  • 31. Data: 2020-10-21 09:39:36
    Temat: Re: Sztuka łączenia blatów kuchennych
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.10.2020 05:48, s...@g...com wrote:
    > Od pary z kubka czy jego ciepla raczej nic nie spuchnie.

    I tak, i nie. Dla jasności, jeżeli zalejesz kubek wrzątkiem a dno ma
    wklęsłe, to pod nim może się pojawić para wodna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2020-10-21 10:38:41
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 20.10.2020 o 23:23, Jacek Maciejewski napisał:

    > Raczej granitowy.

    "Doskonałość istnieje tylko w niebiosach i w marmurze".

  • 33. Data: 2020-10-21 10:58:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 Oct 2020 20:54:38 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
    > wytrzyma dluzej. Ale nie musi. Starczy ze ten lakier jednak sie
    > uszczerbi i

    Co wy macie z tym "uszczerbianiem lakieru"?
    Zabezpieczenie takiej ciętej powierzchni (mówiąc potocznie
    "lakierowanie") to miałem na myśli nie cienką warstwą lakieru po
    wierzchu ale specjalny proces impregnowania wpierw środkami
    wypierajacymi wodę a następnie specjalne lakiery wnikające w
    strukturę nawet do 10 mm. Nie ma możliwości być "odszczerbienie"
    zrobiło jakoś krzywdę bo warstwa ochronna tworzy wraz z fragmentem
    drewna coś w rodzaju konglomeratu. Wnika głęboko pod laminat więc z
    góry dostępu do suchego wióra nie ma. Odszczerbienie na samej
    krawędzi cięcia owszem możliwe ale znowu głębokość warstwy jest tak
    duża, że pod wyszczerbieniem jest nadal struktura impregnacji.
    Wyszczerbienie musiało by być na prawdę duże (~10 mm) żeby odsłonić
    warstwę surowego wióra. Więc odpowiedź jest: tak da się zabezpieczyć
    trzeba tylko chcieć. Gdyby wykonawca mnie uprzedził jaką lipę chce
    wstawić to bym zrobił mu STOP i sam zabezpieczył te krawędzie jak on
    sam nie umie.
    Ale ku...a no nie ma możliwości wszystkiego przypilnować i
    wszystkiego robić samemu jak należy, zgodnie z zasadą:

    https://youtu.be/9rGKnSmfBck?t=1h36m9s

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-10-21 11:08:22
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 21.10.2020 o 02:35, Zenek Kapelinder napisał:

    > Jedyny znany ci sposób łączenia to sprężyna pomiędzy tobą a budą.

    Zenek? Jaki Zenek, przecież Ty jesteś bałuciarski Stiopa!

    https://www.youtube.com/watch?v=C--CuGfRNcY

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza (przysłowie łódzkie).

  • 35. Data: 2020-10-21 13:00:57
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 20 Oct 2020 06:51:24 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > On Tuesday, October 20, 2020 at 2:30:53 PM UTC+2, collie wrote:
    > to możemy kupić
    >
    > Może by i nie puchły, ale za to blat marmurowy trzeba co chwilę impregnować, bo
    łapie plamy. Jeśli wyleje się coś kwaśnego (choćby wino) to już całkowita porażka,
    wsiąka + pojawiają się wżery ;)

    I tak i nie. Tu mam do czynienia prawie z samymi blatami marmurowymi i
    jakoś nie zauważyłem, żeby były problemy a szczególnie z winem. Na temat
    wina i blatów wiem co piszę, testuję jedne i drugie od pierwszego dnia
    pobytu w Hiszpani, jednego i drugiego mają tyle, że nie wiedzą co z tym
    robić. Ja na razie wiem. W "starym świecie" miałem blat granitowy.
    Zaniedbałem go trochę bo przez 8 lat ani razu nie impregnowałem ale
    różnic między wyglądem pierwszego dnia a ostatniego gdy go widziałem,
    nie było.
    --
    Kadar

  • 36. Data: 2020-10-21 13:01:49
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 20 Oct 2020 23:26:52 +0200, ToMasz napisał(a):

    > dla czego nie robicie blatów kuchennych z desek? Ja taki wystrugałem
    > mojej mamie, ale 3 miesiace temu więc nie wiem jak będzie z trwałością.
    > ToMasz

    Bo to kwestia upodobań.
    --
    Kadar

  • 37. Data: 2020-10-21 13:03:17
    Od: Kadar Oszmiański <o...@g...com>

    Dnia Tue, 20 Oct 2020 15:47:35 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Jest.
    > Ta krawędź powinna być zalakierowana dwoma, trzema warstwami lakieru i
    > dopiero na to silikon.
    > Tak miałem w instrukcji BRW.
    >
    > TG

    To należałoby by chyba jakoś podeprzeć jakimiś opisami, parametrami na
    piśmie.
    --
    Kadar

  • 38. Data: 2020-10-21 13:40:10
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego nie zleciłeś blatów w litego drewna?

    -----
    > Gdyby wykonawca mnie uprzedził jaką lipę chce wstawić to bym zrobił mu STOP i
    [...]

  • 39. Data: 2020-10-21 20:12:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Oct 2020 13:40:10 +0200, ąćęłńóśźż<...@...pl> wrote:
    > Dlaczego nie zleciłeś blatów w litego drewna?

    Bo reszta też by musiałaby być litego drewna aby do siebie wszystko
    pasowało, obawiam się że wtedy by pękło z 60k za taką kuchnię.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2020-10-21 20:33:29
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.10.2020 o 10:39, Marek pisze:
    > Rok temu była wykonywana "kuchnia" (szafki, blaty itp) przez firmę
    > zajmującą się projektowaniem i robieniem takich rzeczy.
    > Oczywiście koszt czegoś takiego to średniej klasy auto. Po niecałym roku
    > użytkowania wystąpił problem z blatem. Jest kilka blatów (drewnianych,
    > laminowanych) które są łączone ze sobą czołami. Wykonawca ostrzegał żeby
    > niedopuścić do pozostawienia na dłuższy czas rozlanej wody na łączeniu
    > blatów ani do stawiania gorących rzeczy (garnków). Niestety na jednym
    > łączeniu blaty w dwóch punktach spuchły.
    U siebie nasączyłem płyty z obu stron blatu lakierem epoksydowym dość
    mocno rozrzedzonym. Wpiło może 2x5 ml, może trochę mniej. Jak przeschło
    pomalowałem jeszcze lakierem bez rozrzedzania. Silikon dopiero na końcu.
    Nic nie puchnie, a blat ma półtora roku.
    Przy okazji podzielę się spostrzeżeniem: stare blaty miałem Kronopol, a
    nowe Biurostyl. Różnica w cenie nieduża, ale te drugie mają okleinę typu
    trochę twardsza tapeta i wydaje mi się, że nie ma szans, aby wytrzymały
    tyle, co poprzednie.
    Jacek