  • 61. Data: 2022-08-17 17:08:03
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Runt(R) <a...@e...org>

    > Nie będzie żadnych więzień. Ci co są u władzy po wyborach dalej będą rządzili.

    i dalej beda kradli.

    --
    Runt ??

    https://zpe.gov.pl/pdf/Pf0DqMeGY

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

    Internet pamięta:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.polityka/c/MBgopP
    7Lgw8

  • 62. Data: 2022-08-17 18:09:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 17 August 2022 at 17:08:06 UTC+2, Runt(R) wrote:

    > i dalej beda kradli.

> [...]
    słuchajcie duraka to stracicie 50% na sprzedazy mieszkania
    bo durak chce tanio kupić
    amieszkania podrózały znów o 50%
    bo mieszkan w Polsce nie ma,
    gdy 5 milionów z Ukrainy musi miec nowe lokum

  • 63. Data: 2022-08-17 19:33:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 17.08.2022 10:25, Cavallino wrote:

    > Ja też.

    > Ano właśnie.
    > A tak czy tak - nie szło zakręcić grzejników i nic nie płacić, za
    > ogrzewanie części wspólnych i tak płaciłeś.
    > O to mi chodziło.

    to prawda, jak ogrzewanie z elektrociepłowni to się tego nie ominie,
    ktoś za straty musi zapłacić, do tego każdy musiałby mieć własny piec.

    Lukasz

  • 64. Data: 2022-08-17 21:40:06
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 17.08.2022 o 11:25, Cavallino napisał:

    > Ano właśnie.
    > A tak czy tak - nie szło zakręcić grzejników i nic nie płacić, za
    > ogrzewanie części wspólnych i tak płaciłeś.
    > O to mi chodziło.

    Nie tylko za ogrzewanie części wspólnych, ale także za ogrzewanie
    mieszkania przy zakręconych grzejnikach. Ogrzewanie przez sąsiadów.
    Spółdzielnia wylicza opłaty za ogrzewanie dzieląc na wszystkie lokale
    koszty ciepła dla całej nieruchomości. I dobry Boże nie pomoże, bo
    Sąd Najwyższy poparł stanowisko spółdzielni mieszkaniowych, że
    cwaniaczki mogą sie pierdolić przy zimnych kaloryferach, jak lubią,
    ale płacić za ogrzewanie muszą.

    --
    Collie

  • 65. Data: 2022-08-18 09:26:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 17.08.2022 o 21:40, Collie pisze:

> [...]
    > Sąd Najwyższy poparł stanowisko spółdzielni mieszkaniowych, że
    > cwaniaczki mogą sie pierdolić przy zimnych kaloryferach, jak lubią,

    Za te z licznikami ciepła też? Dobrze, że moja wspólnota nie wie o tym
    wyroku i liczy za 0 GJ.

    --
    Pete

  • 66. Data: 2022-08-18 10:53:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2022 o 09:26, Pete pisze:

    > Za te z licznikami ciepła też?

    Oczywiście.
    One wpływają tylko na jakąś część opłaty, poza tym coś tam zawsze
    zarejestrują....

    >Dobrze, że moja wspólnota nie wie o tym
    > wyroku i liczy za 0 GJ.

    Przy podzielnikach?
    No to forują ew. cwaniaków kosztem ciepłolubnych....

    Bo na logikę to płacisz za to żebyś miał ciepło, a nie za to, co wyleci
    akurat przez Twój grzejnik.

  • 67. Data: 2022-08-18 10:59:59
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Gdybyś chociaż raz spojrzał na wykres z danymi demograficznymi to byś w życiu nie
    napisał że tutaj mogą być jakieś wzrosty cen.

