  • 11. Data: 2019-01-28 20:15:37
    Temat: Re: Ytong 48 cm
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 19:10:03 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    A kompletnym absurdem jest zastosowanie ytonga zamiast styropianu jako izolacji.

    > A jakbym miał budować teraz to z czego ?
    > Nie chcę poddasza użytkowego, bo to tylko kłopot.

    w muratorze numer temu tak około, było zestawienie cen za mury. Najtaniej wychodził
    bk H+H, na to trzeba dać 20cm styropianu i chyba to będzie najlepsza sciana na dzis.

    b.

  • 12. Data: 2019-01-28 20:30:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2019 19:21, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Jak to taki dobry materiał, to czemu pytasz się z czego budować?

    Bo może ktoś ma pomysł kilkanaście lat później na coś fajnego.
    Styro na BK jest ok ale to styro jest słabe, czasem się obije. Przez to
    tynk odpadnie to tu to tam.

    Myślałem żeby zbudować z czegoś co mało przewodzi, na to zbudować ruszt
    na zewnątz, zalać pianą zamkniętokomórkową i siding dać jak na
    szkieletorach.

    Materiał, który mało przewodzi nie będzie przewodził do fundamentu czyli
    BK. Nie wiem tylko jak z przyczepnością.

  • 13. Data: 2019-01-28 20:36:49
    Od: l...@g...com

    "Najtańszy, lokalny BK24 + styro.
    Nawet gienio z heńkiem nie spier....li Ci chałupy z tego materiału."

    Jesteś optymistą, jest sporo rzeczy, które mogą tu spieprzyć.

  • 14. Data: 2019-01-28 20:49:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 20:30 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > Styro na BK jest ok ale to styro jest słabe, czasem się obije. Przez to
    > tynk odpadnie to tu to tam.

    uzupełnisz przy kolejnym malowaniu elewacji.
    Ja u siebie mam podwójną siatkę, drabinę o to opieram (pod odpowiednim
    kątem) i nic się nie dzieje. Ale jak walniesz młotkiem czy kamieniem to
    będzie dziura.

    > Myślałem żeby zbudować z czegoś co mało przewodzi, na to zbudować ruszt
    > na zewnątz, zalać pianą zamkniętokomórkową i siding dać jak na
    > szkieletorach.

    więcej roboty, drożej, siding nie zawsze pasuje do całokształtu

    TG

  • 15. Data: 2019-01-28 21:02:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2019 20:49, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > więcej roboty, drożej, siding nie zawsze pasuje do całokształtu

    No więcej ale ruszt zrobi Heniek, przyjedzie tylko firma z agregatem do
    piany i zaleją w 1 dzień. Następnego się odetnie nadmaiar.

    Siding pewniejszy moim zdaniem. No i takie zalanie pianą da pewność
    uszczelnienia. Można od razu obrobić okna przed pianowaniem i zalać
    pianą ramy okien do granicy obróbki. Byłby termos monolit.

    Pytanie ile tej piany tam dać?

  • 16. Data: 2019-01-28 22:09:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 21:02:29 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > uszczelnienia. Można od razu obrobić okna przed pianowaniem i zalać
    > pianą ramy okien do granicy obróbki. Byłby termos monolit.

    w ogóle nie dawac. Dać podwójną siatkę na styropian do wysokosci 2m. No chyba ze
    chcesz wyrzucac kase na eksperymenty :)

    Bo np ja lubie :P

    b.

  • 17. Data: 2019-01-28 23:13:26
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Ale BK oklejony styro na klej? - po co wprowadzać dodakowe słabe punkty
    > do sparawdzonej technologii?
    >
    > TG

    chodziło mi o łączenie BK (murowanie ścian) na klej a nie na zaprawę

  • 18. Data: 2019-01-29 02:15:19
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2019 23:13, pilocik wrote:

    > chodziło mi o łączenie BK (murowanie ścian) na klej a nie na zaprawę

    No to oczywiszte, na cienką spoinę, tak mało ile się uda.

  • 19. Data: 2019-01-29 02:21:03
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 28.01.2019 22:09, Budyń wrote:

    > w ogóle nie dawac. Dać podwójną siatkę na styropian do wysokosci 2m. No chyba ze
    chcesz wyrzucac kase na eksperymenty :)

    > Bo np ja lubie :P

    Jakbym jednak budował bez poddasza, to dach będzie udawany,
    prefabrykowany. Sufit zaleję pianą też.
    I na to siding. Mówię ci, obrobić okna i zalać na gotowo. Obciąć i
    założyć siding.
    20cm na ściany i ze 30-40 na sufit psikane od góry.
    Tak mi się przyśniło.

    Tylko martwi mnie czy ptaki lub myszy nie wygryzą na strychu.

  • 20. Data: 2019-01-29 08:08:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 02:21:10 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > Tak mi się przyśniło.
    >
    > Tylko martwi mnie czy ptaki lub myszy nie wygryzą na strychu.

    ja wiem ze ty polubiles piane jak sie sparzyles na wełnie. Jesli to twoja prywatna
    obsesja to sobie tak rób :-)
    Ale przypomina to jeżdzenie wozem opancerzonym z powodu urazu w wypadku :)

    Sidding to słabe rozwiazanie, na tyle brzydkie ze nawet miejscowe plany tego czasem
    zabraniają. No ale jesli ci sie podoba to czemu nie.

    Po mojemu uwazam ze powinienes zrobic tak:
    sciany z BK+grube styro
    na to normalna więźba z deskowaniem, i tylko to opianować dla uzyskania szczelnosci
    strop drewniany bo bez poddasza
    na strop zwykła wełna w dużej ilości

    Wsółczynnik cena/zysk/ryzyko powinien być najkorzystniejszy.

    b.