  • 71. Data: 2019-12-19 06:59:59
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI h...@u...dl ...

    > Jasne, THD spadło z 200% do poniżej 3%. Kamery IP już się nie wieszają,
    > 1-wire działa jak nigdy.

    Mysle ze kolega pytał raczej o sposób poradzenia sobie a nie o efekt...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 72. Data: 2019-12-19 15:38:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 11:01:55 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Południowy wschód to petarda. Jakby tam się dało to bym pchał ile wlezie.
    https://zapodaj.net/369a19d7696fc.png.html
    Tak to u mnie wygląda od południowego wschodu
    Szerokość dachu jakieś 11metrów
    ?Na dole widać dach wiaty jakieś 30m2, może tam zamiast na dachu domu?

  • 73. Data: 2019-12-19 16:25:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 15:38:33 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Szerokość dachu jakieś 11metrów
    > ?Na dole widać dach wiaty jakieś 30m2, może tam zamiast na dachu domu?

    Na wiatę jest szansa wsadzić nieco poniżej 6kW, jak tyle wystarczy
    to bym ładował. Ale i dach domu wygląda obiecująco :>

    L.

  • 74. Data: 2019-12-31 20:46:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 13 grudnia 2019 14:53:24 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    okablowanie i reszta instalacji elektrycznej, jaki

    > U mnie na dachu z dachówką ceramiczną (niestety na niej montaż jest
    > najdroższy) to wychodzi mniej więcej tak:
    >
    > - 29 x panel 340W JA Solar = około 18k pln

    aco w takim razie powiedziec o takiej ofercie
    https://www.olx.pl/oferta/panele-fotowoltaiczne-hurt
    -panel-320w-nowe-fv-23-promocja-30-sztuk-CID628-IDBd
    ndP.html#c71943f7b5;promoted

    sporo taniej wychodzi liczac zł/kw

    b.

  • 75. Data: 2019-12-31 21:08:27
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 20:46:04 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > https://www.olx.pl/oferta/panele-fotowoltaiczne-hurt
    -panel-320w-nowe-fv-23-promocja-30-sztuk-CID628-IDBd

    Większość instalatorów z jakimi rozmawiałem instalowała tylko panele jak
    to nazywali z "tier 1" czyli top5 albo top10. Czyli typu longi, ja solar,
    sharp i kilka innych. One rzeczywiście są trochę droższe. Byli też tańsi
    i oferowali tańsze opcje - np. panele LEAPTON. Z wyglądu nie odróżnisz.
    Nie wiem - ale większość tych pierwszych mnie przekonywała że badziewia
    nie montują bo nie mają czasu na reklamacje (ponoć mieli przypadki, że
    się szyba odklejała, czy panel przestawał działać). Z tymi droższymi ponoć
    żaden oficjalnie jeszcze awarii nie zaliczył :)

    Panel z linka to jakiś SUNPAL - czyli chiński chińczyk. Mogę tylko
    powiedzieć, że to nie jest top producentów. A czy od razu strzeli,
    czy przetrzyma te "markowe" - to już chyba tylko jak kupisz będziesz się
    w stanie przekonać ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 76. Data: 2020-01-01 00:37:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedawno mówiłem że trzeba czekać i wykrakalem. Jesli juz sa może i troche gorsze ale
    za to 3 razy tansze to znaczy że te droższe będą tanialy.

  • 77. Data: 2020-01-01 14:59:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Nie są 3 x tańsze. "markowe" chińczyki kosztują 600 PLN, chińskie chińczyki 435 PLN
    za panel. Biorąc pod uwagę niewielką różnice w cenie ja dopłaciłem do markowych.

  • 78. Data: 2020-01-01 15:32:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak patrzę na zestawy na Allegro to 5kW wychodzi 16 tysiecy bez montażu. Ująć dwa
    tysiące na inwerter i można policzyć ile chcą za wata. A na Twoim linku 1,30 zł za
    wata.

  • 79. Data: 2020-01-01 19:01:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.12.2019 21:08, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > się szyba odklejała, czy panel przestawał działać). Z tymi droższymi ponoć
    > żaden oficjalnie jeszcze awarii nie zaliczył :)

    Ale to jest zwykła ściema sprzedawcy. Nie należy wierzyć w żadne słowo.

  • 80. Data: 2020-01-01 19:06:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.12.2019 o 21:08, Adam Sz. pisze:

    > Z tymi droższymi ponoć
    > żaden oficjalnie jeszcze awarii nie zaliczył :)

    Droższe jest zawsze lepsze. Dla sprzedawcy.