    From: "Marex" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana pieca pilne
    Date: Sun, 29 Jan 2012 21:38:22 +0000 (UTC)

    kiki <k...@k...ki> napisał(a):

    > "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message

    > Właśnie. Nie mam siły ani czasu na dokładanie miału i nie chce tego syfu :-
    )

    > Doradźcie co tu począć :-) jescze nie tak dawno ropa była po 1.00 PLN,
    Niedawno?!, palę olejem od ponad 16 lat i takie ceny btły przez
    pierwsze może t3-4 lata. Teraz olej kosztuje średnio 4,15zł(ciut spadł) Zimy
    też nam juz niewiele zostało. Ja bym nie wpadał w panikę. Skoro tyle
    wytrzmałeś, to dojedź już na tym samym paliwie do wiosny.. Będziesz miał
    troche czasu na przemyslenia, bo chyba pieca nie kupisz na 2 lata...
    Ja do tej pory jadę kominkiem grzejącym w centrum domu.Dom 150m2,
    ocieplony średnio(ściany 3W, 6cm wełny w ścianie i 5-6cm styro na zewnątrz.
    Udawało się utrzymać te 18-19oC , ale od dwóch dni przegrywam z mrozem.
    wkład ciągłego palenia- pali się nim non stop. Jednak takie mrozy "wchodzą"
    powoli do wnętrza. Dzisiaj mam już 17oC i dobrze, że do dębiny mogę dołozyć
    akację. Ale jutro zamawiam dostawę oleju , chociazby na te/takie mrozy. Nie
    ma co płakać, dzieci małych już nie mam, wszyscy cieszą się, że jakoś
    wy3mujemy.
    Trudno bym w "biegu" nagle zmieniał piec olejowy. Byłem świadom takiej
    mozliwosci(awarii zasilania, braku lub nagłych zwyżek cen oleju) i przed
    laty po to był budowany kominek.
    Wytrzymasz Kiki te chlody, dolej tego oleju - i kto wie doczekamy
    lepszej koniunktury . Nie traćwa nadziei.
    Pozdrawia~M
    > później rosła i rosła. Teraz 4.30 więc jakiekolwiek tankowanie nie
    > przejdzie.
    > Za cenę tankowania wymienię piec albo kupie palnik na pellet.
    > Co do tych "śmieci" jak drewno to mam na myśli nie tylko pellet więc w
    > olejowym tego nie spalę i bym musiał zakupić inny kocioł.
    > Ale nie wiem co zrobić czy piec na groszek z retortą czy wsadzić palnik w
    > olejaka czy co zrobić ? Ile jeszcze pellet będzie po 700zł/t ?

    Myslę, że olej opałowy więcej juz nie będzie rósł, bo tak jak i paliwa
    doszedł w naszych warunkach do granic?(a właściwie juz je przekroczył..)
    opłacalnowsci nabycia. Widać to po nader skromnych zakupach instytucji
    państwowych jak i samorządowych(złobki, przedszkola, szkoły)Co zrobią gdy
    nie bedą mogli nabyc opału? Przecież nie bedą zmieniać kosztownych,
    ekologicznych kotłowni... Coś z tą akcyzą trzeba bedzie zrobić...