  • 1. Data: 2012-12-03 12:39:04
    Temat: Zakup drabiny aluminiowej
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    Witam
    Tak przeglądam oferty różnych sklepów budowlanych, (markety typu leroy
    pomijam) i zastanawiam się nad zakupem jakieś drabiny co sądzicie o
    firmie KRAUSE? A dokładniej o modelu 3x10 KRAUSE (drabina na schody)?
    Nie chcę kupować jakiegoś szajsu, wolę dołożyć parę złotych.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-12-03 14:00:39
    Temat: Re: Zakup drabiny aluminiowej
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Einstein" <e...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > KRAUSE? A dokładniej o modelu 3x10 KRAUSE (drabina na schody)? Nie chcę
    > kupować jakiegoś szajsu, wolę dołożyć parę złotych.

    Krause bardzo dobry produkt. Mam osobiście.

  • 3. Data: 2012-12-03 14:09:27
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 12:39:04 UTC+1 użytkownik Einstein napisał:
    > Witam
    >
    > Tak przegl�dam oferty r�nych sklep�w budowlanych, (markety typu leroy
    >
    > pomijam) i zastanawiam si� nad zakupem jakie� drabiny co s�dzicie o
    >
    > firmie KRAUSE? A dok�adniej o modelu 3x10 KRAUSE (drabina na schody)?
    >
    > Nie chc� kupowa� jakiego� szajsu, wol� do�o�y� par� z�otych.

    Kupiłem tej jesieni.
    Działa.
    Zwróć uwagę na wysokość, czy na pewno tyle potrzeba. Ja nabyłem 3x8 (bo było o 5zł
    droższe) a powinienem zostać przy 3x7 tak jak planowałem bo teraz mam niepotrzebny
    problem z manewrowaniem (czepia się sufitu). Bez tego dodatkowego szczebla bym sobie
    radził tak samo, a było by łatwiej przenosić i przechowywać w piwnicy.
    Oraz jeszcze jedno, w Leroy (i tylko tam) cena tych drabin była niższa niż w
    internecie.

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2012-12-03 15:11:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > KRAUSE? A dokładniej o modelu 3x10 KRAUSE (drabina na schody)? Nie chcę
    > kupować jakiegoś szajsu, wolę dołożyć parę złotych.

    Miałem już cztery drabiny Krause. dwie 3x7 i dwie 3x9 i nie mogę powiedzieć
    by były super.

    Pierwsza (sprzed 10 lat była ok. wszystko działało jak należy, nocowała
    zawsze na zewnątrz i nic jej się nie działo. W sezonie letnim była używana
    praktycznie

    Niestety trzy następne kupowane w latach 2010-2012 są gorsze. Po pierwsze
    aluminium pokryło się białym nalotem już po kilku miesiącach spędzonych na
    zewnątrz, po drugie blokada złożenia (taka blaszka z haczykiem) działa ze
    znaczny oporem i w zimie często się zacina, po trzecie w jednej podczas
    normalnej eksploatacji wygięła się dolna pozioma poprzeczka.

    A używane są czysto amatorsko - przy budowie jednego domu - i to tylko
    czasami bo większość robót łatwiej mi się robi z małego rusztowania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-12-03 18:58:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Einstein wrote:

    > zastanawiam się nad zakupem jakieś drabiny co sądzicie o
    > firmie KRAUSE?

    Krause jest bardzo dobre, ale nie kupuj _jakiejś_ drabiny.
    Zastanów się, do czego jest Ci potrzebna i dopiero wtedy
    wybierz odpowiednią. Za długa jest jeszcze gorsza niż za krótka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2012-12-03 19:26:07
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-12-03 12:39, Einstein pisze:
> [...]
    > firmie KRAUSE? A dokładniej o modelu 3x10 KRAUSE (drabina na schody)?
    > Nie chcę kupować jakiegoś szajsu, wolę dołożyć parę złotych.
    Ja kupiłem trochę tańszą drabinę ALVA i powiem tyle, że wolałbym dołożyć
    tę stówkę i mieć Krause. Alva jest węższa, bardzie wiotka, minimalnie
    lżejsza, no i ma mniejszy rozstaw szczebli, tak, że przy 2 x 7 daje ok
    20 cm mniejszą wysokość. Przy moich 100 kg ważna jest sztywność drabiny,
    a wyłażąc na moją czuję, że się dużo bardziej poddaje.
    Jacek

  • 7. Data: 2012-12-03 19:46:04
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > firmie KRAUSE? A dokładniej o modelu 3x10 KRAUSE (drabina na schody)?
    > Nie chcę kupować jakiegoś szajsu, wolę dołożyć parę złotych.

    Jakiś czas temu też szukałem drabiny, oglądałem i dotykałem Krause ale
    ta akurat wersja(3x11) nie była na schody a na tym mi zależało.
    Ostatecznie kupiłem drabinę Drabex-a, z wysyłką wyszło taniej niż Krause
    w Castoramie. Swoją drabinę już "ochrzciłem" i wyboru nie żałuję.
    Choć obydwie są równie solidnie wykonane i myślę że obie porównywalnej
    klasy.

  • 8. Data: 2012-12-03 19:57:04
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Krause bardzo dobry produkt. Mam osobiście.

    Ja też, po chyba 3 latach drabina nie stoi już na nóżkach, tylko na
    sobie samej. Nóżki się powyginały do góry i nie podtrzymują jak dawniej :(
    To chyba przypadłość wszystkich takich... lekkich.
    Nie lubię aluminiowych drabin... za ciężki jestem na nie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2012-12-04 15:29:57
    Od: s...@g...com

    Taka mała ciekawostka.
    Kiedyś byłem kupcem na budowie prowadzonej przez Irlandczyków.
    Zażyczyli sobie drewnianą drabinę.
    Ze wzgledów bezpieczeństwa. Drewniane szczeble są mniej niebezpieczne jak się złamią.

  • 10. Data: 2012-12-04 15:35:38
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-03 19:57, Irek N. pisze:

> [...]
    > To chyba przypadłość wszystkich takich... lekkich.
    > Nie lubię aluminiowych drabin... za ciężki jestem na nie :)

    chyba faktycznie za ciężki, ja firmowo używam Krause z lżejszej serii
    (nie profesjonalnej) i jedynie trzeba pilnować uchwytów spinających
    szczeble - potrafią się odnitować. Mam 3x7, 3x9, 3x11 - 3x7 używałem
    jakieś dwa lata, uchwyt się urwał i zgubił i kupiłem inną 3-częściową,
    3x11 i 3x9 mam już jakieś 4 lata - tej większej niewiele używam, ale ta
    mała w ruch idzie kilka dni w miesiącu i trzyma się ok.

    Lukasz