  • 111. Data: 2009-04-15 21:24:46
    Temat: Re: Wesolych swiat drodzy grupowicze. [ot]
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:gs55rt$ls2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Dlatego w dobrych firmach obowiazuje kultura nie poruszania trzech
    > tematow - sport, polityka, religia :-)

    Haha, dobre. Co prawda pierwszy raz o tym slysze, ale nawet mi sie podoba.
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2009-04-15 21:25:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Nie sprobuje nawet komentowac tego co Ghost napisal, bo jak widze nic
    > dodac nic ujac.:-)
    > Ogolnie rzadzi materializm i zabawa. Mysle ze wolana wola daje Ci
    > szanse nie pracowania np. w niedziele, nie sprzedawania sie
    > pieniadzom i korzystac z wolnej chwili wtedy kiedy masz na to ochote
    > i nie kieruje Toba modne dazenie do bogactwa za wszelka cene. To czy
    > kupisz paste do zebow Oddech Zdzicha, czy Obora To Night pod wplywem
    > sprytnej reklamy nie jest tozsame z tym co mozesz robiąc.

    możesz wyjaśnić co chciałem napisać?

    Z tą wolna wolą to sie chyba w jakiś zaułek zapędziliście koledzy i jest
    klops.

    czym sie różni wolna wola pójścia na krzyżówce w lewo a nie w prawo od
    wolnej woli psa który poleci w lewo a nie w prawo.

  • 113. Data: 2009-04-15 21:33:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > może zbyt emocjonalnie traktujemy temat?

    Niektorzy napewno.

    > może na te tematy trzeba rozmawiać na zimno?

    Na poczatku mialem nadzieje ze tak jest. Nwet nie reagowalem na zakrwawione
    zwloki wspomniane przez Kikiego. To jego osobisty osad i ja to przyjmuje.

    > bez udowadniania że ja mam rację bo coś wiem a inni są ślepi i nie widzą i
    > dlatego błądzą.

    No dobra, ale kto kogo wysylal do specjalisty? :-)

    > W sumie żałuję ze sie dałem w to wciągnąć, bo próbowałem powściągnąć
    > zapędy kikiego a zostałem wplątany w niepotrzebny dyskurs. Już sie kilka
    > razy przekonałem że rozmowa o sensie wiary z ludźmi wierzącymi jest
    > bezprzedmiotowa, bo wiara nie podlega rozumowi.

    Bo czlowiek w zyciu nie kieruje sie wylacznie rozumem, wiesz o tym na pewno.
    Sa tez inne potrzeby, czasami niemalze o sile energii atomowej. A ze wspomne
    bezsprzecznie poped plciowy.

    > Pozdrowienia dla wszystkich. Acha i na pewno nie chciałbym świata w którym
    > zakazuje sie religii. Ale jestem za oddzieleniem religii od sprawa
    > państwa. Religia powinna być czymś prywatnym tak samo jak to czy lubię
    > lody czy kaszankę.

    Racja i jak mi sie wydaje czytajac te dyskusje, nikt nic podobnego nie
    sugerowal.

    Pozdro.. TK

  • 114. Data: 2009-04-15 21:39:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > "JanuszK" <J...@m...o2.pl> wrote in message
    >
    > Ale wierzysz w te cuda czy nie? Czy cuda to to samo co czary czy nie? Jak
    > odróżnic cud od czaru ? No weź odpowiedz.

    Czasami cuda zdazaja sie w medycynie np. Nikt nie potrafi wytlumaczyc czemu
    ktos nagle ozdrowial. Takie przypadki swiat przeciez zna. Jak to
    wytlumaczysz, czary?? Mamy podobno 21 wiek jak pisales i nadal nie wiemy jak
    to mozliwe. Tak naprawde g.. wiemy, a wydaje nam sie ze wiemy. Porownaj
    mozliwosci komputerow do ludzkiego mozgu, starego jak swiat. Co tam 21 wiek.
    O czarnych dziurach g.. mozemy powiedziec, a przeciez sa starsze od naszych
    21 wiekow. Jak to wytlumaczysz?? Nie potrafimy wytlumaczyc i zrozumiec
    swiata ktory nas otacza, tyle wiemy.

    Pozdro.. TK

  • 115. Data: 2009-04-15 21:40:58
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > Na poczatku mialem nadzieje ze tak jest. Nwet nie reagowalem na
    > zakrwawione zwloki wspomniane przez Kikiego. To jego osobisty osad i ja to
    > przyjmuje.

