  • 91. Data: 2009-11-02 18:13:26
    Temat: Re: Ukladam welne
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hcmql3$m37$1@opal.futuro.pl...

    > Maniek zachowuje się jak ci nasi fachowcy co nam narobili tych fuszerek
    > :-)
    > Dotknie 2 kawałki folii krawędziami i mówi, że szczelnie połączone :-)
    > "Panie ja zawsze tak robię " :-)

    Ja w przeciwienstwie do Was sprawdzalem co zrobilem a Wy tego nawet nie
    widzieliscie. Skad szarpanie na boki w 2cm szczelinie o szerokosci miedzy
    krokwiami ok. osiemdziesieciu paru cm to ja tego nie wiem. Gdyby tak bylo to
    czemu welna fragmentami sie nie odspaja sie i nie wylatuje gasiorem, a ma
    sie oderwac kawal foli przybity prawie 100 zszywakami? Tej foli po przybiciu
    doslownie nie daje sie oderwac, predzej sie porozrywa a latwe to nie jest.
    Pomijam zupelnie fakt, ze nie drutuje sie membran dachowych pod pokryciem i
    jest to zgodne z technologia a Wy Panowie chyba macie na kim jechac szukajac
    promili w oceanie.
    Cenie sobie Wasze uwagi i dobre intencje, ale to troche pachnie mi paranoja.
    Prosze o wytkniecie mi moich bledow w oparciu o realne zagrozenia a nie
    hipotezy wirtualnych zjawisk "bo tak". Po co mam drutowac nad
    wiatroizolacja? Czemu nie powinienem stosowac zakladow skoro - jak
    sprawdzilem doswiadczalnie - nimi nie wieje? Cemu nie stosowac wylacznie
    zszywek, skoro predzej rozerwie sie folia zanim wyrwie sie zszywka? Jakiej
    wielkosci przewidujecie przeplywy powietrza pod deskami, skoro maja mi
    wyrwac przybita niemal nie do oderwania rekami bez szarpan folie?

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2009-11-02 18:15:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ja myślę, że na więkrzej powierzchni nie czuć wiania po prostu. Zaczyna
    > być odczuwalne gdy robi się szybki strumień w małej objętości. Tam cały
    > czas wieje.

    Dokladnie tak tez mysle. Zwieksza sie powierzchinia przeplywu przez
    powierzchnie odkrytego kawalka foli, powierzchnia krytykowanych zakladow nie
    zwieksza sie.

    Pozdro.. TK

  • 93. Data: 2009-11-03 20:00:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > U siebie kladlem steico flex Wspolczynnik taki sam jak wełna. Jak zamoknie
    > to po osuszeniu nie traci wlasciwosci izolacyjnych w przeciwienstwie do
    > welny. Niepalne - testowałem osobiście :)

    Dobra wełna np. Isover supermata jest hydrofobizowana i wilgoć jej nie
    straszna.

  • 94. Data: 2009-11-03 21:10:09
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    m.googlegroups.com...

    > Jak bedziesz kleil folie to Ci radze najtansza tasme dwustronna
    > (papierowa, 5cm szeroka) i kleic w calosci, na wszystkich profilach -
    > trzyma jak trzeba, a te wszystkie specjalne kleje sa do dupy :)

    Dobry klej jest po prostu dobry a nie do dupy.. Tak robilem ja. Na innych
    budowach czesto z powodzeniem stosowalem tasme dwustronna w krótkich
    odcinkach po okolo 5cm co 20-40cm ale klej jednak jest duzo wygodniejszy i
    szybszy w uzyciu.
    Nic nie odpada, wiele z tych skosów zostalo zakrytych plytami dopiero po
    kilku tygodniach.

    http://www.garnek.pl/tarnus/7693470/folia-paroizolac
    yjna
    http://www.garnek.pl/tarnus/7693452/ukladanie-welny

    Marek

  • 95. Data: 2009-11-04 01:31:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > http://www.garnek.pl/tarnus/7693452/ukladanie-welny

    No prosze, dalo sie wypoziomowac na esach. :-)
    Na druga warstwe tez chyba kupie Isovera zamiast Rockwoola. Rockwool sypie
    sie srednio fajnie, ale z drugiej strony jest wzglednie sztywna i latwo sie
    uklada. To jedyna welna z jaka mam doswiadczenie, wiec nie moge nic
    porownywac. Isover podobno jest wilgotny awansem wyjezdzajac z fabryki.
    Pisywal tu nie tak dawno temu czlowiek parajacy sie szkieletowka i dobrze
    sie o niej nie wypowiadal. Rockwool niby mial byc zdecydowanie lepszy.

