  • 31. Data: 2019-01-03 15:42:25
    Temat: Re: Zamiana węgla na gaz
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 13:40:35 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Mam i polecam:
    > Junkers Cerapur Smart ZSB14-3C + oryginalny sterownik pogodowy Junkersa
    > FW100, bo tylko z nim kocioł potrafi modulować palnik. A moduluje bardzo
    > ładnie, bo potrafi zejść nawet do 3 kW. Jeżeli kocioł grzeje też CWU to
    > potrzebny osobny zasobnik i czujnik temperatury do niego.

    Wyglada ciekawie a i cena poniżej 4tys za kocioł nie zabija
    Tak na szybko zerknąłem:

    https://www.bellsanit.pl/piece-gazowe/2068-kociol-ga
    zowy-kondensacyjny-junkers-cerapur-smart-zsb-14-3-c-
    1-funkcyjny.html

    cena 3950zł a tu

    http://kociolkowo.pl/junkers-cerapur-smart-zsb-14-3c
    -na-gaz-ziemny-gz50,3,17904,19350

    cena 6900zł
    Takie rozrzuty?

  • 32. Data: 2019-01-03 16:20:55
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 03.01.2019 o 15:42, Kris pisze:

> [...]
    > Tak na szybko zerknąłem:
    >
    > https://www.bellsanit.pl/piece-gazowe/2068-kociol-ga
    zowy-kondensacyjny-junkers-cerapur-smart-zsb-14-3-c-

    Nie wiem czemu takie. U mnie sam kocioł kosztował zdaje się koło 3400
    netto + zestaw kominowy + czujnik do zasobnika CWU + sterownik FW100.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 33. Data: 2019-01-03 19:22:00
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.01.2019 o 09:13, Kris pisze:
    > W miejscowości gdzie mieszka mama jesienią maja doprowadzić gaz
    > I zamierzam tam wywalić śmieciucha i wstawić kocioł gazowy
    moi dziadkowie tak zrobili, za rada fachowca od pieców i instalacji co.
    To była najgorsza inwestycja ich życia. piec nagrzewał stare stalowe
    rury wieki. zanim woda dochodziła do kaloryferów - była zimna. Piec
    grzał też wodę użytkową - to samo. na piecu 60 stopni, w kranie 35.
    Zanim woda dopłynęła z pieca do wylewki - mijało 10 litrów i 3 minuty. A
    rozwiązanie było proste. wystarczyło zamontować w pobliżu kranów, rury
    kominowe dać nieco dluższe, powycinać (kątówką przy stropach i
    podłogach) stare rury i sprzedać na złomie a w ich miejsce (bez kucia)
    wpuścić pexa. No i kupić kaloryfery aluminiowe, wydajne przy niskich
    temperaturach.
    ToMasz

  • 34. Data: 2019-01-03 19:37:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 19:22:03 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > grzał też wodę użytkową - to samo. na piecu 60 stopni, w kranie 35.
    > Zanim woda dopłynęła z pieca do wylewki - mijało 10 litrów i 3 minuty.

    Coś strasznie bzdurzysz
    Skoro teraz kocioł węglowy daje rade grawitacyjnie to podmiana go na gazowy(a tam
    pewnie pompka dojdzie) nic nie zmieni w kwestii grzania. Zasobnik CWU będzia stał tam
    gdzie teraz stoi więc podaj powód dlaczego po zianie kotła węglowego na gazowy ciepła
    woda miałaby wolniej do kranów w łazienkach i kuchni płynąć jak dotychczas płynie.

> [...]
    > podłogach) stare rury i sprzedać na złomie a w ich miejsce (bez kucia)
    > wpuścić pexa. No i kupić kaloryfery aluminiowe, wydajne przy niskich

    Sztuka dla sztuki.
    Jeśli jest teraz sprawna instalacja to nie widzę sensu jej wymieniać
    Podmienię tylko źródło grzania. Ot i cała filozofia

  • 35. Data: 2019-01-03 20:11:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > Przez ostatni rok mama paliła i teraz tez pali tam węglem
    > W okresie grzewczym schodzi jeden 25kg worek węgla na dobę.
    Po kolei:
    1. kocioł gazowy nie pójdzie na instalacji otwartej, bo poniżej jakiegoś
    tam ciśnienia po prostu sie wyłącza i wyświetla alarm. U mnie kocioł
    Saunier Duval musi mieć minimum 0,8 at, co by dawało 8 metrów słupa wody
    od kotła do górnego punktu.
    Naczynie wzbiorcze, jakie kocioł ma przeważnie wbudowane przy starej
    instalacji z dużą objętością wody na 90% okaże się za małe.
    2. Co do węgla, to PG Silesia nie produkuje orzecha w klasie 28-29 MJ/kg
    tylko 27-28. Nieduża niby różnica, ale ktoś tu coś naciąga.
    3. 25 kg węgla daje 700 MJ ciepła
    4. Tyle samo ciepła daje 21 m sześć gazu GZ50.
    5. Zakładając, że kocioł gazowy bedzie miał 1,5 x lepszą sprawność od
    węglowego mamy zużycie 13 m sześć na dobę. Dawałoby to koszt około 30 zł
    dziennie.
    Wygląda, że jest to znośny koszt.
    Dla porównania - u babci schodzi nawet ponad 25 m sześć na dobę i w
    chałupie wcale ciepło nie jest. Tyle, że dom jest z lat 60-tych z cegły
    plus pustak żużlowy. Całe ocieplenie to szczelina powietrzna między
    pustakiem a cegłą ;-)
    Jacek

