  • 1. Data: 2009-10-27 19:58:22
    Temat: folia dachowa
    Od: "tburza" <t...@w...pl>

    Witam,
    110m2 dachu - blachodachowka.
    Mam pytania dla doswiadczonych grupowiczow:
    - jaka folie dachowa polecacie ( doradzano mi aqua-protect)
    - jaka welne polecacie
    ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-28 22:48:48
    Temat: Re: folia dachowa
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tburza" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > 110m2 dachu - blachodachowka.
    > Mam pytania dla doswiadczonych grupowiczow:
    > - jaka folie dachowa polecacie ( doradzano mi aqua-protect)

    moze byc i kazda inna na poziomie 6-8 pln/m2
    im wieksza paroprzepuszczalnosc tym lepiej

    > - jaka welne polecacie
    najtansza jaka znajdziesz

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-10-29 08:52:57
    Od: Igor Pilutkiewicz <i...@r...pl>

    On 28 Paź, 23:48, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    wiadomościnews:4ae750e2$1@news.home.net.pl...

    > moze byc i kazda inna na poziomie 6-8 pln/m2
    > im wieksza paroprzepuszczalnosc tym lepiej

    Unikaj tanich folii!! - po kilku latach będziesz miał po nich tylko
    siatkę zbrojeniową (tak się dzieje pod dachówką, a co dopiero pod
    blachodachówką, gdzie temperatury są zazwyczaj wyższe). Dlatego
    doświadczeni wykonawcy (uwierz, są tacy) polecają następujące
    rozwiązanie (od góry):
    - dachówka (ostatecznie blachodachówka)
    - łaty-kontrłaty
    - papa
    - pełne deskowanie (deski lub płyta OSB)
    - SZCZELINA WENTYLACYJNA
    - folia wysokoparoprzepuszczalna (im wyższe sd, tym lepiej)
    - wełna
    - folia paroszczelna
    - system wykończeniowy (np. gipskarton)

    Każde przebicie dachu (kominek, wentylacja, antena) czy założenie
    komunikacji dachowej jest oddzielnym tematem...

  • 4. Data: 2009-10-30 13:12:06
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    tburza wrote:
    > - jaka folie dachowa polecacie ( doradzano mi aqua-protect)

    jesli chodzi Ci o paroprzepuszczalna, to tyvek. nie jest to folia, tylko
    raczej tkanina, bardzo wytrzymala (w rekach nie idzie tego podrzec),
    trwala (widzialem 10 letnia, bez sladow zuzycia).

    --
    bartek

  • 5. Data: 2009-11-02 14:56:15
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Igor Pilutkiewicz" <i...@r...pl> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

  • 6. Data: 2009-11-02 15:06:07
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Witam!

    > Unikaj tanich folii!! - po kilku latach będziesz miał po nich tylko
    > siatkę zbrojeniową (tak się dzieje pod dachówką, a co dopiero pod
    > blachodachówką, gdzie temperatury są zazwyczaj wyższe).

    Bzdura!

    Miszkałem w domu krytym blachodachówką (ciemny brąz) bez deskowania. Dach
    nagrzewał się tak bardzo, że mimo 30cm wełny w środku w lecie było bardzo
    gorąco. Przy okazji robienia klimy puściliśmy rurku przez niezagospodarowny
    fragment poddasza pod skosem. Jak tam wszedłem (wczołgałem się) to mogłem
    dokładnie zobaczyć jak wygląda folia. Folia wyglądała JAK NOWA, a minęło
    ponad 10 lat od montażu, a w momencie kupowania to była najtańsza folia jaką
    dało się kupić.

    Co wązne w trakcie montażu folia leżała na dachuu tylko 2 dni nie
    przykryta - i to jest IMO ważne. Folia bardzo "nie lubi" promieniowania UV i
    od tego ulega degradacji. W cieniu jest wieczna.

> [...]
    > - pełne deskowanie (deski lub płyta OSB)
    > - SZCZELINA WENTYLACYJNA
    > - folia wysokoparoprzepuszczalna (im wyższe sd, tym lepiej)

    Oczywiście deskowanie warto dać, ale tylko ze względu na usztywnienie
    konstrukcji, a nie ze względu na ideologiczne przekonanie o znikaniu folii
    pod blachodachówką :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo