  • 11. Data: 2009-04-13 11:18:47
    Temat: Re: Uziom fundamentowy - po raz pincetny
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Druid29 <d...@t...pl> wrote:

    > Sztuczny uziom fundamentowy powinien być wykonywany zwykłą czarną
    > stalą - beton wystarxczająco chroni przed korozją (tak jak
    > zbrojenie
    > również nie jest ocynkowane).

    Tu jasne.

    > Natomiast wyprowadzenia - z bednarki
    > ocynkowanej. Miejscem krytycznym jest przejście bednarki z betonu
    > na
    > zewnątrz, ponieważ tam dociera woda z zewnątrz. Czytałem o
    > zaizolowaniu bednarki lepikiem (nawet 20 cm wgłąb betonu) i/lub
    > osłonięciu bednarki w miejscu przejścia koszulką termokurczliwą.

    A o tym nie pomyślałem, dzięki!

    J.

  • 12. Data: 2009-04-13 12:15:18
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > Co z punktu widzenia uziomu fundamentowego jest błędem w sztuce,
    > ława ma stać na gruncie, nie na folii.

    Jedno drugiemu nie przeszkadza.

    > A to dla mnie jest nowość, możesz coś więcej?

    google: beton ocynk budowanie, pierwszy link.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 13. Data: 2009-04-13 12:30:31
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    pluton <z...@g...pl> wrote:

    > Jedno drugiemu nie przeszkadza.

    No jak nie jak tak. Ława, której zbrojenie robi za uziom
    fundamentowy ma stać bezpośrednio w gruncie, najlepiej wilgotnym.
    Izolowanie jej od tegoż gruntu za pomoca folii delikatnie mówiąc
    pogorszy własności takiej ławy jako uziomu, prawda?

    > google: beton ocynk budowanie, pierwszy link.

    Już Druid wyjasnił, ale dzięki.

    J.

  • 14. Data: 2009-04-13 13:21:50
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > - beton i izolacja moga ciezko zniesc milion amperow
    > w czasie uderzenia pioruna

    E tam milion. Miliardy, albo centyliony ....
    Kto da więcej ?

    A teraz poważniej.
    Zazwyczaj jest to wartoć rzędu kilkudziesięciu do stukilkudziesięciu tysięcy
    Amper.
    Rzadko kiedy są to setki tysięcy.
    Tysięcy, a nie milionów.

  • 15. Data: 2009-04-13 14:16:27
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

> [...]
    > Izolowanie jej od tegoż gruntu za pomoca folii delikatnie mówiąc
    > pogorszy własności takiej ławy jako uziomu, prawda?

    Kiedy my wlasnie NIE chcemy z lawy robic uziomu.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 16. Data: 2009-04-13 14:23:47
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > E tam milion. Miliardy, albo centyliony ....
    > Kto da więcej ?

    Ale ja mialem na mysli bardzo, bardzo, baaaardzo duzy piorun.
    Na pewno wystarczy do zrobienia sieczki z izolacji wodnej lawy.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 17. Data: 2009-04-13 18:16:09
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > stać bezpośrednio w gruncie, najlepiej wilgotnym. Izolowanie jej od
    > tegoż gruntu za pomoca folii delikatnie mówiąc pogorszy własności takiej
    Jako uziomu tak, ale jako piorunochronu to nie :) folia nie stanowi
    przeszkody, po prostu ją przebije napięcie.

    --
    -----
    Pozdr

  • 18. Data: 2009-04-13 18:17:49
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    pluton wrote:

    > Ale ja mialem na mysli bardzo, bardzo, baaaardzo duzy piorun.
    Ale w polsce takie nie występują, typowe mają 10KA do 30KA, bardzo duże
    i bardzo rzadkie to 100 do 200KA

    > Na pewno wystarczy do zrobienia sieczki z izolacji wodnej lawy.
    Zrobi kilka dziurek :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 19. Data: 2009-04-13 19:13:12
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:

    > Jako uziomu tak, ale jako piorunochronu to nie :) folia nie
    > stanowi
    > przeszkody, po prostu ją przebije napięcie.

    Wiesz... ale piorunochrony się generalnie projektuje tak, żeby miały
    jak najmniejszą rezystancję do ziemi, zakładanie z góry po drodze
    takich iskierników to zdaje się trochę niezdrowe jest :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-04-13 19:14:06
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    pluton <z...@g...pl> wrote:

    > Kiedy my wlasnie NIE chcemy z lawy robic uziomu.

    Ale własnie MY, Jarek P. chcemy :-)

    J.