  • 36. Data: 2019-01-03 20:23:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 19:22 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > moi dziadkowie tak zrobili, za rada fachowca od pieców i instalacji co.
    > To była najgorsza inwestycja ich życia. piec nagrzewał stare stalowe
    > rury wieki. zanim woda dochodziła do kaloryferów - była zimna.
    A te rury szły w nieogrzewanej piwnicy? - czy też w ogrzewanym mieszkaniu?
    Kocioł gazowy był tej samej mocy - czy też połowę mniejszy?

    > Piec grzał też wodę użytkową - to samo. na piecu 60 stopni, w kranie 35.
    > Zanim woda dopłynęła z pieca do wylewki - mijało 10 litrów i 3 minuty.

    A na weglowym było inaczej? - przecież to problem instalacji (za długa,
    bez izolacji, za duża pojemność) a nie źródła ciepła.

> [...]
    > kominowe dać nieco dluższe, powycinać (kątówką przy stropach i
    > podłogach) stare rury i sprzedać na złomie a w ich miejsce (bez kucia)
    Wg mnie to popsuli bdb instalację i wstawiłi plastikowe g...no.

    > No i kupić kaloryfery aluminiowe, wydajne przy niskich temperaturach.
    Stalowe - większa pojemność, dłużej się nagrzewają, dłużej oddają ciepło
    (same zalety) - trudniej jedynie nimi "sterować".

    TG

  • 37. Data: 2019-01-03 20:58:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-03 o 20:11, Jacek pisze:

> [...]
    > tam ciśnienia po prostu sie wyłącza i wyświetla alarm. U mnie kocioł
    > Saunier Duval musi mieć minimum 0,8 at, co by dawało 8 metrów słupa wody

    Ale to zależy już od konstrukcji kotła. Mój ojciec ma taki co od prawie
    ćwierć wieku działa w instalacji otwartej.

  • 38. Data: 2019-01-03 21:06:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Masz duzo racji z cena gazu. Uzaleznienie sie od jednego dostawcy to jak by sobie
    jaja do krzeselka gwozdziami przybic. Kiedys ogladalem rozne rozwiazania piecow i
    kotlow. Okazuje sie ze sa konstrukcje w ktorych do jednego pieca mozna zalozyc
    palniki na rozne paliwa. Wada sa spore ceny palnikow. Sa palniki na pellet, gaz i
    olej opalowy.

    Przy instalacji otwartej można równolegle postawić piec gazowy,
    zostawiając węglowy. Oczywiście trzeba pamiętać o zaworach na
    kolektorze, żeby piec gazowy nie ogrzewał niepotrzebnie węglowego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2019-01-03 21:09:07
    Od: l...@g...com

    Zgodnie z informacją "Użytkownika", jakiś kocioł ACV pracuje z instalacją otwartą.
    Przy użytkowaniu kotła kondensacyjnego i instalacji grzejnikowej jest pewne uczucie
    braku komfortu cieplnego. Wiadomo, że pracujemy na jak najniższej temp. zasilania,
    grzejniki są ledwo ciepłe, jak są przewymiarowane to wystarcza, by utrzymać
    nastawioną temperaturę na sterowniku pokojowym. Przy odstawieniu kotła, po
    osiągnięciu ustawionej temperatury lub w czasie programowych postojów, grzejniki,
    nawet te żeliwne, szybko stygną. No i wtedy osoby ciepłolubne to wyczuwają.

  • 40. Data: 2019-01-03 21:52:25
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    > Naczynie wzbiorcze, jakie kocioł ma przeważnie wbudowane przy starej
    > instalacji z dużą objętością wody na 90% okaże się za małe.

    Ja mam otwarty, kocioł DeDetrich 24 coś tam i działa na 0.6. Instalator
    przeprogramował pompę obiegową na układ otwarty (nie stopniuje prędkości
    podobno) i działa to znośnie. Pompa mogła by być mocniejsza... ale jest
    jaka jest.

> [...]
    > 5. Zakładając, że kocioł gazowy bedzie miał 1,5 x lepszą sprawność od
    > węglowego mamy zużycie 13 m sześć na dobę. Dawałoby to koszt około 30 zł

    Ja spalam około 2-3 wiaderka dziennie, w skali sezonu robi się z tego
    4.5 tony, ale w domu ciepło.
    Tak jak jest dzisiaj/wczoraj/przedwczoraj w B-B (okolice 0 - lekkie
    mrozy) wystarczają 2 wiaderka. