  • 31. Data: 2021-01-14 20:33:21
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 20:19:29 UTC+1 Runt napisał(a):
> [...]
    że utrzymali reakcie termojądrową przez 20 sekund. Twierdzą że za 5 lat utrzymają ja
    przez minutę. Czyli do minuty dojdą w dwa lata a za pięć lat powstanie użytkowa
    elektrownia termojadrowa. Jeśli by się udało to za dwadzieścia lat byśmy mieli prąd
    tylko z takich elektrowni. Wtedy zrobi się problem z odnawialnymi źródłami energii bo
    przestaną mieć jakikolwiek sens.

    Ziewwww.

  • 32. Data: 2021-01-14 23:06:55
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Od dłuższego czasu rzadko się tu udzielam. Po prostu nie mam wiele do powiedzenia na
    tematy, które większość tu piszących interesują. Tyle, ze kiedyś były tu gorące
    dyskusje na wszystkie tematy, a od dłuższego czasu jakoś wszyscy oklapli. A i ja
    przeniosłem się na wykop, choć tam trolli dostatek...
    Pozdro. abomito

  • 33. Data: 2021-01-17 17:25:12
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 14.01.2021 09:21, ToMasz wrote:

    > czyli wymiana sieci energetycznych, żeby mali producenci prądu ze słońca
    > mieli lepiej. dobra, kto za tą wymianę zapłaci? RZAD? czy wszyscy polacy
    > dla dobra 300tyś posiadaczy baterii słonecznych?

    Nikt nie zapłaci, bo jak nie będzie miał kto odebrać mocy, to nie ma
    sensu żadna modernizacja.

  • 34. Data: 2021-01-17 17:27:51
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 14.01.2021 13:36, budynPL wrote:

    > to są takie same panele jak inne tylko większe i trudniej na dach wtargać.
    > Moze dla farm naziemnych będzie łatwiejszy montaż.

    Zgadza się. Teraz są panele 450W tylko mają 2.1m x nieco więcej niż
    normalne.

  • 35. Data: 2021-01-17 17:40:48
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 14.01.2021 15:39, Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    tylko z takich elektrowni. Wtedy zrobi się problem z odnawialnymi źródłami energii bo

    Ja też tak uważam. Jak ktoś opanuje fuzję to będzie koniec wygłupów z
    panelami słonecznymi i wiatrakami. Na pewno wiele firm nad tym pracuje
    ale nie ujawnią przecież czego już dokonały. Najpierw będą patenty, żeby
    za kolejne 20 lat wszystko staniało.

    Ja nie wiem czy fizyka jest do końca rozgryziona? W procesie fuzji
    powstają nietrwałe bozony W, których masa nijak nie pochodzi z
    substratów, bo jest wielokrotnie większa. Bierze się ona z interakcji z
    polem Higgsa ale do końca chyba nie wyjaśniono wszystkiego. Nawet proces
    rozpadu bozonu Higgsa trwa za długo i mówi się, że coś jeszcze jest po
    drodze, coś czego nie odkryto. Nie wiem czy w związku z tym uda się, tak
    bez teorii, coś zbudować.
    No chyba, że oni coś wiedzą więcej

  • 36. Data: 2021-01-17 19:20:22
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 14.01.2021 23:06, abomito wrote:
    > Tyle, ze kiedyś były tu gorące dyskusje na wszystkie tematy,
    > a od dłuższego czasu jakoś wszyscy oklapli.

    Ja myślę, że ci co mieli to już wybudowali. W latach 2000-2005 były
    budowy. Wszystkie domy w okolicy powstały w tym czasie. Od roku 2008 nie
    buduje się nic. Mieszkam w miejscu gdzie jest pełno niesprzedanych
    działek budowlanych. Można by tutaj postawić ze 100 domów. Nikt ich nie
    ogląda nawet. 3 domy przeszły w cudze ręce. Nic się nie dzieje.

