  • 31. Data: 2019-01-29 12:17:00
    Temat: Re: Ytong 48 cm
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Ale też pociągnijmy temat ściany jednowarstwowej z Y48.... w tym wątku...

  • 32. Data: 2019-01-29 13:44:01
    Od: z...@g...com

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2019 12:08:09 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > To uważasz, że dach nieużytkowy pianować?

    chcialem ci jakiekolwiek miejsce zostawic do pianowania :-)

    b.

  • 33. Data: 2019-01-29 20:11:02
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.01.2019 13:44, z...@g...com wrote:

    > chcialem ci jakiekolwiek miejsce zostawic do pianowania :-)

    Ja bym zalał parterowy dom dookoła i od góry strop, żeby był jak
    zasobnik CWU.
    Dach to niech będzie tylko udawany.

  • 34. Data: 2019-01-30 14:28:46
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.01.2019 o 12:17, KIKI pisze:
    > Ale też pociągnijmy temat ściany jednowarstwowej z Y48.... w tym wątku...

    w innym wpisie napisałeś:
    "Materiał, który mało przewodzi nie będzie przewodził do fundamentu czyli BK."

    Klasyczny fundament?
    To chyba powierzchnię styku należy minimalizować a nie zwiększać?
    Nawet jeżeli będzie wysunięty (o 1/3 tak?) to pozostaje 32 cm i to tej
    cieplejszej strony.

    Wrzuciłem sobie do tego WUFI:
    - tynk mineralny 3mm (jako siatka+klej?)
    - BK 48cm odm. 500
    - tynk wew. gipsowy 1,5 cm
    U:0.251 W/m2

    Wykres temperatury w takim BK48 (1W) można w dużym uproszczeniu przyjąć
    niemal jak linię prostą od lewej strony (zew.) do prawej (wew.).

    ..ale, stosując Styro 15cm + BK24 też nie jest różowo, bo BK na całej
    szerokości ma podobną temp. , powiedzmy po lewej stronie (zew.) ma 3-5
    stopni mniej gdy na dworze 0*C - czyli chyba wychodzi na to że mniejsza
    powierzchnia styku z fundamentem ale temp. BK większa w stosunku itd.

    Jeżeli teraz ten BK-48 ocieplimy Styro od zewnątrz .. podniesiemy temp
    całego BK mając zwiększoną powierzchnię wymiany z fundamentem.

    Z dodatkowych obserwacji (innych przypadków, które przerabiałem):
    - dodanie wewnątrz styro 2cm (+KG) powoduje spadek temp. BK od strony
    wewnętrznej o ok. 2.6 do 3*C (przy -10*C zew), punktu rosy (blisko) nie widać.

    Czy warstwa pustaków ze szkła piankowego czarnego od fundamentu da sensowne
    korzyści? - nie sprawdzałem, ale patrząc na
    http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wspolczynniki_przewodzen
    ia_ciepla.pdf

    lambda
    BK 500 - 0,17
    Szkło.P.czar - 0,07

    To chyba sensowny pomysł, ale zależy od ceny tegoż, spadły może ostatnio? -
    ktoś wie po ile chodzą jakieś pustaki - na google nic nie mogę znaleźć.

    albo dom na płycie.

  • 35. Data: 2019-01-30 14:57:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 30 stycznia 2019 14:28:46 UTC+1 użytkownik marios napisał:

> [...]
    > ktoś wie po ile chodzą jakieś pustaki - na google nic nie mogę znaleźć.

    podnosimy jej tem

    wiadomo ze ocielając sciane podnosimy jej temperaturę. Ale nie wiem czy mozna
    powiedziec ze straty rosna w dół (formalnie tak) - raczej chodzi o to ze w scianie
    1w ciepło ucieka wszędzie, a 2w tylko w dół. tak w przyblizeniu.
    Wpisz bk24+styro 20cm, 15cm to przestarzała technologia :)
    Tak naprawdę tochciałbym zobaczyć czyjś wprowadzony ozc i tu pobawic sie grubosciami
    warstw.

    Taniego sposobu ogranicznia strat w dół chyba nie ma - poza kanadyjczykiem który to z
    innych wzgledów wielu osobom nie pasuje.

    b.

  • 36. Data: 2019-01-30 14:59:42
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 30.01.2019 o 14:28, marios pisze:
    > Szkło.P.czar - 0,07
    >
    > To chyba sensowny pomysł, ale zależy od ceny tegoż, spadły może ostatnio? -
    > ktoś wie po ile chodzą jakieś pustaki - na google nic nie mogę znaleźć.

    Szkło:

    Znalazłem dwa sensowne linki i tylko jeden z ceną - 1900zł ..za m3?
    http://www.favore.pl/produkt-szklo-piankowe-foamglas
    -perinsul-doskonala-termo-i-hydroizolacja-5943.html

    To ma być zdecydowanie tańsze
    http://www.pinosklo.com/pl/price
    ale ceny na necie nie widać.

  • 37. Data: 2019-01-30 16:40:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > http://www.favore.pl/produkt-szklo-piankowe-foamglas
    -perinsul-doskonala-termo-i-hydroizolacja-5943.html

    Lambda 0,052

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2019-01-30 19:26:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.01.2019 14:57, Budyń wrote:

    > Tak naprawdę tochciałbym zobaczyć czyjś wprowadzony ozc i tu pobawic sie
    grubosciami warstw.

    Z wyliczeń wszystkim wychodzi lepiej niż później podczas grzania i
    eksploatacji budynku :-) Każdy sam siebie oszukuje, że ma tak superowo
    oszczędny dom

    Ludzie zawsze byli i zawsze będą głupimi ofiarami oszustwa i oszukiwania
    samych siebie w polityce, dopóki pod wszelkimi moralnymi, religijnymi,
    politycznymi, społecznymi frazesami, oświadczeniami, obietnicami nie
    nauczą się odnajdować interesów tych którzy je głoszą. :-)

    Wiesz kto to powiedział ? :-)
    (Słowo polityka zamienić na dom pasywny, czy oszczędny czy tam ekologia,
    whatever :-)

  • 39. Data: 2019-01-30 22:13:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 30 stycznia 2019 19:26:54 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
    > Z wyliczeń wszystkim wychodzi lepiej niż później podczas grzania i
    > eksploatacji budynku :-) Każdy sam siebie oszukuje, że ma tak superowo
    > oszczędny dom

    Nie wiem skąd wziąłeś tych wszystkich, bo z tego co się interesowałem tematem
    to w obliczeniach wychodzi zwykle 20% więcej niż zużycie w praktyce.

    L.

  • 40. Data: 2019-01-31 06:02:38
    Od: l...@g...com

    Obliczenia są przewaźnie dla temperatur obliczeniowych czyli w pokojach 20 stopni. A
    jak czytam, to większośc ma temperatury 22-23 stopnie.
    Stąd też większe zużycia ciepła.