  • 41. Data: 2020-01-26 17:48:12
    Temat: Re: Torx a krzyzak
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A blachowkręty?

    -----

  • 42. Data: 2020-01-26 17:49:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wkrętak z końcówką nasadową.

    -----

  • 43. Data: 2020-01-26 17:58:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiście że brawo ja a śmierć debilom.

  • 44. Data: 2020-01-26 20:25:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris zapytał:

    > A to to klucz czy wkrętak?
    > https://www.google.com/search?q=wkrętak+12mm&client=
    ms-android-google&source=android-browser&prmd=isvn&s
    ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiA9c2hsaHnAhXJ4K
    YKHQi2AGkQ_AUoAXoECGUQAQ&biw=320&bih=401#imgrc=-Vfmb
    1AVfAoyJM

    Przecież wszystko wyjaśniłem wyżej. Jeśli wkręca się coś takiego:

    https://www.bimex.pl/pl/products/artykuly-metalowe/w
    krety/12x300-wkret-do-drewna-z-lbem-szesciokatnym-oc
    ynk-5-szt-25956.html

    to jest wkrętakiem. A jeśli takie:

    https://www.e-nierdzewne.pl/pl/p/M4x6-DIN-933-A2-sru
    ba-szesciokatna-nierdzewna/121

    -- to śrubokrętem.

    Jarek

    --
    Kiedy biegam, to jestem biegaczem, kiedy fruwam, to jestem fruwaczem,
    kiedy się boję, to jestem baczem, a tak w ogóle to jestem Gżdaczem.

  • 45. Data: 2020-01-26 21:18:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Dlaczego imbus to nie >rozumiem, on "sztywny" jest.

    Zacznij coś robić to zrozumiesz

  • 46. Data: 2020-01-26 22:07:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W linkach pokazałeś śruby. Śruby wkręca, przykręca itp. się kluczem. Nie gwint a łeb
    odróżnia śrubę od wkretu. Dlaczego nie dasz rysunków śruby M3x10 i wkretu M3x10? Z
    netu cyt."Wkręty wyposażone są w rowki ułatwiające używanie śrubokrętu. Jeżeli ten
    warunek nie jest spełniony, to element można zaliczyć do śrub." Amen.

  • 47. Data: 2020-01-27 00:14:24
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Zenek teraz Cię głowa rozboli. Co to jest?
    https://5.imimg.com/data5/VR/ZU/ML/SELLER-56541078/p
    hilips-flenge-bolt-500x500.jpg

  • 48. Data: 2020-01-27 00:26:51
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2020-01-27 at 00:14, Piotrek Paradysz wrote:
    > Zenek teraz Cię głowa rozboli. Co to jest?
    > https://5.imimg.com/data5/VR/ZU/ML/SELLER-56541078/p
    hilips-flenge-bolt-500x500.jpg

    Albo to?
    http://m.pl.hexheadwoodscrews.com/Content/upload/201
    9468054/201908191055265404329.jpg

    --
    mrg

  • 49. Data: 2020-01-27 00:59:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wkretosruby albo śrubowkręty. Jeśli głupota ludzi przez 60 lat mnie nie rozjebala to
    nie rozboli mnie głowa jak ktoś da linka do jakiegoś cudaka. Jeśli w samochodzie w
    silniku jest wał wykorbiony to dlaczego powszechnie nazywa się go korbowym? Wał
    korbowy to przy studni albo w maszynce do mięsa jest. Podobnie że sprzeglami
    przenoszącym przy przednim napędzie moment obrotowy, z naciskiem na obrotowy, na koła
    nazywanymi przegubami.

  • 50. Data: 2020-01-27 10:04:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Jan 2020 13:47:36 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > To była fajna sprawa 30 lat temu. Dziś każda marketowa wkr
    > ętarka ma
    > własną regulację momentu.

    Ale wkrętarka sama (wraz z jej operatorem) najczęściej nie wie jaki
    moment do danego wkręta jest odpowiedni a taki wkręt wie, dlatego
    wyskakuje.

    --
    Marek