    To by się zgadzało gdyby ludzie nie chcieli mieć większych mieszkań w
    atrakcyjniejszych
    lokalizacjach. Być może będzie łatwiej o mieszkanie ogólnie (ale trzeba brać pod
    uwagę że
    są też rozbiórki miejsc gdzie ktoś mieszkał do śmierci w standardzie odbiegającym od
    współczesnego) ale to nie znaczy że ceny w miastach, gdzie ludzi przyciągają
    możliwości
    zarobkowe (i nie tylko) będą spadały, po prostu zwiększy się podział rynku gdzie 50m
    na
    zadupiu będzie można kupić za roczną średnią pensję a dużymi miastami gdzie ceny będą

    dalej sobie rosły.

    Demografia dotyczy też takich miejsc:

    https://www.otodom.pl/pl/oferta/mieszkanie-3-pokojow
    e-bezczynszowe-w-lapach-ID4gMld

    które kiedy zaczną 'wymierać' wyludnią się do tego stopnia że przeprowadzka do dużego

    miasta będzie jedyną alternatywą do życia z zasiłków. To mieszkanie może tanieć. Ale
    ci
    którzy go nie kupią podbiją ceny w Białymstoku.

  • 68. Data: 2022-08-18 12:36:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 18.08.2022 o 10:53, Cavallino pisze:

    > Oczywiście.
    > One wpływają tylko na jakąś część opłaty, poza tym coś tam zawsze
    > zarejestrują....

    liczniki nic nie zarejestrują, jeśli przepływ wody jest zamknięty.

    > Przy podzielnikach?

    przy licznikach ciepła

    > No to forują ew. cwaniaków kosztem ciepłolubnych....

    W lokalu nikt nie mieszka, więc nikt nie cwaniakuje.

    > Bo na logikę to płacisz za to żebyś miał ciepło, a nie za to, co wyleci
    > akurat przez Twój grzejnik.

    Lokal jest pusty. gdyby ktoś w nim mieszkał, to głowice nie byłyby
    skręcone na *

    --
    Pete

  • 69. Data: 2022-08-18 12:58:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2022 o 12:36, Pete pisze:

    > przy licznikach ciepła

    To nie wiem, jak mieszkałem w bloku to miałem podzielniki, działające na
    zasadzie odparowania i zawsze coś tam pokazały.

    > W lokalu nikt nie mieszka,

    Ale ogrzewane jest i trzeba za to płacić.

    więc nikt nie cwaniakuje.

    > Lokal jest pusty.

    Nie ma znaczenia.
    Jest ogrzany=trzeba zapłacić.

  • 70. Data: 2022-08-18 15:29:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > Przy podzielnikach?
    > No to forują ew. cwaniaków kosztem ciepłolubnych....

    Jak ktoś nie jest ciepłolubny, to nie musi być od razu cwaniakiem.
    Może po prostu woli niższe temperatury.

    > Bo na logikę to płacisz za to żebyś miał ciepło, a nie za to,
    > co wyleci akurat przez Twój grzejnik.

    Do logiki ludzi trudno przekonać, wielu uważa, że ten wynalazek się
    nie przyjmie. Podobnie trudno skłonić do uznania faktu, że człowiek
    jest istotą społeczną, a to pociąga za sobą szereg konsekwencji.
    Skoro już ludzie chcą mieszkać we wspólnym budynku, to nie ma powodu,
    by ci z narożnych mieszkań płacili więcej od tych, co mają większość
    ścian wewnętrznych. Zryczałtowany podział kosztów ma jedną wadę --
    nie skłania do oszczędności. Najprostszym lekarstwem na to byłby
    stały pomiar temperatury w każdym mieszkaniu i potraktowanie tego
    jako dane wejściowe do wyliczenia podziału opłat (to nie będzie
    liniowe). Podejrzewam jednak, że trudno by było do czegoś takiego
    przekonać walne zgromadzenie wspólnoty. Ludzie nawet prostszych
    rzeczy nie są w stanie pojąć. Poza tym zaraz znajdą się tacy, co to
    peltiera do termometru...

    --
    Jarek