    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Z jednego artykułu jak by się ktoś pytał.
    Date: Sun, 22 Jan 2023 12:34:57 +0100

    > Na początku że w przeciągu kwartału mieszkania staniały 8%. W pod koniec tego
    samego artykułu że mieszkania są doskonałym zabezpieczeniem w czasie inflacji. Jeśli
    inflacja roczna 16% to kwartalna 4. Mieszkania staniały przez kwartał 8%. To
    kwartalna strata na inwestycji 12%. Jak tu było? A już wiem. Bo na nieruchomościach
    nikt nie stracił.
    1. Pytałem tu o sposób liczenia - nikt nie wie jak to jest liczone.
    Pytałem pytałem znajomego który żyje z inwestycji - uśmiechnął się i
    powiedział ze to się tak nie da wyliczyć, pogadamy kiedy indziej bo
    dzisiaj musi się spieszyć bo jedzie w alpy z wnukami
    2. ten sam gość z linijki wyżej stracił niejednokrotnie na
    ruchomościach. ale jak w pokrze - Przy dużej ilości zdarzeń, wygrywa
    lepszy, w przypadku mieszkań...... każdy. Więc nieprawdą jest że nieda
    się stracić. Ale również nieprawdą jest że przeciętnie inwestowanie w
    mieszkanie to pewna strata.
    3. Nie czytaj takich artykułów. One nie mają wiele wspólnego z prawdą,
    albo mówią o wynikach z pewnego fragmentu rynku. To tak jak byś próbował
    oszacować ilość ryb w oceanach na podstawie wyników połowu dorsza. Ci
    którzy żyją z wynajmu mieszkań, mają umowy długoterminowe. jak nie mają,
    nie ma szans, zeby najemca szukał aktywnie tańszego/lepszego mieszkania
    i planował przeprowadzkę z lodówką, pralką, meblościanką itp. To nie są
    akcje na nowojorskiej giełdzie.
    Przykład mojego znajomego. Ma lokal, w którym jest sieciowa apteka. Z
    tego jednego lokalu może spokojnie żyć. sądzę że spokojnie dostaje
    "przeciętną krajową". Co go obchodzi jaka jest chwilowa wartość lokalu?
    On go nigdy nie sprzeda, zostawi dzieciom. Jakby go chciał dzisiaj
    sprzedać, dostałby równowartość 10 lat wypłat. gdyby chciał za te
    pieniądze żyć, w ostatnim roku, kwota na koncie miała by połowę
    dzisiejszej wartości nabywczej. więc nie sprzeda takiego lokalu!!!

    ToMasz