  • 41. Data: 2019-01-31 10:41:54
    Temat: Re: Ytong 48 cm
    Od: marios <d...@f...gd>

    -perinsul-doskonala-termo-i-hydroizolacja-5943.html

    > Lambda 0,052

    No tak, ale pomijam już te setki,dziesiątki bo różnie bywa.

    BK w części przy-fundamentowej też może być mocniej zawilgocone - niższa
    temp samego BK od fundamentu itp. (i znowu w różnych przypadkach - bo przy
    podłogówce może(?) być na odwrót),
    a BK mocno wilgotne >75% wg. podanej tabelki ma już chyba l 0.20

    BTW:
    Zresztą BK może zmagazynować wielkie ilości wody/wilgoci, a BK48 zmagazynuje
    x2 jak BK24. Nie wiem ile czasu ściany po ukończeniu budowy dochodzą z takim
    BK48 do poziomu standardowego z wilgocią (a ewentualne styro jeszcze
    utrudnia pozbycie się wody technologicznej z przegrody).
    Nie wiem na ile gra tu rolę ciepło parowania wody , coś 2,472 kJ/1g (na 1
    gram) wody przy temp. 12*C (zakładając taką w ścianie).

    Zacinający deszcz na wyprawę zewnętrzną (z czego jest?) przekazuje
    kapilarnie duże ilości do ściany - widać to mocno na WUFI.
    Jeżeli już BK48 to dałbym jakiś siding, ale w ogóle pomysł na BK48 wydaje mi
    się bez sensu (same wady) jeżeli nie ma innych przyczyn zastosowania go.

    Jakby co, to piszę to teoretycznie, jedna budowa fachowca ze mnie nie czyni.

  • 42. Data: 2019-01-31 13:06:49
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.01.2019 06:02, l...@g...com wrote:
    > Obliczenia są przewaźnie dla temperatur obliczeniowych czyli w pokojach 20 stopni.
    A jak czytam, to większośc ma temperatury 22-23 stopnie.
    > Stąd też większe zużycia ciepła.

    Właśnie i to jest wałek :-) Kto chce siedzieć w 20 stopniach :-) Kobiety
    chcą 24 :-)

  • 43. Data: 2019-01-31 19:07:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-28 o 13:07, KIKI pisze:
    > Ytong 48 cm - jak to się ma taka ściana do naszych warunków
    > klimatycznych? Oczywiście jednowarstwowa?

    Zadziwiające. Z jednej strony grube pieniądze na eksperymentalne pomysły
    w rodzaju mieszania piany z wełną, czy jakieś dodatkowe przegrody - a z
    drugiej strony zwykły fundament zamiast porządnej płyty fundamentowej?

    A potem za 5 lat znowu będzie opowiadał, jak to popełniłeś wszystkie
    możliwe błędy na budowie?

    --
    MN

  • 44. Data: 2019-01-31 22:46:05
    Od: l...@g...com

    "Właśnie i to jest wałek :-) Kto chce siedzieć w 20 stopniach :-) Kobiety
    chcą 24 :-) "

    I tak jest postęp, w latach bardzo dawnego PRLu temperatury obliczeniowe dla pokoi
    wynosiły 18 stopni, dla kuchni bodajże 15 stopni.

  • 45. Data: 2019-01-31 23:33:47
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 31.01.2019 o 13:06, KIKI pisze:
    A jak czytam, to większośc ma temperatury 22-23 stopnie.

    > Właśnie i to jest wałek :-) Kto chce siedzieć w 20 stopniach :-) Kobiety
    > chcą 24 :-)

    moja przy 21 marudzi, że gorąco ;)
    trzymam 20,5 i tylko w łazienkach 2-3 stopnie więcej, inna sprawa to typ
    ogrzewania, ta sama temperatura przy grzejnikach i przy podłogówce daje
    inny komfort cieplny

  • 46. Data: 2019-02-01 19:26:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > ta sama temperatura przy grzejnikach i przy podłogówce daje inny komfort
    > cieplny

    No 28C na podłodze, a 28C w kaloryferze nie da się ukryć że trudno
    zauważyć nie będzie ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2019-02-03 20:25:59
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-01-28 o 19:08, KIKI pisze:

    > Czy możesz go dopytać o szczegóły?

    Za listopad i grudzień za gaz zapłacił 980 zł, dom ma ok. 100 m2. Lubią
    ciepło i utrzymują około 22 - 23 st. Powiedział, że żona chce ocieplać,
    bo ściany są zimne. Czyli mocno subiektywne odczucie, bo nawet jeśli
    położy pół metra styropianu, to ściana nadal będzie zimna w dotyku.

  • 48. Data: 2019-02-04 14:12:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.02.2019 20:25, adam wrote:

> [...]
    > bo ściany są zimne. Czyli mocno subiektywne odczucie, bo nawet jeśli
    > położy pół metra styropianu, to ściana nadal będzie zimna w dotyku.

    Czyli jednak.
    Ocieplenie od zewnątrz troszkę odczucie dotyku zimna poprawi.
    Wydaje mi się, że na taką grubą ścianę to i 5cm styro by już pomogło.
    10cm w sumie wystarczy.

  • 49. Data: 2019-02-04 16:01:48
    Od: l...@g...com

    Jak murowane ściany mają być ciepłe to tylko ogrzewanie ścienne. Widziałem to raz w
    życiu.

  • 50. Data: 2019-02-04 17:13:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 16:01, l...@g...com pisze:
    > Jak murowane ściany mają być ciepłe to tylko ogrzewanie ścienne. Widziałem to raz w
    życiu.

    "Zimne w dodyku" jest wszystko to jest dobrym przewodnikiem ciepła i ma
    temperaturę niższą od temperatury skóry - czyli poniżej 31 st C.

    Ściana, która ma 20 st jest zimna; ściana, która ma 15 st - też jest
    zimna i nie wiem, czy subiektywnie da się rozpoznać, czy zimniejsza.

    Ale styropian, który ma 15 stopni - wyda się ciepły, bo błyskawicznie
    ogrzejesz go własnym ciałem w punkcie styku.

    --
    MN