    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: UPS-a wsadzić w ścianę czy może nie?
    Date: Tue, 22 Aug 2017 13:53:19 +0200

    Lisciasty pisze:

    > I bakteria mu działa jeszcze? Ile żyją takie bakterie?

    A skąd! Bakterie wymieniałem dwa albo trzy razy. Mam wrażenie, że
    żyją krócej niż zdarzają sie u mnie wyłączenia prądu. Po dwóch
    latach już kiepsko z nimi. Ale to też zależy od producenta. Jakoś
    kiepsko na tym UPSie wychodzę.

    > Przede wszystkim żeby nie walał się pod biurkiem, żeby uniknąć
    > kombinowania z przewodami zasilającymi itp.

    W tym moim UPSie fajne jest głownie to, wisi na ścianie i robi za
    lokalną rozdzielnię zasilania. Ma sporo gniazdek, z których można
    wprost zasilać różne sprzęty.

    > A znajdę w rozdzielni eskę zasilającą to gniazdko i zrobię "bajpasa".

    Aż taką rozdzielczość ma ta rozdzielnia? Że każde gniazdko ma swoją
    eskę?

    > A o tem nie pomyślałem. Od rozdzielni do biura jest mnóstwo daleko.
    > Po ethernecie toto nie komunikuje się?

    Może są i takie. Na pewno można zrobić komunikację USB over Ethernet
    albo RS-232 over ethernet. Ale wygląda mi to na bohaterskie rozwiązywanie
    problemów, które się zamemu wygenerowało.

    > Hm muszę obczaić...

    Próbowałem wyguglać. Na szybko nic nie znalazłem. Są też zintegrowane
    z zasilaczem. Może mają taką zaletę, że magazyn prądu ma tam sensowną
    żywotność. Jeśli chodzi o parosekundowe podtrzymanie do eliminacji
    niestabilności, to superkondensatory może dadzą radę. Poza tym widziałem
    zasilacze przystosowane do napięcia -48V, tyle ile mają akumulatory
    w siłowniach central telefonicznych. Ale to znowu nie to, o co teraz
    chodzi, to ciekawostka taka tylko.

    --
    Jarek