  • 21. Data: 2020-02-27 00:39:40
    Temat: Re: Wy się tutaj z jakąś fotowoltaika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To sie wie sie że dupa nie traktor a ciągnie.

  • 22. Data: 2020-02-27 13:56:21
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 25 Feb 2020 14:01:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:

    > pierdolicie a tutaj Polak patriota zrobił
    > http://polscott24.co.uk/projekt-generatora-energii-2
    2-kw/

    Muszę spytać... Ty tak na serio?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 23. Data: 2020-02-27 14:57:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nigdy nie byłem bardziej poważny. Facet nie wiedział że się nie da i prawie zrobił.
    Znaczy się teraz robi a jak kiedyś zrobi to wyjdzie że prawie działa i będzie
    poprawiał błędy. Na ostatnim filmie zajarzyl że z obudowy wodomierza i prądnicy 1kW
    można zrobić generator na wodę z wodociągów. Geniusz.

  • 24. Data: 2020-02-27 15:54:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-26 o 11:58, Kris pisze:
    > Dla rozluźnienia atmosfery bo tematy o pieczywie też tu bywały.
    > Z lokalnej piekarni przed chwilą wyszedłem bo bułki kupowałem
    > Spojrzałem na cenę faworków bo akurat w sobotę robiłem- 92zł/kg
    > Do zrobienia 1kg faworków potrzebne jest niecały kilogram mąki, kilka żółtek,
    trochę cukru, trochę masła.
    > Pi razy oko produktów trzeba za 5zł + olej do pieczenia;)

    Pi razy oko to na 1kg mąki wyjdzie 10 żółtek czyli za same jajka wyjdzie
    prawie 10zł.
    U mnie najdrożej wychodzi tłuszcz do pieczenia,
    bo rok temu na domową porcję poszło chyba z siedem kostek Planty
    (lepiej się nadaje do tego niż smalec czy olej)
    i to już robi 40zł - a ten tłuszcz do niczego potem nie przydatny.
    A napracowały się przy tym dwie osoby - razem ok 4 roboczogodzin.
    Wyszło pewnie sporo ponad kilogram faworków i przy takich założeniach
    już wygląda to inaczej.

  • 25. Data: 2020-02-27 16:15:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2020 15:54:53 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Pi razy oko to na 1kg mąki wyjdzie 10 żółtek czyli za same jajka wyjdzie
    > prawie 10zł.
    Jajka ze wsi poprzedniego dnia zniesione przez kure kupuje po 70-80gr
    W sklepach są jajka za 33gr/szt
    Piekarnia podejrzewam że dodaje jajka w proszku.

> [...]
    > (lepiej się nadaje do tego niż smalec czy olej)
    > i to już robi 40zł - a ten tłuszcz do niczego potem nie przydatny.

    Z 1kg mąki robiłem, zużyłem niecały litr oleju do smażenia.
    Na patelni smażyłem.
    Litr oleju w biedrze 7zł jeśli mnie pamięć nie myli.
    Piekarnia podejrzewam że za litr oleju płaci wielokrotnie mniej
    Planta lepsza ale akurat nie miałem.
    Podejrzewam jednak ze 3-4 kostki na porcję z kg maki by starczyło.

    > A napracowały się przy tym dwie osoby - razem ok 4 roboczogodzin.
    > Wyszło pewnie sporo ponad kilogram faworków i przy takich założeniach
    > już wygląda to inaczej.

    To nie wiem co tam dwie osoby 4 godziny robiły
    Ja sam z kg mąki pewnie niewiele dłużej jak godzinę robiłem
    Robienie ciasta(zmieszanie mikserem mąki żółtek, cukru i masła) to maks 20minut.
    Dalej wałkowanie, krojenie i zawijanie a w międzyczasie już smażyłem.
    Podejrzewam ze maks półtora godziny zeszło razem. Ale bliżej 1 godziny pewnie
    Z 8 porcji smażyłem bo ogromnej patelni nie mam.
    W piekarni pewnie kilka kg na raz smażą.

  • 26. Data: 2020-02-27 16:25:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris napisał:

    > Litr oleju w biedrze 7zł jeśli mnie pamięć nie myli.
    > Piekarnia podejrzewam że za litr oleju płaci wielokrotnie mniej

    Wieloktornie czyli konkretnie ilokrotnie? Gdyby choćby dwu-,
    to by piekarze nie tylko lali ten olej do opla, ale nawet
    domy nim grzali.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2020-02-27 16:29:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2020 16:25:43 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Wieloktornie czyli konkretnie ilokrotnie? Gdyby choćby dwu-,
    > to by piekarze nie tylko lali ten olej do opla, ale nawet
    > domy nim grzali.

    Dwa razy mniej to tez pod wielokrotnie się łapie;)
    A frytura ok 3-4zł za kg w hurcie kosztuje.

  • 28. Data: 2020-02-27 16:33:40
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 27 Feb 2020 05:57:51 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:

    > Nigdy nie byłem bardziej poważny. Facet nie wiedział że się nie da i
    > prawie zrobił.
    > Znaczy się teraz robi a jak kiedyś zrobi to wyjdzie że prawie działa i
    > będzie poprawiał błędy.

    Czyli jak dobrze rozumiem połączenie silnika elektrycznego z prądnicą daje
    na wyjściu kilkukrotnie więcej prądu niż ten silnik pobiera?

    > Na ostatnim filmie zajarzyl że z obudowy
    > wodomierza i prądnicy 1kW można zrobić generator na wodę z wodociągów.
    > Geniusz.

    A skąd ten generator bierze wodę do napędu? Kran trzeba odkręcić i lać
    wodę?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 29. Data: 2020-02-27 16:34:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris napisał:

    > Dwa razy mniej to tez pod wielokrotnie się łapie;)

    Ale nie jest dwukrotnie tańszy.

    > A frytura ok 3-4zł za kg w hurcie kosztuje.

    Netto. I tylko wyjątkowo. Dla biedronki handel olejem nie jest
    żyłą złota.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2020-02-27 16:43:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 lutego 2020 16:33:43 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > A skąd ten generator bierze wodę do napędu? Kran trzeba odkręcić i lać
    > wodę?

    Latem jak basen napełniam tak 5-6godzin woda się leje.
    I tak średnio 6 razy do roku
    Podlewanie ogródka, trawnika tez z godzinne dziennie leje wodę. Oczywiście tylko w
    upalne dni.
    Nie żebym uważał ze jakiś generator napędzany wodą napełniająca basen ma sens
    Czy nie ma sensu tez nie wiem;) ale bywają dni gdzie woda kilka godzin dziennie leci.
    Mam tez mieszkanie w bloku 12rodzinnym i tam jest w piwnicy wodomierz tzw "główny.
    Podejrzewam że z racji 12 rodzin ładnych kilka a może i kilkanaście godzin dziennie
    się kreci
    Gdyby zamiast tego/za tym wodomierzem generator dać trzeba by policzyć ile by
    naprodukował