  • 1. Data: 2012-05-08 11:45:29
    Temat: Taśmy LED
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Będę montował w kuchni pod szafkami taśmy LED.
    Ze względu na zuzycie prądu zdecydowałem się na LEDY: 3528, 60 ledów na
    metr.
    Ale teraz czytam, że są tez takie zasilane bezpośrednio na 230V.
    Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy jednak iść w tradycyjne 12V?

  • 2. Data: 2012-05-08 17:42:04
    Temat: Re: Taśmy LED
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    wiadomości news:XnsA04D7792FA94Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Będę montował w kuchni pod szafkami taśmy LED.
    > Ale teraz czytam, że są tez takie zasilane bezpośrednio na 230V.
    > Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy jednak iść w tradycyjne 12V?

    Wszelkie ledy kupujemy na napiecie 12V, do tego dobry zasilacz. Kolor cieply
    bialy polecany. W przypadku 230V trzeba liczyc sie z gorsza trwaloscia.

    --
    pozdr Z.

  • 3. Data: 2012-05-08 18:04:58
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    Również nie polecam ledów zasilanych przez badziewne kondensatorki
    prosto z sieci. Najlepiej dobry zasilacz, napięcie proponuje obniżyć
    nawet poniżej 12V. Ledy nie mogą się grzać. Jeśli się grzeją, nie bedą
    wieczne, a tego od nich oczekujemy ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-05-08 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > prosto z sieci. Najlepiej dobry zasilacz, napięcie proponuje obniżyć
    > nawet poniżej 12V. Ledy nie mogą się grzać. Jeśli się grzeją, nie bedą

    dzięki za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 5. Data: 2012-05-08 21:15:18
    Od: s...@g...com

    W lipcu 2007 roku w moim rodzinnym domu podpiąłem lampke z LED-ową bezpośrednio do
    sieci (tzn bez żadnych tranformatorów).

    LAMPKA pali sie nonstop do dzisiaj (mam zamontować wyłącznik przy najbliższej
    awarii).

    Są ciepłe (czy to znaczy że sie grzeją ? )

    ps
    Taka mała ciekawostka. Dom jest drewniany. Lampka jest przymocowana w odległości
    mniejszej niż 10 cm od drzwi które mają samodomykacz wiec czasami pojawiają sie tam
    duże drgania.