  • 21. Data: 2019-01-29 08:18:54
    Temat: Re: Ytong 48 cm
    Od: l...@g...com

    "Tylko martwi mnie czy ptaki lub myszy nie wygryzą na strychu"

    Jak na wsi, w pobliżu lasu, nieużytków to myszy mogą być problemem.

  • 22. Data: 2019-01-29 10:14:43
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.01.2019 o 02:15, KIKI pisze:

    > No to oczywiszte, na cienką spoinę, tak mało ile się uda.

    "tak mało ile się uda"
    Naprawdę dziwi mnie takie podejście - jak z gazet "muratorskich".
    Te dajmy 2mm więcej to będzie 0.001% wszystkich strat?

    Kolejny raz polecę WUFI, spędziłem już nad nim trochę czasu, można w nim
    zobaczyć obraz użycia BK 48 i tego co sobie wymyślisz (spora baza materiałów).
    Sprawdziłem już wstępnie 10-15 przypadków przegród wg. własnego pomysłu
    ("wymyślam koło"). Są też gotowe przykłady (nie jako gotowe,najlepsze
    rozwiązania) i wydaje mi się że najbardziej problematyczne wydają się ściany
    trójwarstwowe (tu siding,piana,BK), chociaż siding mógłby być niezłym
    rozwiązaniem ze względu na ochronę od deszczu, ale trzeba sprawdzić na WUFI
    jakie będzie magazynowanie wody w pianie i BK (tak,wiem zamknięto-komorowa,
    ale nie znaczy że idealna).

    Na tym filmie nie widzę animacji, w 2:07 wcisnął ikonkę, która w wersji free
    6.x jest nieaktywna, dwie ikony dalej jest taka, która pokazuje okno
    animacji przy liczeniu - warto się na to popatrzeć i można myszką najechac
    na linie na obrazku i pokazuje aktualną wartość w miejscu myszki.

    https://www.youtube.com/watch?v=-r5j2c6vpC0

    Wydaje mi się że wymyślanie przegrody na czuja, bez pobawienia się WUFI jest
    dużym błędem.

  • 23. Data: 2019-01-29 10:24:55
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.01.2019 o 10:14, marios pisze:

    > Na tym filmie nie widzę animacji,

    https://www.youtube.com/watch?v=AlmtFbzqwuQ

    O tu np. jest , w 2:02 zaczyna się,
    z tym że to nie jest WUFI Pro Light,
    ale Plus Free & Passive Free - jeszcze się nim nie bawiłem.

    Ta granatowa linia na dole to magazynowanie wody w przegrodzie.

  • 24. Data: 2019-01-29 10:36:48
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.01.2019 o 10:24, marios pisze:

> [...]
    > ale Plus Free & Passive Free - jeszcze się nim nie bawiłem.
    >
    > Ta granatowa linia na dole to magazynowanie wody w przegrodzie.

    I jeszcze jeden filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=vA4hUWPnkWc

    W 0:18 widać w tabelce folię PE (.007?) i na animacji po prawej widać jak
    załamuje się wykres na niej, ale w 0:18 widać też tam, że warunki początkowe
    ustawione są na [ 0.8 ] - 80%, w WUFI 6.x jest tam tez do wybrania opcja
    wilgoci technologicznej i wtedy ta animacja dla pierwszych lat użytkowania
    domu jest zdecydowanie odmienna.

  • 25. Data: 2019-01-29 11:21:30
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Wydaje mi się że wymyślanie przegrody na czuja, bez pobawienia się WUFI jest
    > dużym błędem.

    Kiedyś byłem na szkoleniu z programu symulującego pewne procesy.
    I był tam gość z budowlanki który się śmiał że program liczy
    do trzeciego miejsca po przecinku a potem i tak mnoży się razy 1,5 :)

  • 26. Data: 2019-01-29 12:03:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.01.2019 10:14, marios wrote:

> [...]
    > sprawdzić na WUFI jakie będzie magazynowanie wody w pianie i BK
    > (tak,wiem zamknięto-komorowa, ale nie znaczy że idealna).

