  • 71. Data: 2011-03-11 20:05:39
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Adam <a...@g...com>

    Powiem Ci tylko Maniek, ze ja moj tynk na scianie 2W co 2-3 miesiace
    przejezdzam karcherem (bo nie mam jeszcze opaski i po mocnych opadach
    czasem jakis syf zostanie) i kompletnie nic sie z nim nie dzieje. Ten
    sam karcher w samochodzie potrafi lakier zerwac :-) Moj szalony pies
    wazacy 40kg czasem skoczy na tynk zeby sie oprzec (jak ktos go przez
    okno zawola) - zapiera sie pazurami. I tez nic. A specjalnie delikatny
    to on nie jest (pies;)) Wiec - przede wszystkim musisz zweryfikowac
    swoje doswiadczenia co do wytrzymalosci i twardosci sciany 2W :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 72. Data: 2011-03-11 20:55:07
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > tak sobie obserwuje tą waszą dyskusje ale widzę że to bez sensu
    > bo ty jesteś 'ustawiony' i zadne argumenty do ciebie nie trafiają,
    > i nie masz racji.

    Mnie też wydaje się, że to jest w dużej mierze na zasadzie, że każda
    sroczka swój ogonek chwali - jak ktoś już zbudował dom ze ścianami 1W,
    to chwali 1W..., jak 2W to chwali swoje :-), bo w końcu musi wykazać
    przed samym sobą i otoczeniem, że podjął mądrą decyzję.

    Tak na prawdę trudno obiektywnie stwierdzić czy lepsze są mury z ytonga,
    czy 2W ocieplane... no właśnie czym? wełna czy styropian? :-D i tak
    można w nieskończoność dzielić włos na czworo.

    Ja skłonię się do 2W, a nawet 3W. I pewnie bym te 3W sobie strzelił, ale
    majster nie potrafił takiej ściany robić - może by i zrobił, ale
    doświadczenia nie miał, zatem zostałem przy 2W, a zaważyło to, co umiał
    polecony majster - zresztą wiele rzeczy zrobił mi bardzo porządnie i nie
    żałuję, że jemu właśnie zleciłem budowę.

    Jak ktoś ma dostęp do dobrej ekipy od ścian 1W... nie widzę przeszkód,
    ale do mnie przemawia jednak ocieplenie czymś tego domu. :-)

    pozdr
    Robert G

  • 73. Data: 2011-03-11 21:43:16
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-11 21:55, robercik-us pisze:

> [...]
    > to chwali 1W..., jak 2W to chwali swoje :-), bo w końcu musi wykazać
    > przed samym sobą i otoczeniem, że podjął mądrą decyzję.

    To się nazywa redukcja dysonansu poznawczego :-)

    M.

  • 74. Data: 2011-03-11 22:02:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Mar, 21:55, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Mnie też wydaje się, że to jest w dużej mierze na zasadzie, że każda
    > sroczka swój ogonek chwali - jak ktoś już zbudował dom ze ścianami 1W,

