  • 731. Data: 2021-06-22 21:07:08
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 22.06.2021 o 07:07, ddddddddddddd pisze:

    > i bardzo prawdopodobne, że jakby zbagatelizowali do końca, przebieg
    > byłby dokładnie taki sam, a uratowalibyśmy setki tysięcy osób, które
    > do tej pory skazane są na brak opieki

    Na jakiej podstawie oceniasz to prawdopodobieństwo?

    > Nie. Wystarczy mi publiczna debata specjalistów na ten temat. W tej
    > chwili mamy specjalistów z obydwu stron - tej rządowej, ustalającej
    > obostrzenia mailowo na podstawie reakcji tłumu i tego, na co można
    > sobie pozwolić, oraz ich przeciwników, którzy nie są w ogóle
    > dopuszczani do debaty

    Nie ma większego problemu ze znalezieniem w sieci naukowych tekstów,
    raportów z badań oraz różnych innych materiałów dotyczących covid i
    szczepień. Ale dziwnym trafem nie czytasz akurat tych materiałów,
    wybierasz te najprostsze populistyczne i manipulatorskie przekazy mające
    na celu sianie zamętu i zwątpienia. Więc za przeproszeniem - Co dałaby
    Ci  publiczna debata naukowców, lekarzy? Co byś z niej zrozumiał, skoro
    masz problem z oceną prawdopodobieństwa, czy rozumieniem dość prostego
    tekstu w języku polskim, nie wspominając już o angielskim?

    > jako lek przy występujących objawach,

    Pan doktor z linkowanej konferencji ZLN zalecał jako profilaktykę,
    dlatego pytam.

    > Skoro ryzyko skutków ubocznych jest minimalne, to warto dać chętnym
    > (!) taki lek - dość szybko zweryfikowalibyśmy jego skuteczność.

    Ja pisałam, że ryzyko ciężkich skutków ubocznych *po szczepieniu* jest
    minimalne. I dlatego właśnie się te szczepienia *chętnym* proponuje.
    Dokładnie tak.

    > Wiem, wy musicie mieć bata nad głową, samodzielne myślenie to zło

    Bardzo fajnie jest powoływać się na samodzielne myślenie. Elementem
    samodzielnego myślenia jest także umiejętność oceny, w którym momencie i
    w jakiej sprawie należy zaufać innym oraz komu warto.

    > nie znamy skuteczności tych szczepionek ani ich skutków ubocznych.
    > Zgodnie z waszą logiką duża część skutków ubocznych zamiatana jest pod
    > dywan, aby nie straszyć owieczek (co według was jest ok), reszta
    > cenzurowana.

    Jaka logika pozwala na równoczesne stwierdzenie, że nie znamy skutków
    ubocznych oraz że skutki uboczne zamiatane są pod dywan?

    NB Wątpię, żeby obecnie był jakikolwiek lek czy szczepionka pod takim
    obstrzałem jak szczepienia p/covid.

    --
    Ewa

  • 732. Data: 2021-06-22 21:11:32
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 21.06.2021 o 23:36, Kubuś Puchatek pisze:

    > Nie. Tylko coś o zwłóknieniach w płucach. Jakiś link o tym (tak mogę
    > sam wygooglać, ale co będzie jak trafię na nieprawomyślne linki)?

    https://pulsmedycyny.pl/powiklania-po-covid-19-niepo
    kojace-wyniki-badania-ozdrowiencow-na-slasku-1114428

    I jeden z głośniejszych u nas przykładów:

    https://tvn24.pl/wroclaw/koronawirus-w-polsce-wrocla
    w-25-latek-po-przejsciu-covid-19-potrzebowal-przeszc
    zepu-serca-5032169

    --
    Ewa

  • 733. Data: 2021-06-22 21:14:25
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 22.06.2021 o 11:08, quent pisze:

    > News z dziś:
    > Prof. Gabi Barbas, były dyrektor generalny izraelskiego ministerstwa
    > zdrowia zdradził, że 40 proc. nowych przypadków zakażeń dotyczy osób w
    > pełni zaszczepionych.
    > - Na razie przesadnie się nie martwimy, ale zachowujemy czujność -
    > powiedział na antenie izraelskiego radia prof. Barbas.
    >
    > Dodał, że szczególny niepokój budzi nowa mutacja koronawirusa - Delta.
    > Zdradził, że 40 proc. zakażeń tym wariantem dotyczy osób w pełni
    > zaszczepionych.