    A czym sa te zwłoki powieszone na półtorej krokwi skrzyżowanych w 2/3
    wysokości?
    Weź mi powiedz jaki jest sens pokazywania tego dzieciom?
    To jest dla mnie odrażający widok i może jest to symbol religijny ale czemu
    ma służyć? Na prawie każdym filmie w TV jest czerwone kółko, sceny przemocy,
    nie dla dzieci, tylko dla dorosłych, a tu pokazujż zwłoki z przebitym
    brzuchem. Weź mi to wyjaśnij czemu ma to służyć? Po co taki symbol
    religijny? Zastraszyć? Upokorzyć oglądającego?
    Czemu nie pozwalasz dziecku oglądać filmów gdzie pokazywane są egzekucje, a
    pozwalasz na takie widoki?

  • 116. Data: 2009-04-15 21:49:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Niektorzy napewno.

    > Na poczatku mialem nadzieje ze tak jest. Nwet nie reagowalem na
    > zakrwawione zwloki wspomniane przez Kikiego. To jego osobisty osad i
    > ja to przyjmuje.

    też uważam że kiki troszke przesadził.

    > No dobra, ale kto kogo wysylal do specjalisty? :-)

    bo jak mi ktoś pisze o tym że zna jakąś prawdę (objawioną?) to znaczy że
    albo powienien zostać świętym albo iść do lekarza.

    > Bo czlowiek w zyciu nie kieruje sie wylacznie rozumem, wiesz o tym na
    > pewno. Sa tez inne potrzeby, czasami niemalze o sile energii
    > atomowej. A ze wspomne bezsprzecznie poped plciowy.

    tak, zwykle sie kieruje popędami w czym jest podobny do swoich zwierzęcych
    kuzynów.

    > Racja i jak mi sie wydaje czytajac te dyskusje, nikt nic podobnego nie
    > sugerowal.

    to niestety znowu kiki.

  • 117. Data: 2009-04-15 21:50:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > widzę tylko jedno, osoby wierzące gdy sie narusza ich ciepły grajdołek
    > reagują agresją.

    E tam, chyba jakies zwolenniczki Radia Maryja ogladasz.

    > Widać tego oczekują, spokoju i braku konieczności wysiłku intelektualnego
    > i religia im to daje.

    Mylisz sie, jest dokladnie odwrotnie. Wiele razy zastanawiam sie jak
    powinienem zalatwic trudne sprawy zeby bylo dobrze. Jak nie dac sie
    materializmowi. Gdyby nie wiara, bylo by mi wszystko jedno i znacznie
    latwiej.
    Myslisz ze ja nie mam watpliwosci? Nie zastanawiam sie gdzie byl Bog patrzac
    na obraz drugiej wojny? Myslisz, ze nie zastanawiam sie jaki jest sens
    wypadku autobusu gimnazjalistow jadacych do Czestochowy modlic sie o zdanie
    egzaminow? Myslisz, ze nie mysle o co chodzi patrzac na kilkumiesieczne
    dzieci lezace na oddzialach onkologicznych?? Jest mi znacznie trudniej niz
    Tobie. Ja nie potrafie powiedziec sobie, ze tak to juz jest.

    Pozdro.. TK

  • 118. Data: 2009-04-15 22:01:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Wiele z oszukańczych mechanizmów działało jako swoisty system
    > bezpieczeństwa w czasach gdy byliśmy dość głupi i nie potrafiliśmy
    > wyjaśnić wielu zjawisk przyrody, jednym z tych mechanizmów jest
    > prawdopodobnie tworzenie religii.

    Dzisiejszym popularnym swoistym mechanizmem bezpieczenstwa sa leki i
    depresje mimo ze wzglednie znamy przyrode, to religia nam tego tez nie
    zalatwia.
    A co do przyrody tej znanej, ze nie moge sie oprzec pamietajac ten 21 wiek,
    czy ktos zna do konca mechanizm pioruna?? Tornada pomijam, to drugie
    pytanie.

    Pozdro.. TK

  • 119. Data: 2009-04-15 22:03:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > czym sie różni wolna wola pójścia na krzyżówce w lewo a nie w prawo od
    > wolnej woli psa który poleci w lewo a nie w prawo.

    Pies poleci za suka i ma w d... kaszanke, ludzie odwrotnie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 120. Data: 2009-04-15 22:12:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > starsze od naszych 21 wiekow. Jak to wytlumaczysz?? Nie potrafimy
    > wytlumaczyc i zrozumiec swiata ktory nas otacza, tyle wiemy.

    Z tymi samoistnymi uleczeniami to inna sprawa. Może jest to uleczenie ale na
    pewno nie w związku z interwencją boga czy innej siły wyższej. Po prostu
    powstał losowy proces metaboliczny, który akurat doprowadził do wytworzenia
    jakiegoś białka, przeciwciała. Z pewnością nie będę wołał santo subito :-)
    Ale wg twojej wiary świat istnieje od kilku tysięcy lat i w między czasie
    był potop, który wybił prawie wszystkich :-)
    Nie przytaczaj więc dziejów starszych niż istnienie świata :-)

    Co do komputerów to pewnie wkrótce zaczna myśleć.