  • 61. Data: 2019-12-18 10:37:28
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 01:12, KIKI pisze:

    > Jak naprawiasz to powiedz jakie części wymieniasz.

    Przecierz Ci napisałem, w zależności od mocy, napięcia, prądów są to
    różne tranzystory
    czy kondesatory, wachlarz jest szeroki. Sa pojedyncze, są mostki, kupa
    tego jest.

    --
    Janusz

  • 62. Data: 2019-12-18 13:40:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2019 10:37, Janusz wrote:

    > Przecierz Ci napisałem, w zależności od mocy, napięcia, prądów są to
    > różne tranzystory
    > czy kondesatory, wachlarz jest szeroki. Sa pojedyncze, są mostki, kupa
    > tego jest.

    To znaczy ile naprawa kosztuje ?

  • 63. Data: 2019-12-18 14:08:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2019 o 13:40 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > To znaczy ile naprawa kosztuje ?

    Ja pierdziu, KIKI:
    - ile kosztuje naprawa lodówki, telewizora, samochodu? - to są na tym
    samym poziomie pytania jakie Ty zadajesz.
    Co chcesz udowodnić? - że foto nie ma sensu? - co Ciebie obchodzi na co ja
    i inni wydają pieniądze?
    Misje jakąś masz?
    Kogutek kiedyś napisał coś mądrego - "nie wszytsko jest dla wszystkich".

    TG

  • 64. Data: 2019-12-18 15:07:56
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > To znaczy ile naprawa kosztuje ?

    Kiki, napiszę za Janusza, bo Jemu nie wypada:
    BC550B,
    1N4148,
    czasami 220 om. :)

    Niezłe jaja...

    Uporałeś się z zakłóceniami od falowników już? Zdradź co było powodem?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 65. Data: 2019-12-18 16:33:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2019 15:07, Irek.N. wrote:

    > Kiki, napiszę za Janusza, bo Jemu nie wypada:
    > BC550B,
    > 1N4148,
    > czasami 220 om. :)

    Wiesz to nie jest takie oczywiste. Producenci moga sobie robić bloki
    IGBT na zamówienie i żadne ze sklepów nie będą pasowały. Mogą je
    złośliwie tak projektować, że w razie usterki nie kupisz części. Tak jak
    z pralkami z zespolonym bębnem.
    Z tego powodu go pytam jakie części się psują, czy są dostępne i za ile.
    Naprawa w razie czego musi być low cost. W sensie kilka PLN za
    tranzystor. Inaczej może się okazać, że musisz kupić nowy falownik po
    gwarancji.

    > Uporałeś się z zakłóceniami od falowników już? Zdradź co było powodem?

    Tak uporałem.

  • 66. Data: 2019-12-18 17:47:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2019 o 16:33 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > Mogą je
    > złośliwie tak projektować, że w razie usterki nie kupisz części. Tak jak
    > z pralkami z zespolonym bębnem.

    To nie jest złośliwe - to jest tańsze dla producenta. Jak byłbyś
    producentem - to projektował byś tańsze czy droższe w produkcji urządzenia?
    Dlatego trzeba kupować urządzenia markowe z długą gwarancją. Markowe nie
    dlatego, że lepsze - ale dlatego, że jest szansa, że za 5-10 lat firma
    będzie nadal istniała i uzna gwarancję.
    Zepsuła mi się po 5 latach pralka LG (inverter) - padł jakiś czujnik na
    kołnierzu stojana.
    Internety mówiły, że do wymiany cały silnik (bo czujnik zespolony).
    Zobaczyłem, że na pralce jest naklejka: 10 lat gwarancji na digital
    inverter. Zadzowniłem na infolinię, za dwa dni przyjechał człowiek i
    wymienił co trzeba w ramach gwarancji.

    TG

  • 67. Data: 2019-12-18 18:55:35
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 18.12.2019 o 01:15, KIKI pisze:

    > A jak uszkodzą się panele po 10 to też na siebie zarobiły? Co za
    > pokrętna logika?

    nie zapytałeś jeszcze ile kosztuje przewód jak go myszy przegryzą i
    złączka MC4 jak ją ptaki podziobią, no i jeszcze korozja aluminiowej
    konstrukcji mi też pewnie grozi, i to wszystko pewnie w tydzień po
    okresie gwarancji

    kupując np. telewizor lub inny sprzęt też tyle pytań zadajesz ?

    https://www.youtube.com/watch?v=hlV-kl5Futw
    tak mi się jakoś skojarzyło :)

  • 68. Data: 2019-12-18 20:49:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 16:33, KIKI pisze:

> [...]
    > Z tego powodu go pytam jakie części się psują, czy są dostępne i za ile.
    > Naprawa w razie czego musi być low cost. W sensie kilka PLN za
    Kilka złotych powiadasz :)
    https://www.tme.eu/pl/katalog/moduly-igbt_100311/?pa
    ge=1&products_with_stock=1&visible_params=2%2C1752%2
    C1247%2C224%2C35%2C268%2C229%2C263%2C269%2C10%2C2900
    %2C589%2C511%2C2611%2C1382%2C36%2C2207%2C233%2C227%2
    C234%2C117&mapped_params=224%3A1440237%2C1440237%2C1
    439862%3B

    > tranzystor. Inaczej może się okazać, że musisz kupić nowy falownik po
    > gwarancji.
    Bzdura.

    > Tak uporałem.

    A zdradzisz coś?

    --
    Janusz

  • 69. Data: 2019-12-18 23:17:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W zasadzie tylko cytowalem w sposób luźny Stalina.

  • 70. Data: 2019-12-19 01:59:48
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.12.2019 20:49, Janusz wrote:

    > A zdradzisz coś?
    Jasne, THD spadło z 200% do poniżej 3%. Kamery IP już się nie wieszają,
    1-wire działa jak nigdy.