne jak reszta!

    Pozdro!

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2017-06-12 10:31:39
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 09:36:18 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > tj. maja poprzesuwane szpary. Ani u mnie ani u mojej zony by to nie
    > przeszlo - ma byc symetrycznie i rowno - dolne musza oczywiscie tez

    Pytałem żonki czy ma być symetria czy kratka - powiedziała że wcale jej na tym nie
    zależy :)

> [...]
    > i jak tylko sie da to lepiej ich unikac :-) Ale da sie to wymierzyc i
    > wyregulowac tak, zeby szafki byly mimo wszystko skrecone - wtedy szpary

    Szafki są skręcone ze sąsiadami z obu wymiarów. Faktycznie narożne to ciężko
    poustawiać (już same korpusy), a jak proste szafki wpasować w nieproste ściany to już
    kosmos. Jeszcze będę to regulował żeby jak najmniej raziło.
    I tu porada dla założyciela wątku: narożne traktować jako pewne zło konieczne.

  • 73. Data: 2017-06-12 11:13:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 10:31:40 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:

    > Pytałem żonki czy ma być symetria czy kratka - powiedziała że wcale jej na tym nie
    zależy :)

    Jak tak to luzik, to Wasza kuchnia i Wam się ma podobać :) Moja to mgr
    inz. matematyk i za brak symetrii bym nie dostał żadnego obiadu z tej
    kuchni :P

    > Szafki są skręcone ze sąsiadami z obu wymiarów. Faktycznie narożne to ciężko
    poustawiać (już same korpusy), a jak proste szafki wpasować w nieproste ściany to już
    kosmos.

    Jak bardzo krzywe to trzeba czasem ostro pokombinować ale używałeś na
    pewno listw metalowych na ścianie i zawieszek regulowanych, z nimi
    jest sporo prościej ale przydaje się długa poziomnica, a najlepiej laser
    puszczony w poprzek ściany (wzdłuż listwy) i wstępne ułożenie zawieszek
    zgodne z głębokością krzywizny na ścianie :)

    > Jeszcze będę to regulował żeby jak najmniej raziło.
    > I tu porada dla założyciela wątku: narożne traktować jako pewne zło konieczne.

    Ano.. W ogóle widzę tam rysunki na kartce - jeżeli nie projektowałeś tego
    w PRO100 na komputerze to SZACUN :-) Strasznie upierdliwa robota robić
    to ręcznie musiała być.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2017-06-13 08:13:48
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 12-06-2017 o 09:36, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > No i spoko. Ale dwie rzeczy jak dla mnie mocno denerwujace:
    >
    > 1. Dolne i gorne (tzn. w gornym rzedzie szafek :) polki nie zgrywaja sie -
    :-D

    To się nazywa przymyk.
    Szpara trochę dziwnie mi się kojarzy.

  • 75. Data: 2017-06-13 10:01:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 czerwca 2017 08:13:47 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > To się nazywa przymyk.
    > Szpara trochę dziwnie mi się kojarzy.

    Mniej kontrowersyjnie to szczelina :-) Ale nie przymyk - przymyk to
    szczelina miedzy futryna, a drzwiami. A mi chodzi o szczeliny miedzy
    szafkami (korpusami) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2017-06-13 14:23:53
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 czerwca 2017 11:13:15 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W ogóle widzę tam rysunki na kartce - jeżeli nie projektowałeś tego
    > w PRO100 na komputerze to SZACUN :-) Strasznie upierdliwa robota robić
    > to ręcznie musiała być.

    Kartka plus arkusz kalkulacyjny żeby ręcznie nie przeliczać wymiarów.

    Upierdliwe bylo podejmnowanie decyzji - a było ich całe mnóstwo, i wszystko wpływało
    na wszystko. Na przykład jaki blat, jaki gruby, bo z niego wynika wysokość szafek,
    czy fronty akrylowe, jakie uchwyty, kurcze córka uczulona na nikiel, to może
    nierdzewne, te drogie pierony, to może fronty lakierowane frezywane itp itp itp. No
    mnóstwo.
    A jeszcze jak dobrać marginesy błędów (mam meble+blaty od ściany do ściany), tu
    krzywy komin, tu zawiasy wiadomo dokładnie jak się ruszają to trzeba odstępy robić
    takie albo owakie, nie zawadzić za uchwyty. O ile będą uchwyty.

    Echh - ile to łatwiej ma taki wykonawca "ze studia kuchni" który po prostu każe
    klientowi podjąć różne decyzje, i ma sztywne podstawy do działania :D