    From: mowczar <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uciążliwy sąsiad - pomocy!
    Date: Sun, 13 Sep 2009 11:01:22 +0200

    rrr. pisze:

    > Nie rozumiem, napisałeś, że do celów grzewczych nie można stosować paliw
    > stałych, więc skąd u Was kominki na drewno ?
    > Jeśli sąsiad rzeczywiście smrodzi to może: ma źle ustawione spalanie na
    > kotle - uświadomić, że tylko na tym traci, ma źle wykonane kominy -
    > uświadomić, że na tym traci, pali śmieci - jeśli jest Straż Miejska - do
    > nich pismo, jeśli nie do Wydz. Ochrony Środowiska, koniecznie pisemnie.
    > A jeśli chodzi tylko o to, że sąsiad nie ma tak jak wszyscy - to cofnąć
    > się w czasie ze 20 lat i do ZSRR, albo teraz emigracja do USA
    >

    > pozdrawiam
> [...]

    Kominek jest w projekcie niemal każdego domu jednorodzinnego. Kominki
    zostały pobłogosławione przy pozwoleniu na budowę w starostwie
    powiatowym. Poza tym kominek nie jest głównym źródłem ciepła i raczej
    pełni rolę oprócz dogrzewania od czasu do czasu, ozdobną i
    reprezentacyjną salonu. Każdy kto notoryczne palił w kominku wie czym
    się to kończy - malowaniem sufitów i ścian.
    Sądzę że Rada Miejska uchwalając plan a w nim ów punkt o paliwach
    stałych, nieprecyzyjnie się wyraziła. Sądzę że w domyśle było że do
    celów ogrzewczych jako główne źródło ciepła nie wolno stosować paliw
    stałych.

    Odnośnie zarzutu że cyt. "...sąsiad nie ma tak jak wszyscy - to cofnąć
    się w czasie ze 20 lat i do ZSRR, albo teraz emigracja do USA" to
    napisałem wyraźnie że nie życzę sobie smrodu na mojej posesji i wewnątrz
    domu (bo smrodek dostaje się przez wentylację do środka). Gdybym
    wiedział wcześniej że tak będzie to kupiłbym działkę w innym miejscu.
    Poza tym skoro wszyscy w okolicy się podporządkowali prawu to dlaczego
    ten gość tego też nie zrobić?.
    Ludzie! Właśnie przez takich mądrali jak w moim przypadku w Polsce jest
    wciąż syf - tony śmieci w rowach i lasach, nieszanowanie innych ludzi,
    wyłudzanie zasiłków, rent i brak pieniędzy w budżecie i koło się zamyka.
    I jeżeli już się wyprowadzać do innego kraju to tylko z tego powodu!!
    Nie po to ustala się prawo żeby kto chce miał je w dupie, ale po to żeby
    je, kuźwa, przestrzegać!
    Wychodzi na to że ja jestem be a nie sąsiad, który łamie prawo - a takim
    właśnie jest miejscowy plan zagospodarowania.

    Pozdrawiam,