  • 21. Data: 2016-01-22 11:34:36
    Temat: Re: Trzeba natychmiast zamknąć granice...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-22 11:03, Budyń wrote:

    > to pokazuje powierzchowną znajomosc tematu.
    > Ja jestem katolikiem, i własciwie fanatykiem, fundementalistą - nie byłoby dla mnie
    żadnym problemem umrzec za Jezusa. Ba, to byłby zaszczyt.
    > Islamista o czym wiemy też umrze za wiarę.
    >
    > No a jaka zatem jest różnica? Ja nie bedę zmuszał cie do bycia katolikiem, żadnych
    siłowych rozwiązan nie bedzie. A islamista cie zabije jesli nie przyjmiesz jego wiary
    [...]
    > Widzisz różnicę?

    No to może jednak zapoznaj się ze słownikową definicją fanatyzmu. Bo
    taką miałem na myśli.

    A później (ewentualnie) podyskutujemy o tożsamości fanatyzmów
    (religijnych) :-P

    Piotrek

  • 22. Data: 2016-01-22 13:59:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ateizm to rozproszony ruch spoleczny. W zasadzie jednoosobowy, nie posiadajacy
    struktur. Ateista jak kazdy czlowiek moze zabic ale ateizm zadnych wrogow nie zabije
    bo zorganizowany ateizm nie istnieje. Nazwales ateizm religia. To teraz pokaz jakies
    swiatynie ateistow. Kto jest papiezem ateistow? Od kilku dziesiatek lat jestem
    ateista i nigdy nikt do mnie nie przyszedl po kase.

  • 23. Data: 2016-01-22 15:40:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 11:34:27 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    jego wiary [...]

    > No to może jednak zapoznaj się ze słownikową definicją fanatyzmu. Bo

    brniesz.... jesli uzywasz slownika w dyskusji to co to oznacza:
    >IMHO każdy fanatyzm działa tak samo - czy to islamski, czy to katolicki
    >(puszczałem jakiś czas temu link do artykułu na temat księdza

    wiec albo uzyles slowa fanatyzm potocznie, albo gadasz bzdury udowadniajac ze mało
    sie orientujesz w temacie, bo katolicyzm nie jest fundamentalistyczny (definicyjnie).

    > A później (ewentualnie) podyskutujemy o tożsamości fanatyzmów
    > (religijnych) :-P

    ja moge, ale w dyskusji musi byc porzadek a nie uzywanie tych samych slow w innych
    znaczeniach co drugie zdanie.
    Z ergiem o invitro kiedys szlo to po 500 postach zaczal kwestionowac znaczenie slowa
    "człowiek" i zdaje "zabijac". Wtedy wychodzą brednie, skad ja mam wiedziec w jakim
    znaczeniu uzyl slowa 400postow temu :-)

    b.

  • 24. Data: 2016-01-22 20:28:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-01-22 15:40, Budyń wrote:
    > brniesz.... jesli uzywasz slownika w dyskusji to co to oznacza:

    Kolokwialnie mówiąc oznacza to dokładnie tyle, że denatowi wszystko
    jedno czy obetnie mu głowę islamski fanatyk, czy też wysadzi go w
    powietrze katolicki ksiądz.

    > wiec albo uzyles slowa fanatyzm potocznie, albo gadasz bzdury udowadniajac ze mało
    sie orientujesz w temacie, bo katolicyzm nie jest fundamentalistyczny (definicyjnie).

    Słowa fanatyzm użyłem definicyjnie.

    To raczej z Ciebie marny fanatyk, skoro nie plujesz jadem ani nie
    ucinasz głów niewiernym ;-)

    Ale nie wątpię, że jesteś *żarliwym* katolikiem :-)

    Natomiast co do fundamentalizmu w katolicyzmie to uwaga na nisko
    latające kwantyfikatory! ;-)

    EOT z mojej strony.

    Piotrek

  • 25. Data: 2016-01-23 10:18:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-22 09:21, Budyń wrote:
    [...]
    > oparci jestesmy na kulturze chrzescijanskiej to moze i
    > chrzescijanstwo wprost powinno być opisane jak religia wiodąca (co
    A jesteśmy? :-D Czyż Rzymianie nie wierzyli np. w niechrześcijańskiego
    Jowisza, a nasi przodkowie, Polanie, Mazowszanie, itd., czyż nie
    wierzyli np. w niechrześcijańskiego Swaroga? :-D IMO historia Polski (i
    świata) sięga trochę dalej niż chrześcijaństwo.

  • 26. Data: 2016-01-23 10:37:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 10:18:39 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > wierzyli np. w niechrześcijańskiego Swaroga? :-D IMO historia Polski (i
    > świata) sięga trochę dalej niż chrześcijaństwo.

    owszem jestesmy - nie znam sie to sie wypowiem?
    polecam poczytac (kazdemu) Dzieje Polski Andrzeja Nowaka tom 1 - jestesmy polakami i
    dobrze byłoby wiedziec skąd jesteśmy.

