  • 51. Data: 2020-01-27 10:43:11
    Temat: Re: Torx a krzyzak
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Ale wkrętarka sama (wraz z jej operatorem) najczęściej nie wie jaki
    > moment do danego wkręta jest odpowiedni a taki wkręt wie, dlatego
    > wyskakuje.

    Słuszne spostrzeżenie, wcześniej o tym nie pomyślałem. Gdybym pracował
    w dziale marketingu Fabryki Śrub i Wkrętów, to bym pisał o naszych
    wyrobach z inteligentnymi łbami.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2020-01-27 11:05:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Wkretosruby albo śrubowkręty. Jeśli głupota ludzi przez 60 lat mnie nie rozjebala
    to nie rozboli mnie głowa jak ktoś da linka do jakiegoś cudaka. Jeśli w samochodzie w
    silniku jest wał wykorbiony to dlaczego powszechnie nazywa się go korbowym? Wał
    korbowy to przy studni albo w maszynce do mięsa jest. Podobnie że sprzeglami
    przenoszącym przy przednim napędzie moment obrotowy, z naciskiem na obrotowy, na koła
    nazywanymi przegubami.

    Masz na myśli przegub homokinetyczny, czy sprzęgiełka używane w
    prostszych wersjach dołączania przedniego napędu w 4x4?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2020-01-27 11:40:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    przenoszącym przy przednim napędzie moment obrotowy, z naciskiem na obrotowy, na koła

    Ja pierdolę. Już nie masz się czym onanizować?

    Zawsze uczono, że śruba to jest taki typ łącznika, który umożliwia
    używania nakrętek lub wymaga wcześniejszego wykonania gwintu w łączonym
    materiale.

    Natomiast wkręt to jest łącznik, który nie potrzebuje ani nakrętki, ani
    wcześniejszego wykonania gwintu w materiale, a wręcz nawet nie ma
    możliwości zastosowania nakrętki.

    Po prostu jak "mówi" sama nazwa "wkręt" - po prostu wkręca się go w
    materiał.

    Różnica pomiędzy wkrętem, a śrubą nie polega na stosowaniu innego łba.
    Chyba, że Ty masz inny łeb i tego nie ogarniasz?

    Ponadto śruby jak i wkręty mogą posiadać łby do wkręcania wkrętakiem
    i/lub kluczem.

    Śrubokręt to jest niepoprawna, ale przyjęta w potocznym języku nazwa
    wkrętaka.

    Wkrętak to jest narzędzie posiadające rękojeść i grot, którego użycie
    wymaga obrotu współosiowego względem wkręcanego wkrętu czy śruby.

    Póki co to tylko Twoja głupota emanuje na tej grupie dyskusyjnej.

  • 54. Data: 2020-01-27 13:15:15
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

[...]
    ------------------
    Zamiast się przyznać, ze palnąłeś głupotę to się wbijesz jak pizda w occie

  • 55. Data: 2020-01-27 14:11:23
    Od: collie <c...@v...pl>

> [...]
    przenoszącym przy przednim napędzie moment obrotowy, z naciskiem na obrotowy, na koła

    To tak jak z alkoholem: jeśli Ci trzech mówi, że pier[pik] głupoty,
    to nie dyskutuj, tylko zamknij komputer i idź pospacerować po Limonce.
    Nim się ściemni ("Bałuty i Chojny to naród spokojny - bez kija i noża
    nie podchodź do bałuciorza").

  • 56. Data: 2020-01-27 17:46:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Znowu pojadles wodnego chleba. Byle co jesz to i byle co masz w głowie i byle co
    gadasz żeby tylko gadać. Ciebie uczyli. Pewno kowal z furmanem.

  • 57. Data: 2020-01-27 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Ale wkrętarka sama (wraz z jej operatorem) najczęściej nie wie jaki
    > moment do danego wkręta jest odpowiedni a taki wkręt wie, dlatego
    > wyskakuje.

    Z doswiadczenia jednak wynika ze chuja wie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 58. Data: 2020-01-28 13:09:02
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-01-2020 o 13:15, Piotrek Paradysz pisze:
> [...]
    > ------------------
    > Zamiast się przyznać, ze palnąłeś głupotę to się wbijesz jak pizda w occie

    Zenek ma poniekąd rację. Widziałem w książce typu "Poradnik inżyniera
    mechanika" z lat osiemdziesiątych właśnie taki podział. Kolega po szkole
    elektromechanicznej też mi opowiadał, że jego tak uczyli. Śruby mają łeb
    pod klucz sześciokątny, wkręty mają łeb pod wkrętak płaski lub
    krzyżakowy. Problemy formalne są teraz czy taki torx lub imbus to jest
    bardziej klucz czy bardziej wkrętak. :)

    W mojej opinii też taki podział jest bezsensowny, ponieważ odnosi się on
    do drugorzędnej cechy elementu łączącego. Bardziej intuicyjny jest dla
    mnie podział wynikający z rodzaju gwintu:
    - śruba - wymaga nakrętki lub wcześniej nagwintowanego przy pomocy
    gwintownika miejsca do wkręcenia,
    - wkręt - sam się wwierca w materiał: drewno, blacha, tworzywo sztuczne.

    W technice meblowej jest to podobno jeszcze bardziej zagmatwane.

    yabba

  • 59. Data: 2020-01-28 13:21:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

> [...]
    > Problemy formalne są teraz czy taki torx lub imbus to jest bardziej klucz

    Albo jak się trafi taki zawodnik:

    https://allegro.pl/oferta/m3x4-wkret-dociskowy-bez-l
    ba-a2-din-913-20szt-7131610786

    Jarek

    --
    Telewizja pokazała,
    A uczeni podchwycili,

  • 60. Data: 2020-01-28 17:50:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak się trafi taki zawodnik to szukamy dalej aż znajdziemy
    https://www.kammar24.pl/sruba-dociskowa-do-oprawek-w
    eldon-m18x2-25mm-din-1835-b-p-77852.html
    W międzyczasie może trafić się
    https://allegro.pl/oferta/m3x3-sruba-dociskowa-nierd
    zewna-wkret-brok-25szt-6065606187