  • 1. Data: 2017-06-04 12:10:34
    Temat: Użyczanie prądu sąsiadowi
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Słuchajcie, czy może ktoś zorientowany napisać, jak wyglądają FORMALNE kwestie
    udostępniania prądu sąsiadowi na czas budowy? Przy czym istotne jest słowo
    "udostępniania", nie ma mowy o odsprzedawaniu energii, czego zresztą zabrania umowa
    (choć szukając w internecie znalazłem też dość spólną opinię według której taki zapis
    jest bezprawny, póki wykorzystuje się energię zgodnie z przeznaczeniem wynikającym z
    taryfy), a jedynie o jego udostępnieniu i ewentualnym zwrocie kosztów przez sąsiada.

    Dla jasności i celem uniknięcia dyskusji nie na temat: wiem, że wszyscy tak robią,
    wiem, że to się załatwia podaniem ręki i zaproszeniem potem na międzysąsiedzkiego
    grilla. W tym konkretnym wypadku niestety z kilku powodów tak się nie da, sprawa musi
    być załatwiona zgodnie z prawem, by Zakład Energetyczny powiadomiony np. donosem nie
    miał się do czego przyczepić.

  • 2. Data: 2017-06-04 13:49:40
    Temat: Re: Użyczanie prądu sąsiadowi
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-04 o 12:10, Jarek P. pisze:
> [...]
    > załatwiona zgodnie z prawem, by Zakład Energetyczny powiadomiony np.
    > donosem nie miał się do czego przyczepić.

    Ale generalnie to w czym problem?
    Zakład Energetyczny ma gówno do gadania jeżeli jeden sąsiad chce
    udostępnić prąd drugiemu.
    Dzielcie się ile chcecie a czym mniej formalności i papierów tym lepiej.

  • 3. Data: 2017-06-04 14:19:36
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 13:49:54 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Ale generalnie to w czym problem?
    > Zakład Energetyczny ma gówno do gadania jeżeli jeden sąsiad chce
    > udostępnić prąd drugiemu.
    > Dzielcie się ile chcecie a czym mniej formalności i papierów tym lepiej.

    Generalnie problem jest w tym, że strona użyczająca ma w rodzinie osobę, która ma
    najwięcej do powiedzenia, jeśli chodzi o udzielenie zgody na użyczenie, a jest
    zdziwaczałym starcem wietrzącym wszędzie spiski wymierzone przeciw niemu i mające na
    celu sprowadzenie na niego problemów. Zatem potrzebne są konkrety mogące przekonać
    człowieka, że to się da załatwić w sposób zgodny z prawem, bo póki co to z jego
    punktu widzenia wygląda tak, że jemu jakiś przygodnie zagadnięty w poczekalni u
    lekarza człowiek powiedziął, że panie, t jest nielegalne i za to można iść do
    pierdla, a wszyscy jemu najbliżsi go pospołu okłamują, oszukują i chcą sprowadzić na
    złą drogę.

  • 4. Data: 2017-06-04 15:21:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-04 o 14:19, Jarek P. pisze:

> [...]
    > jest nielegalne i za to można iść do pierdla, a wszyscy jemu
    > najbliżsi go pospołu okłamują, oszukują i chcą sprowadzić na złą

    Na głupotę nie ma rady. Ale może wystarczy zadać pytanie czy jak
    naładujesz u sąsiada akumulator, to czy możesz go u siebie rozładować?
    A może chodzi o to, że kogoś kłuje w oczy rozciągnięty
    kabel/przedłużacz? Jeżeli tak to należy go zakopać, nawet na głębokość
    szpadla.

  • 5. Data: 2017-06-04 15:38:02
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    pierdla, a wszyscy jemu najbliżsi go pospołu okłamują, oszukują i chcą sprowadzić na

    W takim przypadku, to jedyną oficjalną drogą jest wystąpienie do ZE o
    własne przyłącze.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-06-04 17:21:37
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 15:38:03 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > W takim przypadku, to jedyną oficjalną drogą jest wystąpienie do ZE o
    > własne przyłącze.

    W tym roku nie ma szans na realizację.

  • 7. Data: 2017-06-04 18:14:47
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    być załatwiona zgodnie z prawem, by Zakład Energetyczny powiadomiony np. donosem nie

    Tak na szybko, nie mogę nic teraz znaleźć, ale jak ja budowałem, to było
    to nielegalne. Chyba dlatego, że energia budowlana jest sporo droższa
    niż normalna. Najbardziej wiarygodne informacje uzyskasz w swoim
    Zakładzie Energetycznym, i tam idź najpierw.

  • 8. Data: 2017-06-04 20:29:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.06.2017 o 13:49, nadir pisze:
    > Ale generalnie to w czym problem?
    > Zakład Energetyczny ma gówno do gadania jeżeli jeden sąsiad chce
    > udostępnić prąd drugiemu.
    No niestety tak nie jest, bo taryfa budowlana jest droższa i można
    podpaść pod kradzież energii. Ja wiem, że to bez sensu, ale przepisy i
    prawo z logiką mają czasami niewiele wspólnego. W tym przypadku chronią
    interesy ZE. Tak samo buntuję się na opłaty za parkowanie na terenie,
    który NIE JEST własnością miasta, a żądają za parkowanie kasy.

    > Dzielcie się ile chcecie a czym mniej formalności i papierów tym lepiej.
    Też tak mówię, że im mniej, tym lepiej, ale nie zawsze tak się da.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-06-04 20:30:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 14:19:37 UTC+2 użytkownik Jarek P. napisał:
> [...]
    > użyczenie, a jest zdziwaczałym starcem wietrzącym wszędzie spiski
    > wymierzone przeciw niemu i mające na celu sprowadzenie na niego problemów.

    To w takim razie trzeba obejść tego przeszkadzacza, bo ja wiem, np.
    późnym wieczorem puścić do sąsiada zamaskowany przewód (wkopać go nawet
    prowizorycznie jak się da) i po kłopocie, czego oczy nie widzą itd. ;)

    L.

  • 10. Data: 2017-06-04 21:11:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, June 4, 2017 at 6:14:49 PM UTC+2, adam wrote:

    > Tak na szybko, nie mogę nic teraz znaleźć, ale jak ja budowałem, to było
    > to nielegalne.

    W sumie trudno powiedziec, umowy maja zazwyczaj wpisany zakaz udostepniania pradu
    osobom trzecim, trudo powiedziec, co grozi za zlamanie. (Odlaczenie pradu/zerwanie
    umowy?)
    Przestepstwem/wykroczeniem to raczej nie jest.

    BTW sam tak budowalem ;)