    To troche test na otwartosc - to ze nie chcesz byc chrzescijaninem dzis, nie oznacza
    koniecznosc negacji wszystkiego co z tym zwiazane.

    b.

  • 27. Data: 2016-01-23 11:13:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-23 10:37, Budyń wrote:
    [...]
    > To troche test na otwartosc - to ze nie chcesz byc chrzescijaninem
    > dzis, nie oznacza koniecznosc negacji wszystkiego co z tym zwiazane.
    Ja niczego nie neguję. A właściwie przeciwstawiam się negacji tego co
    było przed chrześcijaństwem. Tudzież insynuacjom, że chrześcijaństwo
    jest jedyną słuszną religią. Bo jakby nie patrzeć, to jeszcze jakieś 300
    lat temu w Polsce można było zostać przerobionym na opał np. z powodu
    przejścia z chrześcijaństwa na judaizm. Tak że chrześcijaństwo wcale nie
    jest taką pokojową religią jak ją malujesz. W porównaniu do islamu
    zdążyło się jedynie trochę ucywilizować.

  • 28. Data: 2016-01-23 12:13:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 11:14:00 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
    > On 2016-01-23 10:37, Budyń wrote:
    > [...]
    > Ja niczego nie neguję. A właściwie przeciwstawiam się negacji tego co
    > było przed chrześcijaństwem.

    na naszych ziemiach to co było przed chrzescijanstwem własciwie zaginęło -
    przyjelismy chrzescijanstwo a tamto porzucilismy. Nie ma czego negowac, ale tez nie
    ma jak do tego nawiazywac.
    A gdyby nie chrzescijanstwo to by nas w ogóle nie było, wyginelibysmy jak
    jacwingowie, obodrzyce itp

    >Tudzież insynuacjom, że chrześcijaństwo
    > jest jedyną słuszną religią.

    jesli sie potraktuje nasz pobyt na tym swiecie jak pewien etap , drogę ku zbawieniu
    to wybawieniem jest wyłącznie Jezus Chrystus.

    >Bo jakby nie patrzeć, to jeszcze jakieś 300
    > lat temu w Polsce można było zostać przerobionym na opał np. z powodu
    > przejścia z chrześcijaństwa na judaizm.

    po 1700 roku? katolicka? zdaje sie ze mitologiczne bzdury... Dawaj żródła. I od razu
    liczbę sądzonych i skazanych przez inkwizycje katolicką.

    >Tak że chrześcijaństwo wcale nie
    > jest taką pokojową religią jak ją malujesz.

    co znaczy pokojową? - w programie mamy równiez walke zbrojną, tyle ze cele bedą
    obronne

    b.

  • 29. Data: 2016-01-23 13:42:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-23 12:13, Budyń wrote:
    [...]
    > na naszych ziemiach to co było przed chrzescijanstwem własciwie
    > zaginęło - przyjelismy chrzescijanstwo a tamto porzucilismy.
    No, przyjęliśmy. Oczywiście wszystko odbyło się drogą pokojową i nikt
    nie zabijał odszczepieńców którzy nie chcieli przyjąć chrześcijaństwa. :-D

    > A gdyby nie chrzescijanstwo to by nas w ogóle nie było, wyginelibysmy
    > jak jacwingowie, obodrzyce itp
    Gdyby nie chrześcijaństwo to Jaćwingowie by nie wyginęli. A wyginęli w
    wyniku wprowadzania chrześcijaństwa przez Krzyżaków i Polaków.
    Oczywiście wprowadzania pokojowego i obronnego. :-D

    > jesli sie potraktuje nasz pobyt na tym swiecie jak pewien etap ,
    > drogę ku zbawieniu to wybawieniem jest wyłącznie Jezus Chrystus.
    Oczywiście. :-D Chociaż... Rodzi się pytanie dlaczego wyłącznie J.Ch. a
    nie Budda czy rdzennie polski Swaróg? :-D

  • 30. Data: 2016-01-23 14:21:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 stycznia 2016 13:42:56 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
    > Gdyby nie chrześcijaństwo to Jaćwingowie by nie wyginęli. A wyginęli w
    > wyniku wprowadzania chrześcijaństwa przez Krzyżaków i Polaków.
    > Oczywiście wprowadzania pokojowego i obronnego. :-D

    Mozesz sobie gdybac w kompletnym oderwaniu od historycznych realiów - ja tu w tej
    chwili nie mowie czy chrzescijanstwo jest lepsze czy gorsze -stwierdzam fakt ze
    przyjelismy chrzescianstwo i to dalo poczatek naszej kulturze.

    > Oczywiście. :-D Chociaż... Rodzi się pytanie dlaczego wyłącznie J.Ch. a
    > nie Budda czy rdzennie polski Swaróg? :-D

    Cóż ja ci moge powiedziec - przekonasz sie zaraz po śmierci.
    Oczywiscie gdybys sie powaznie zainteresowal dlaczego tylko Jezus -służę pomoca :)

    b.