    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Włącznik zbliżeniowy do zabudowy w kuchni
    Date: Tue, 20 Jan 2015 17:09:12 +0100

    Am 19.01.2015 um 18:05 schrieb Sebastian Biały:
    > Witam.
    >
    > Taka myśl: wydaje mi się że idealnym rozwiązaniem oświetlenia kuchni w
    > mojej sytuacji byłby włącznik zbliżeniowy czuły na ruch (podczerwień).
    > Idealnym zaś miejscem byłoby"gdzieś w koronie" nad szafkami.
    >
    > Pytanie: czyktoś widział włączniki zbliżeniowe przeznaczone do zabudowy
    > szafki, 230V? Oczywiście mogę wziąść jakiś zwykły, ale one kiepsko
    > wyglądają. Najbardziej interesował by mnie wystająca ładna mała półkula
    > i reszta wyłacznika schowana ponad koroną. Szukam, stukam pukami nie
    > widzę takich. Może nie ma?

    W kuchni tego typu czujniki są do odbytu, niestety. W kuchni masz
    gradienty temperatury, para itp itd. Czujnik będzie reagował na ruch,
    którego nie ma. Kuzynka miała czujnik ruchu (na zewnątrz) zamontowany
    niedalego wywiewu z kuchni. Dyskoteka z tego była co nie miara, dopiero
    przeprowadzka czujnika pomogła. Lepsze byłyby czujniki typu bankowego
    (mikrofale). Ale niestety są drogie, choć takie w małych kopułkach nawet
    widziałem. Zaletą ich jest reakcja na statyczną obecność, nie trzeba się
    ruszać.

    Poszukaj pod "presence detector", nu masz przykład czegoś takiego:

    http://www.cpelectronics.co.uk/energy-saving-product
    s/presence-detectors-pir-sensors-and-microwave-senso
    rs

    Waldek