    No bo tak jest. Wiekszosc kierowala sie jakimis argumentami. Maniek
    bal sie ze oparcie szpadla o sciane 2W zrobi w niej dziure ;) Wiec
    wybral 1W. Ja sobie odpalilem OZC, allegro i kalkulator - mi wyszlo ze
    lepsza jest 2W. Kazdy ma jakies argumenty - na szczescie wszystkie te
    argumenty mozna latwo sprawdzic, przeliczyc, podwazyc. I pod prawie
    wszystkimi wzgledami wygrywa narazie 2W - jedyna wada - nie mozna o
    nia odbijac pilka. Dla mnie ten argument nie ma znaczenia, moze dla
    kogos ma - wtedy ten wybierze 1W ew. 3W :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 75. Data: 2011-03-12 09:34:02
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-03-2011 o 21:55:07 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > to chwali 1W..., jak 2W to chwali swoje :-), bo w końcu musi wykazać
    > przed samym sobą i otoczeniem, że podjął mądrą decyzję.
    Akurat tak się składa że z zwaodu jestem budowlańcem z doświadczeniem
    i wykształceniem, dlatego daję rady jakie uważam za najlepsze, nie patrzę
    na
    marketing czy modę, a że sam ostatnio budowałem to także na sobie
    mogłem wypróbować różne materiały, kiedyś wybudowałem z pustaków z
    (oświccie mnie
    kulki z wypalanej gliny) i widząc że to marny materiał i ma dużo wad
    odradzałem go innym aby w to g...o nie brneli.
    Teraz budując się po raz drugi przejrzałem całą masę materiałów izestaw
    BK+ styropian wydaje się być optymalny chodź także nie pozbawiony wad.
    Dlatego z niego zrobiłem swój dom, bo uważam że jest optymalny i dlatego
    doradzam go innym. Ale mam szersze spojrzenie na ten temat.
    Silikaty np są też dobre ale są droższe i przez to że 'zimniejsze'
    potrzebują
    grubszej izolacji aby wynikowo osiagnać podobne warunki cieplne.
    Oczywiście optymalnym murem jest 3W ale skomplikowanie aby go dobrze
    zrobić i koszty
    powodują że ten wybór przestaje być optymalny cena/właściwości cieplne.

    > Tak na prawdę trudno obiektywnie stwierdzić czy lepsze są mury z ytonga,
    > czy 2W ocieplane... no właśnie czym? wełna
    wełna na mury sie nie nadaje, ma więcej wad niż zalet, poza tym łatwo ja
    pomoczyć
    podczas budowy a trudno wysuszyć.

    czy styropian? :-D i tak
    > można w nieskończoność dzielić włos na czworo.
    Nie, są technologie optymalne w stosunku cena/izolacyjność.
    w końcu trzeba patrzeć w przyszłość, energia drożeje i niestety
    za ogrzewanie będziemy płacić coraz więcej, dlatego główną cechą murów
    staje się oprócz wytrzymałości, izolacyjność i to ona wyzancza czy w danej
    cenie ten mur jest optymalny czy nie.

    > Ja skłonię się do 2W, a nawet 3W. I pewnie bym te 3W sobie strzelił, ale
    > majster nie potrafił takiej ściany robić - może by i zrobił, ale
    > doświadczenia nie miał,
    Bo to łatwa ściana nie jest, a koszty wysokie.

    zatem zostałem przy 2W, a zaważyło to, co umiał
    > polecony majster - zresztą wiele rzeczy zrobił mi bardzo porządnie i nie
    > żałuję, że jemu właśnie zleciłem budowę.
    >
    > Jak ktoś ma dostęp do dobrej ekipy od ścian 1W...
    Ale zauważ że ściana 1W to jest produkt marketingowy, firmy miały
    taką siłę przebicia że nawet sobie specjalną normę dla tej ściany
    załatwiły.
    Moja ściana ma 24+15styro+1,5+0,5 tynk co daje 41cm, 1W to 36+2*1,5cm=39cm.
    2cm różnicy na 41cm jest niewidoczne, ale ja mam 2*cieplejszą ścianę i
    glify okna ocieplone, w 1W ściana przy oknach będzie przemarzać,
    po paru latach wokół okien będą czarne obwódki z pleśni.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 76. Data: 2011-03-12 16:47:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    g.googlegroups.com...

    > Mam lampy, wlaczniki, antene satke. Nie widze problemu - poprostu
    > trzeba uzyc innych kolkow. To nie jest problem ani wada.

    Nie no skad. :-) Ja przybije w drewniany kolek wbity w sciane a Ty bedziesz
    szukal innych kolkow. Kolek mogacy mocowac co kolwiek w 20cm styropianie nie
    lezy w kazdym sklepie.

    > Gdyby sie nie
    > dalo tego powiesic - bylaby.

    Nie ma sciany do ktorej nie da sie nic powiesic, to zadne porownanie tak jak
    nie ma scian 1W calkowicie przemarzajacych.

    > Jezeli pozwalasz dzieciakom odbijac
    > brudna pilke o tynk to Twoja sprawa.