    Pozdro.. TK

  • 96. Data: 2009-11-04 09:18:38
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > No prosze, dalo sie wypoziomowac na esach. :-)
    Pochwalę się...to lata praktyki :) pomimo że jestem elektronikiem i
    selfinformatykiem :)
    Biura Donaukraftwerk oraz studia telewizyjnego w Burgtheather w Wiedniu w
    których byłem jedynym wykonawcą prac GK trafiły na początku lat 90' do na strony
    katalogu Knauf.

> [...]
    > Pisywal tu nie tak dawno temu czlowiek parajacy sie szkieletowka i dobrze sie
    > o niej nie wypowiadal. Rockwool niby mial byc zdecydowanie lepszy.

    Ja nie przepadam za rockwoolem nie tylko z przyczyn że się sypie. Uważam że
    isover supermata to najlepsze co jest obecnie na rynku. Supermata ma nawet
    lepsze wlaściwości izolacyjne cieplne i akustyczne. Co do sztywności to lepiej
    wychodzi także isover supermata ponieważ jest wystarczająco sztywna aby nie
    wypadać nawet bez sznurków które tylko profilaktycznei zakładam gdy muszę
    pozostawić na kilka dni budowę a zarazem elastyczna aby lepiej wypełnić
    nierówności. Do cięcia nie powinno stosować się krótkich noży. Najlepiej jest
    ciąć długim nożem z ząbkami jak do pieczywa lub długą piłką z drobnymi ząbkami
    na specjalnie przygotowanych dwóch deskach na niewielkim podwyższeniu
    rozsuniętych tak aby pomiędzy nimi była szpara w którą wsuwac się będzie nóż
    podczas cięcia. Od góry prowadzimy nóż wzdłuż łaty prostopadle do wełny nie
    ściskając jej. Tylko wtedy cięcia będa precyzyjne i równe. Tam gdzie schodzą się
    krokwie koszowe albo na styku sufitu ze skosem tam gdzie krokwie i jętki nalezy
    albo ciąć wełnę ze skosem pod takim samym kątem jak kąt konstrukcji albo ciąć
    prostopadle a pustą przestrzeń wypełniać paskami w kształcie klinów. Pierwsza
    metoda jesl lepsza i szybsza ale wymaga nieco większej precyzji w docinaniu.

    Marek

  • 97. Data: 2009-11-04 18:22:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > których byłem jedynym wykonawcą prac GK trafiły na początku lat 90' do na

    To jak praktycznie poziomowac na esach?

    > Ja nie przepadam za rockwoolem nie tylko z przyczyn że się sypie.

    A co Ci sie w niej nie podoba?
    Jest scisla, tez sama wisi miedzy krokwiami, bardzo dobrze sie tnie, ma
    dobre parametry lambda (Toprock - 0,035), podobno sucha jak malo ktora,
    tylko pyli jakby wiecej.

    > Uważam że isover supermata to najlepsze co jest obecnie na rynku.
    > Supermata ma nawet lepsze wlaściwości izolacyjne cieplne i akustyczne.

    Przemysle to na druga warstwe.

    Pozdro.. TK

  • 98. Data: 2009-11-04 18:27:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    A ja zmienie temat. Było -3 i silny wiatr. Na poddaszu w niektórych pokojach
    zimno. Wieje nie wiadomo którędy. Nieszczelny sufit i skosy. Wiatroizolacji
    brak tam. W przyszłym roku prucie sie zanosi.

  • 99. Data: 2009-11-04 19:30:29
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:hcsh24$nso$1@opal.futuro.pl...

    Odpiszę, dopiszę sam sobie :-)

    Jutro opróżniam garderobę, w której wieje okropnie. Bedę pruł skosy,
    łączenie skosu ze ścianą szczytową, tą naprawianą i veluxa w skosie, który
    jest zimny jak cholera wszędzie dookoła. Zrobię dokumentację fotograficzną
    jak należy używać wiatroizolacji w skosach i tak dalej.
    Myślałem, że bedą to robił za rok ale dzisiaj tam wszedłem i jest 8 stopni.
    Czuć wiatr.

  • 100. Data: 2009-11-04 20:49:04
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:hcsko3$u63$1@opal.futuro.pl...

    dodam jeszcze, że temperatura wewnętrznych płyt kg obróbki veluxa w tej
    nieszczęsnej garderobie +5 stopni ! Mierzę pirometrem. Całe połacir płyt są
    na przemian ciepłe/zimne. Panowie porażka.