  • 37. Data: 2021-01-17 19:40:54
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 14.01.2021 17:10, ToMasz wrote:

> [...]
    > tego ze w przypadku awarii, jesteśmy w "zasięgu" kilku elektrowni
    > atomowych. to że MY nie mamy ani jednej, daje złudne nadzieje

    Nie wiem o co im chodzi z tym zakazem usuwania ciąż. Każdy powinien mieć
    prawo decydować co chce robić z własnym ciałem. W ogóle nie powinno być
    ustawy na ten temat.
    Natomiast badania przy użyciu płodów, u nas nieetyczne czy wręcz
    zabronione, na pewno są prowadzone w innych krajach. Czyli i tak
    będziemy od innych krajów kupować nowe leki i szczepionki, które
    powstaną na ich bazie. Postępu się nie zahamuje.

    > ale chciałbym dożyć momentu w którym energia elektryczna będzie prawie
    > darmowa, to by rozwiązało masę problemów. choć pewno stworzyło by też kilka

    Energia elektryczna to nic innego jakbyś miał rurki z glikolem i
    dostawał go płynącym raz w jedną, a raz w drugą :-) Zamiast
    transformatora czy zasilacza by było dynamo :-)
    Chyba tylko tania fuzja coś zmieni. Jakieś kombinacje z lustrami na
    orbicie to chyba za daleko posunięta fantastyka...
    Kabla do księżyca nie położysz. Jedynym wyjściem są tanie ogniwa o dużej
    żywotności.

    Są ogniwa LTO, nawet na Allegro 2.3V 30.000 cykli ładowania 40Ah
    (0.092kWh). Potrzeba co najmniej 120 sztuk na 10kWh. Obiecująca sprawa
    ale za droga. 210 za sztukę.
    Sprawność ich wynosi 85% czyli tak około tego co gromadzi się obecnie w
    sieci przy pomocy on-gridów.
    trzeba by włożyć niecałe 12kWh żeby wyjąć 10kWh, takie one są.
    Za drogie to po pierwsze, a na dodatek co zrobić w zimie jak nie świeci
    słońce?
    10kWh na dobę nie wystarczy do ogrzewania pompą ciepła. Trzeba by mieć
    akumulator taki jak ten, wytrzymujący 50 lat codziennego ładowania ale z
    lepszą sprawnością i o większej pojemności plus do tego źródło prądu z
    wiatru i słońca żeby to czymś naładować.

  • 38. Data: 2021-01-17 19:52:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 19:20 KIKI <y...@p...uu> pisze:

    > Mieszkam w miejscu gdzie jest pełno niesprzedanych
    > działek budowlanych. Można by tutaj postawić ze 100 domów. Nikt ich nie
    > ogląda nawet. 3 domy przeszły w cudze ręce. Nic się nie dzieje.

    Jaka to miejscowość/region? - u mnie Leszno k. Błonia (25 km od Wawy) nie
    ma już za dużo wolnych działek. Na niezabudowanych domy powstają jak
    przysłowiowe grzyby. Nawet w grudniu wystartowały nowe budowy.

    TG

  • 39. Data: 2021-01-17 19:58:18
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 17.01.2021 19:52, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > nie ma już za dużo wolnych działek. Na niezabudowanych domy powstają jak
    > przysłowiowe grzyby. Nawet w grudniu wystartowały nowe budowy.

    Za Gdynią na południe, w okolicy nowo budowanej trasy S6 kawałek za nią
    więc praktycznie Trójmiasto.. Jeżdżę wiejskimi drogami i widzę, że nic
    się nie dzieje.
    Za to pod budowę S6 zburzono bardzo dużo domów. Ciekawe ile płacą przy
    wysiedleniach?

  • 40. Data: 2021-01-17 21:29:27
    Od: budynPL <b...@g...com>

    niedziela, 17 stycznia 2021 o 19:40:57 UTC+1 KIKI napisał(a):
    > Nie wiem o co im chodzi z tym zakazem usuwania ciąż. Każdy powinien mieć
    > prawo decydować co chce robić z własnym ciałem.

    Dokładnie się z tym zgadzam. Ale nowy człowiek to nie jest własne ciało kobiety,
    więc
    pytanie jest: kiedy i na jakich warunkach jeden człowiek może zabić drugiego?

    b.