    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Turbina wiatrowa
    Date: Wed, 18 May 2011 15:02:36 +0200

    Użytkownik Lisciasty napisał:
    > Jest fajny temat na elektrodzie o budowie i użytkowaniu turbin, mniej
    > więcej na miesiąc czytania ;) Jak masz jakie-takie zacięcie do
    > dłubania to zanim (lub zamiast) kupować gotowca możesz postawić coś
    > swojego, może nie budować od razu amerykanki, ale użyć czegoś ze złomu
    > (na upartego można zwykły silnik indukcyjny). Zobaczysz jak to hula i
    > czy jest sens się bawić, ja na pewno coś takiego postawię oczywiście
    > jak uporam się z taką drobnostką jak wybudowanie chałupy ;)

    No właśnie nie wykluczam czegoś 'wóasnoręcznego' :-).
    Prawo budowlane mówi, że jakbym chciał stawiać toto na fundamencie, to
    pozwolenie na budowę i cały szereg zezwoleń, ale jakbym po prostu
    postawił to na gruncie - może jakać niewielka płyta betonowa i zakotwił
    trzema linami, to już nie trzeba zezwoleń. Wysokość może pono mieć do 15
    m, ale u mnie pewnie z 6 do 8 m maszt plus 1,8 śmigło, zatem na pewno
    się mieszczę.

    Nie wiem tylko co na coś takiego gmina... to obszar natura 2000 :-).

    Co do sprzedawania i podatku akcyzowego, to też raczej nie ma obowiązku
    płacenia akcyzy, a i sprzedawać na pewno nie ma obowiązku. Zresztą jak
    zrobiłbym 'elektrownię' na 48 V, to po co komu takie napięcie :-) i tak
    będzie bardzo niestabilne - u mnie tylko do obsługi grzałek, a te nie
    wymagają żadnych tam akumulatorów, czy stabilizatorów, albo falowników.

    Bardzo mnie to zainteresowało, bo w przeciwieństwie do solarów, dla mnie
    ma to jakiś sens w naszej szerokości geograficznej i w moim obecnym
    miejscu zamieszkania.

    pozdr
    Robert G.