    Pianę się też dodatkowo maluje na czarno czy tak brunatno specjalną
    farbą. Ma ona dodatkowo zabezpieczać pianę.

  • 27. Data: 2019-01-29 12:06:50
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.01.2019 o 11:21, Bolko pisze:

    > Kiedyś byłem na szkoleniu z programu symulującego pewne procesy.
    > I był tam gość z budowlanki który się śmiał że program liczy
    > do trzeciego miejsca po przecinku a potem i tak mnoży się razy 1,5 :)

    I co z tego.
    Wiadomo że nie zbudujesz tego idealnie. Nie widać kleju, pustki powietrznej
    między klejem a styro i tego wszystkiego co konstrukcyjnie musisz dodać do
    ściany (chociaż można trochę dodać te elementy jako "obciążenie zamienne").

    Widać jednak jak styro współpracuje z BK, ile wody może magazynować ściana z
    betonu, co może się dziać po dodaniu folii PE,PA, gdzie wypada punkt rosy
    i jak ogromny wpływ ma materiał wyprawy elewacyjnej

    dlatego napisałem "pobawienia się".

    Kilka moich pomysłów ten program zmiażdżył. Lepiej bazować na "podaniach
    ludowych" gdzie w dużej części mamy odczucia subiektywne użytkowników?

    Ten gość od "fizyki budowli" na swojej stronie (wideo wykłady) pokazuje
    wykresy dla zawilgoconego styropianu (jakieś badania i norma) i chyba od 30%
    styro ma wg. tej normy obliczeniowe 0.040 a nie deklarowane producenta np.
    0.031 w suchych warunkach. A kiedy wg. WUFI ten styro w przegrodzie ma <30%
    wilg.? - od czasu do czasu. Nie wiem, zaglądałem w karty produktów kilku
    producentów styro i w pozycjach dotyczących parametrów styro i przykładowo:
    "Absorpcja wody przy długotrwałej dyfuzji" - "NPD" = "właściwości użytkowe
    nieustalone"
    Pierwszy z brzegu:
    https://www.swisspor.pl/files/5acf08735a408_DWU%201%
    202018%20LAMBDA%20WHITE%20fasada.pdf
    Nie wiem, może w tej normie EN 13163: 2012+A1:2015 jest coś o tym, nie czytałem.

    ps. W ustawieniach można sobie wybrać: Polish

  • 28. Data: 2019-01-29 12:08:07
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.01.2019 08:08, Budyń wrote:

    > Po mojemu uwazam ze powinienes zrobic tak:
    > sciany z BK+grube styro
    > na to normalna więźba z deskowaniem, i tylko to opianować dla uzyskania szczelnosci
    > strop drewniany bo bez poddasza
    > na strop zwykła wełna w dużej ilości

    To uważasz, że dach nieużytkowy pianować? Nie zostawić go jak jest i
    tylko sufit opianować nawet na pół metra zamykając z izolacją ścian?
    Po co w ogóle dach pianować?

  • 29. Data: 2019-01-29 12:09:25
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.01.2019 08:18, l...@g...com wrote:
    > "Tylko martwi mnie czy ptaki lub myszy nie wygryzą na strychu"
    >
    > Jak na wsi, w pobliżu lasu, nieużytków to myszy mogą być problemem.

    Mnie myszy wchodzą. Nie każdego roku, bo widzę po trutce ale są lata, że
    leżą szkielety i karma wyjedzona do zera. Nie wiem jak się tam dostają.

  • 30. Data: 2019-01-29 12:12:32
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.01.2019 o 12:03, KIKI pisze:

    > Pianę się też dodatkowo maluje na czarno czy tak brunatno specjalną
    > farbą. Ma ona dodatkowo zabezpieczać pianę.

    KIKI, ale ja nie krytykuje pomysłu, nawet wydaje mi się całkiem dobry.
    Namawiam tylko do użycia tego, co jest łatwo dostępne i nie trzeba płacić
    zaraz 4000 euro za licencję, w kilka minut ściągniesz program i dostaniesz
    automatem klucz licencyjny (non-commercial) na mejla.
    Po godzinie całkiem sprawnie, myślę, będziesz się nim bawił.