    From: "eMonika" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Wymiana uszczelki drzwi w starej lodówce POLAR - jak ?
    Date: Sun, 30 Jan 2011 22:19:15 +0100

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ii3vq0$gb6$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam
    > mam starą (16 lat) chłodziarko-zamrażarkę Polar o oznaczeniu KB 27/1 VIP
    > i zapewne jej czas dobiega końca :(
    > Na razie chcę jeszcze wymienić uszczelki (o ile dostanę), ale oglądałem
    > mocowania i nie za bardzo wiem jak uszczelki są mocowane i czy w ogole
    > mozna je wymienić ? Mógłbym zastosować metodę brute force ale na razie
    > jeszcze lodówka jest w użyciu i nie za bardzo chę ją od razu eliminować z
    > ruchu...
    > Czy ktoś mnie oświeci ?

    Mi pan z serwisu (u mnie akurat Vestfrost, ale zasada moze byc taka sama)
    powiedział, ze nie da sie wymienić samej uszczelki, trzeba by wymienić całe
    drzwi, ale powiedział, że rozwalenie uszczelki (u mnie na górnej linii) nie
    wpływa na jej pracę.

    Nie wiem co za idiota (a może faktycznie geniusz ekonomiczny) tak
    zaprojektował urządzenie (2 drzwiowe, góra chłodziarka, dół zamrażalnik), ze
    uszczelka od drzwiczek zamrażalki nie jest niczym osłonieta (wystarczyłby
    głupi plastikowy "daszek"), a wiadomo, ze różne paproszki i kropelki na tę
    uszczelkę spadają, skoro z lodówki korzysta sie często i i trzeba tę
    uszczelkę często czyścić, przez co nie ma cudów, prędzej czy później sie ona
    rozwali, przez co kolejne syfy wpadają do środka uszczelki i sie tam dopiero
    lęgnie, a tego to juz nijak nie da sie doczyścić, chyba, ze całą uszczelke
    rozwalić...

    :-) Monika