  • Data: 2019-12-12 17:00:02
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 15:33:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ps
    > Trochę się w lokalnych cenach FV porozglądałem
    > Aby panele FV były DLA MNIE opłacalne(dom żre ok 4-4,5tys kWh energii elektrycznej
    rocznie) musiały by się w maks 5 lat zwrócić
    > Przeliczając to na złotówki musiałyby kosztować na gotowo maks 2600zł za kWp Przy
    tej cenie u mnie wyjdzie zwrot po 5 latach właśnie

    Czyli celuj w instalację 5kWp. Masz prosty dach i zmieścisz ~14 paneli
    na jednej połaci? To powinieneś znaleźć ofertę za 20k pln. Nawet mam
    taką konkretną, np.:

    4.875kWp za 20 000 zł brutto!

    Promocyjny zestaw zawiera:
    ? moduły monokrystaliczne JA Solar 325W x 15szt.,
    ? falownik trójfazowy Sofar 4.4 KTL-X,
    ? zabezpieczenia i okablowanie,
    ? podkonstrukcję oraz montaż na dachu skośnym,
    ? 5 lat gwarancji na montaż.

    20k brutto minus 5k dotacja zostaje 15k pln. Minus 18% podatku = 12,3k pln.
    Zużywasz 4,5 tys kWh po 0,65 pln? = 2925 pln / rok. Spokojnie więc
    rocznie zaoszczędzisz 2,5k pln (pozostałe 400 liczę na ew. niedoszacowanie,
    czy opłaty stałe). 12,3 / 2,5k pln = 4,92. Masz idealnie zwrot 5 lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.