    Biore myjke i jazda, nawet 200 atm. nie zmyja mi elewacji.

    > Ja bym nie pozwolil - do
    > odbijania pilki mam pol hektara pola. Zreszta nie mam nawet za bardzo
    > miejsca gdzie moznaby tak pilke sobie poodbijac - wszedzie wielkie
    > okna, a od polnocy jest wszedzie krzywo bo spady sa :)

    Pozwalanie czy nie pozwalanie, oraz posiadanie hektara pola nie jest raczej
    argumentem. Ja moge a Ty nie.

    > Znaczy jaki parapet ? Przy porothermie 44 okno (zalozmy 7cm szerokie)
    > zamontowane w srodku da 18,5cm parapetu z zewnatrz i wewnatrz. Ja mam
    > 20cm.

    To jest 3cm roznicy. Duzo i nie duzo, ale tematem watku jest Ytong a to juz
    10cm.

    > Ale to i tak kit - moje dwa podstawowe okna (3 metry szerokie i
    > 2m wysokie kazde) to wysuniete wykusze z "boczkami", ktore maja 0cm
    > glifow i slonca mam pod dostatkiem :)

    No wiesz, w ten sposob to ja moge napisac, ze ja wszystkie sciany mam ze
    szkla a sciane jednowarstwowa z Porothermu dla ozdoby przy drzwiach
    zewnetrznych.

    > Patrz mi tez nie :) A z tych glifow docieplonych tez Ci nie zlazi? ;-)
    > Dziwne :)

    Glifow docieplonych styropianem?

    > Ja tez. Widac nie dotykales nigdy sciany 2W

    A nie no w zyciu. Nigdy nawet jej nie widzialem. Moze nie pisalem, ale
    jestem z ksiezyca. :-)

    > - podwojna warstwa kleju z
    > siatka + tynk to bardzo twarda powierzchnia. Spokojnie mozesz opierac
    > drabine, szpadel, watpie nawet czy piescia bylbys w stanie ja
    > naruszyc. A mlotkiem to ja i w Twojej 1W wykuje dziure - naprawe tez
    > bedzie widac - jak to przy kazdym tynku :)

    Adam, to nie ma znaczenia czy Ty mozesz i ja tez. Tu nie ma co porownywac.
    Sciana ze styropianu nigdy nie bedzie lepsza od litej sciany 1 czy 3W.

    > Drogi alkohol pijasz :-)

    A co mam Absolwetna pic? :-)

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2011-03-12 16:51:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    g.googlegroups.com...

    > to on nie jest (pies;)) Wiec - przede wszystkim musisz zweryfikowac
    > swoje doswiadczenia co do wytrzymalosci i twardosci sciany 2W :-)

    Ja te sciany widze po milion razy kazdego dnia prawie w kazdym momencie tyle
    tego jest. Owszem nie jest to sciana ktora mozna tak sobie uszkodzic, ale
    dziur w ociepleniu to ja troche widzialem i to nie tylko w blokowych
    scianach. Czasem cos sie przewroci, dzieciak czyms stuknie czy zaczepi sie
    lusterkiem o glif choc nie wiem jak to zrobic. Roznie bywa.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2011-03-12 17:06:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    bb.googlegroups.com...

    > Na przykladzie mojego domu - w sumie (po zmianie na ytong 36,5 +
    > mostki) o... doczytaj wyzej. Wyszlo cos kolo 600 pln / sezon. Dla mnie
    > to b. duzo.

    Wiesz co, coraz bardziej fascynuje mnie grupowa teoria termobudownictwa.
    Jak pamietam zuzycie energetyczne mamy podobne, mamy podobne powierzchniowo
    domy z tym, ze Ty masz czesc w tzw. piwnicy. Na wentylacji oszczedzasz 5tys.
    kWh, na glifach no nie wiem czym tam palisz, moze banknotami. W kazdym razie
    dla gazu 600zl to 2500 kWh. To ile bys tych kilowatow zuzywal gdyby nie te
    styropiany, rekuperatory i okna od poludnia? Mi jakos za chiny takie zuzycie
    w moim standardowym domu po doliczeniu tych strat nie wychodzi.