    Oczywiście, brzmi strasznie, jeśli informację przedstawi się w ten
    sposób. Trochę lepiej, jeśli podamy w liczbach, że chodzi o 125
    przypadków ogółem zakażonych dzisiaj w Izraelu, z czego co 3
    zaszczepiony, czyli ok. 40 osób.

    NB nikt nie obiecuje, że szczepienie chroni w 100% przed zachorowaniem,
    tylko przed ciężkim przebiegiem.

    --
    Ewa

  • 734. Data: 2021-06-22 21:19:29
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 22.06.2021 o 07:25, ddddddddddddd pisze:

    > i mają to przy sobie? a jak ktoś nie ma? a jak ktoś zza granicy? a jak
    > zmarły odpowiedzieć nie chce?

    A matka siedzi z tyłu?

    Nie ma problemu. Chyba że internet też wcięło albo lekarz niekumaty i
    nie potrafi wejść do systemu. Ale w obu takich przypadkach mielibyśmy do
    czynienia z grubszym problemem niż tylko zgłoszenie NOP.

    LOL

    > Wisi mi to, dopóki szczepienie nie jest obowiązkowe, bo każdy ma prawo
    > dawać w żyłę co chce.

    I nie jest obowiązkowe! Ale jeśli ktoś chciałby Ci dawać w żyłę, mówiąc
    że chce Cię zaszczepić, to radzę jak najszybciej uciekać!

    > Ja tylko wymagam publicznej debaty, której nie ma - w zamian głosy
    > przeciwne są usuwane. Naprawdę, uwierzyłbym w słuszność waszych
    > poglądów, jeśliby obydwie strony mogły się wypowiedzieć i mógłbym
    > porównać fakty z obydwu stron.

    Ja już nie wymagam. Czas lekarzy jest zbyt cenny. niech lepiej zajmą się
    chorymi.

    --
    Ewa

  • 735. Data: 2021-06-22 23:02:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-06-21 o 08:10, ddddddddddddd pisze:

    > możesz też marnować 8h dziennie na umacnianie wałów powodziowych, bo
    > zapowiadają że spadnie mżawka

    Tyle, że nie mamy do czynienia z mżawką, a kolejnymi falami ogromnej
    powodzi. To, że Ty nie widziałeś wody, nie oznacza, że tej powodzi nie
    ma. Jedyne co jest pewne to to, że wcześniej czy później ta powódź
    dosięgnie i Ciebie oraz Twojej rodziny. To tylko kwestia czasu.

    > to po co segregacja sanitarna, przecież jesteście bezpieczni?

    Aby chronić tych, którzy jeszcze się nie zaszczepili lub ze względów
    zdrowotnych nie mogą się zaszczepić oraz żeby chronić tych tłuków,
    którzy nie chcą się zaszczepić, choć mogą i żeby te tłuki nie zarażały
    tych jeszcze niezaszczepionych oraz tych, którzy nie mogą się zaszczepić.

    > buahahahah ;-)))
    > a kontrole na lotniskach zniknęły, bo od roku nie ma terrorystów tylko
    > covid ;DDDDD

    Byłeś? Widziałeś? Czy ot tak sobie pierdoły popychasz?

    > chyba tylko te, które mają papier z przejścia, bo jak przechorowałeś
    > bez papierka, to tak jak byś nie przechorował ;)

    A niby co? Mają wierzyć w Twoje słowo honoru? Przecież Ty i tak byś
    okłamał, skoro nie chcesz się podporządkowywać i nie wierzysz w pandemię.

    Poza tym kto powiedział, że tylko dotyczy osób, które chorowały z
    papierkiem? Przecież można zrobić badania na przeciwciała i te także są
    honorowane.

    Ale cóż? Tłuki jak to tłuki - aby tylko było po ich myśli to sobie
    wyssają z palucha i szerzą swoje głupoty jako prawdę objawioną.

    > No i skąd wniosek, że ci co dali w żyłę nie zakażają? u nas mówi się
    > że nadal zakażają, tylko ponoć łagodniej przechodzą.

    Kto powiedział, że zakażają? Mowa jest o tym czy mogą ponownie się
    zakazić - tak, mogą się zakazić ponownie, ale ich układ immunologiczny
    nie pozwoli, aby wirus się namnażał, a do zakażania jest potrzebne
    namnażanie wirusa. gdyby było tak jak Tobie się wydaje to nie leczono by
    w szpitalach osoczem krwi ozdrowieńców.

    > zakazy wstępu to nie przymus? to niewolników też do niczego nie
    > przymuszali

    Jest pandemia i są restrykcje. Poza tym gdzie Ty żyjesz, skoro nie
    wiesz, że żyjąc w tym społeczeństwie nie masz wolności, bo nie możesz
    robić co chcesz i na każdym kroku podlegasz zakazom, nakazom, obowiązkom
    i karom.

