  • 11. Data: 2012-08-27 08:24:17
    Temat: Re: Zakup działki - podanie niższej wartości
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2012 07:53, quent pisze:

    > Nie w socjalizmie!
    > Nie tłumacz tego Lawie - to budowniczy socjalizmu, on tego nie zrozumie ;-)

    Zamknij swój kłamliwy pysk, ścierwo z rynsztoka.

  • 12. Data: 2012-08-27 08:25:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2012 00:12, Darek pisze:

    > swoją drogą, jeżeli faktycznie kupię za cenę bardzo okazyjną, jeżeli ktoś
    > ma nóż na gardle (np. bank) i sprzeda po cenie znacznie poniżej średniej,
    > to co na to US?

    PCC nie jest od ceny zakupu ale od oszacowanej wartości.

  • 13. Data: 2012-08-27 08:27:27
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-27 08:24, Andrzej Lawa pisze:
    > chau, chau

    LOL

  • 14. Data: 2012-08-27 08:31:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2012 08:27, quent pisze:

    > chau, chau
    >
    > LOL

    Nawet szczekać nie umiesz, cwelu.

  • 15. Data: 2012-08-27 08:37:45
    Od: quent <x...@x...com>

    Znów mi jakiś chau chau nieudolnie próbuje podgryzać nogawki...
    ROTFL

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 16. Data: 2012-08-27 10:54:58
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2012 08:25:44 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > PCC nie jest od ceny zakupu ale od oszacowanej warto�ci.

    To jest oczywisty debilizm. W praktyce płaci się od ceny zakupu, a "PCC od wartości"
    to jest termin używany tylko przez skarbówkę, żeby mieć możliwość dopierdolenia
    podatnikowi. Gdyby wszyscy płacili zawsze od wartości, to każdy musiałby też te parę
    stów na wycenę od rzeczoznawcy wywalić. A prawie nikt tego nie robi...

  • 17. Data: 2012-08-27 11:06:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2012 10:54, r...@g...com pisze:

    > To jest oczywisty debilizm.

    Debilizm czy nie debilizm - tak jest w przepisach podatkowych.

    > W praktyce płaci się od ceny zakupu,

    Zakładając, że cena nie jest jakoś szczególnie okazyjna.

    > a "PCC od wartości" to jest termin używany tylko przez skarbówkę,
    > żeby mieć możliwość dopierdolenia podatnikowi. Gdyby wszyscy płacili

    Raczej w celu ukrócenia fałszowania kwot w umowach.

    > zawsze od wartości, to każdy musiałby też te parę stów na wycenę
    > od rzeczoznawcy wywalić. A prawie nikt tego nie robi...

    Nie musisz - możesz oszacować wartość samodzielnie.

    Rzeczoznawcy ewentualnie potrzebujesz dopiero jak się fiskus przyczepi,
    chyba że sam potrafisz uzasadnić, dlaczego wartość jest niższa, niż
    standardowe oszacowanie fiskusa.

    Przykład z życia: kupiłem samochód za 3 tysiące, który wg. eurotaxu
    "powinien" kosztować około 5 tysięcy. Ale jak fiskus zaczął zadawać
    głupie pytania przy składaniu deklaracji, to udzieliłem im wyczerpującej
    odpowiedzi zawierającej listę rzeczy "do zrobienia" oraz wad
    estetycznych w tym konkretnym samochodzie i czym prędzej przyklepali
    faktycznie zapłaconą kwotę.

  • 18. Data: 2012-08-27 12:09:24
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Jakie są zagrożenia dla mnie? - to mnie najbardziej interesuje.

    Gdy Państwo zechce zabrać ci kawałek działki na coś, np. drogę, to
    odszkodowanie dostaniesz od ceny jaką zapłaciłeś, czyli zaniżonej.

  • 19. Data: 2012-08-27 14:22:36
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-08-27 11:06, Andrzej Lawa pisze:
    [ciach]

> [...]
    > odpowiedzi zawierającej listę rzeczy "do zrobienia" oraz wad
    > estetycznych w tym konkretnym samochodzie i czym prędzej przyklepali

    A mi dowód rejestracyjny zabrali i kazali zrobić badania czy samochód
    nadaje się do jazy :). Było to paręnaście lat temu i nie wyjaśnienia, a
    w umowie kupna sprzedaży spisaliśmy wszystko co było do zrobienia. A że
    pojawił się tam wpis, że szyba jest pęknięta i opony zupełnie łyse to
    niestety musiałem zrobić badania... Ale niszą cenę zaakceptowali.

    Ariusz

  • 20. Data: 2012-08-27 14:31:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.08.2012 14:22, Ariusz pisze:

> [...]
    > pojawił się tam wpis, że szyba jest pęknięta i opony zupełnie łyse to
    > niestety musiałem zrobić badania... Ale niszą cenę zaakceptowali.

    Akurat urząd skarbowy to raczej nie jest organem uprawnionym do
    zabierania dowodu rejestracyjnego i wysyłania na badanie techniczne - w
    końcu ich interesuje, czy kupiłeś, a nie czy zamierzasz nim jeździć.