    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Trzy lata w Pellecie
    Date: Sun, 12 May 2019 20:54:12 +0200

    On 12/05/2019 20:43, adam wrote:
    > Co masz na myśli pisząc kosz? Czy zasobnik?

    Zasobnik albo kosz. Obie nazwy w powszechnym użyciu.

    > I co go zjadło? Węgiel?

    Woda. W węglu jest jej bardzo dużo bo na niej najłatwiej oszukiwać w
    detalu, ostatnio nawet zauważyłem że rośnie popularnośc worków
    nieprzeroczystych ;). W pellecie od razu widać bo się rozpada na
    proszek. Ale też jest, czasem po otwarciu klapy z pelletem widać wilgoć
    na ściankach.

    > Ja pięć sezonów paliłem owsem, tej zimy trochę owsa, reszta węgiel.
    > Ślimak jak nowy, zasobnik też.

    Zasobnik skorodował z powodu węgla. Pellet też zawiera wilgoć i dojadł
    blachę do końca. Przedwczoraj zrobil się dziura na trzy palce ;). Na
    razie reanimowałem go szybko matą szklaną aby przeczekać do nowego pieca.

    > Przy owsie powstaje duży nagar w gardzieli palnika, na końcu ślimaka, co
    > rok trzeba rozbierać i skuć.

    U mnie czysto. Pellet natomiast ma tendencję do mielenia się na pył
    kiedy temperatura ślimaka rośnie. Taka wada palenia pelletem bo wymaga
    wyciągania ślimaka.