  • 736. Data: 2021-06-23 08:01:15
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 19:47, FEniks pisze:

    > Kiedy badałeś sobie poziom witaminy D oraz C i co dla Ciebie osobiście
    > oznacza niedobór?

    żyję w kraju w którym słońca mało, więc profilaktycznie biorę

    > Pan doktor z linkowanej "konferencji niezależnych" zaleca naprawdę
    > bardzo wysoką dawkę wit. D, bez kontroli, na ślepo. I jak rozumiem,
    > wchodzisz w to bez mrugnięcia okiem?

    wysoką na dzisiejsze standardy, zapytaj swojej matki co zalecali wcześniej

    > Tzn? Nie bardzo rozumiem. Twierdzisz, że szpitale się nie zapchały, czy co?

    tak, szpitale nie były zapchane, w sporej części w ogóle, pozostałe
    przez 95% lockdownu też.

    Lukasz

  • 737. Data: 2021-06-23 08:08:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 20:14, FEniks pisze:

> [...]
    > sposób. Trochę lepiej, jeśli podamy w liczbach, że chodzi o 125
    > przypadków ogółem zakażonych dzisiaj w Izraelu, z czego co 3

    tylko dlaczego do wykazania jakie to szczepienia dobre używamy liczb
    bezwzględnych, podczas gdy utrzymujemy restrykcje, nie mówiąc głośno o
    tym, że mamy kilkanaście przypadków cvd na całe UK (tylko strasząc
    nowymi nazwami)

    > NB nikt nie obiecuje, że szczepienie chroni w 100% przed zachorowaniem,
    > tylko przed ciężkim przebiegiem.

    tak, to obiecywali na początku - później, że nie zarazisz innych, teraz,
    że chroni ciebie

    Lukasz

  • 738. Data: 2021-06-23 10:26:25
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 23.06.2021 o 08:08, ddddddddddddd pisze:
    >  nie mówiąc głośno o tym, że mamy kilkanaście przypadków cvd na całe
    > UK (tylko strasząc nowymi nazwami)

    Trudno dyskutować z kimś, kto  przeczy faktom, a jeśli dane nie
    odpowiadają jego tezom, to je uważa za fałszywe.

    https://www.google.com/search?q=koronawirus+UK+dane+
    22.06.&ei=Ku7SYIPSH-jorgSHq6voAg&oq=koronawirus+UK+d
    ane+22.06.&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBQghEKABMgUIIRCgAT
    IFCCEQoAEyBAghEBU6BAgAEEM6CggAELEDEIMBEEM6BQgAELEDOg
    gIABCxAxCDAToLCC4QsQMQxwEQowI6BQguELEDOgYIABAKEEM6CA
    guEMcBEK8BOgsIABCxAxCDARDJAzoFCAAQkgM6AgguOgIIADoICA
    AQsQMQyQM6DAgAELEDEIMBEAoQQzoECAAQCjoGCAAQFhAeOggIAB
    AIEA0QHjoICCEQFhAdEB5KBAhBGABQ2A1Y1kJgvUVoAHAAeACAAe
    wBiAGwE5IBBjIzLjMuMZgBAKABAaoBB2d3cy13aXrAAQE&sclien
    t=gws-wiz&ved=0ahUKEwiDj4HVqK3xAhVotIsKHYfVCi0Q4dUDC
    A8&uact=5

    --
    Ewa

  • 739. Data: 2021-06-23 13:17:02
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 22.06.2021 o 23:02, Uzytkownik pisze:
    > Jedyne co jest pewne to to, że wcześniej czy później ta powódź dosięgnie
    > i Ciebie oraz Twojej rodziny. To tylko kwestia czasu.

    Dosięgnęła wszystkich znajomych, z którymi mam kontakt na co dzień.
    Jedna osoba miała bardzo długo gorączkę.
    Pozostali albo tylko nie mieli węchu albo dowiedzieli się, że TO mieli
    po zbadaniu przeciwciał.

    Codziennie wieści o nowym fakapie odszczepionkowym. Tym razem Pfitzer.

    http://www.xinhuanet.com/english/2021-06/22/c_131002
    0240.htm

    Na zdrowie

  • 740. Data: 2021-06-23 14:01:03
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 23.06.2021 o 08:01, ddddddddddddd pisze:

    > żyję w kraju w którym słońca mało, więc profilaktycznie biorę

    Nie zrozumiałeś pytania.

    --

    Ewa