    > W scianie 2W ta nie ma wogole bezposredniego kontaktu z mrozem. W
    > scianie 1W przynajmniej 1/3 jest wystawiona bezposrednio na dzialanie
    > mrozu. To jest mostek :)

    To bylby mostek gdyby sciana nie byla "ciepla". Za Twoje ocieplenie robi tu
    inny pustak i nie mozesz tego tak sobie wprost porownywac. To, ze bedzie
    chlodniej jest bardzo prawdopodobne, ale nie to nie mostek sensu stricte.

    > A masz naklejone? :) O tym tez juz bylo. Naklej na glify, wience i
    > nadproza styro i bedzie dobrze. Tyle ze bedziesz wtedy blizej 2W niz
    > 1W ;)

    Nie mam wilgoci anie na glifach ani w rogach sufitu w zwiazku z czym nie
    nakleje zadnego styropianu.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2011-03-12 17:08:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 12 Mar, 17:51, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    No dobra - wiec podsumowanie:

    - 1W jest drozsza w wykonaniu niz 2W
    - 1W jest drozsza w eksploatacji niz 2W (w moim przypadku przy ok
    200m2 scian - dla gazownikow to roznica 600 pln / sezon, w przypadku
    wyzszych domow i wiekszych elewacji - odpowiednio wiecej)
    - 1W jest wytrzymalsza - mozna o nia drzec lusterkami samochodu i nie
    da sie jej uszkodzic dziubiac ja przypadkowo hm.. nozem? mozna
    pozwalac dzieciakom odbijac o nia pilke - przy czym to raczej zaleta
    tynku CW, a nie kazdy robi CW - cienkowarstwowy tez sie zniszczy lub
    zabrudzi tak ze bedzie nie do umycia
    - mozna uzyc zwyklych kolkow do mocowania czegos do elewacji zamiast
    kupowac dluzsze

    O glifach pozwol ze nie wspomne, bo w scianie 2W mozesz zamocowac okna
    w warstwie ocieplenia i glifu przy styropianie 20cm zostawiasz sobie
    ile chcesz - np. 10cm. Wtedy tez mostki przy oknach sa calkowicie
    wyeliminowane.

    No. Mysle ze ja na tym zakoncze ten watek, zdania nadal nie zmienilem
    i nikt mnie nie przekona do zimnej 1W - moj typ tez sie nie zmienil -
    sciana 3W, potem 2W, na koncu dopiero w ostatecznosci 1W! Zreszta,
    wystarczy spojrzec na moja chaupke:

    http://szyna.civ.pl/domek1.jpg
    http://szyna.civ.pl/domek2.jpg
    http://szyna.civ.pl/domek3.jpg
    http://szyna.civ.pl/domek4.jpg
    http://szyna.civ.pl/domek5.jpg
    http://szyna.civ.pl/domek6.jpg

    Nie ma miejsca na odbijanie pilki :-) A na zdjeciu nr 4 widac oparta
    lopate do sniegu - tak tak, naprawde mozna to zrobic ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 80. Data: 2011-03-12 17:08:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >A przepraszam - ciepło i cena. Oba przemawiaja na rzecz 2W. A komfort? Ja
    >nie zaważam różnicy - ale jak tos ma fobie >na punkcie opartego szpadla to
    >niech sobie robi 1W - bedzie szczesliwszy - a głównie o to chodzi :-) Ja o
    >sciane 2W >opieram wszystko - śladów uszkodzeń brak.

    Ja nie mam nic przeciwko scianom 2W, ale ktos kiedys pytal jak zabezpieczyc
    sciane sklepu czy blizniaka bo z drugiej strony chlopaki rabia pilka po
    golej scianie i niszcza elewacje razem z ociepleniem. Jezeli jedynym
    wyznacznikiem ma byc opor cieplny to przyznaje, to jest najlepsza sciana.

    Pozdro.. TK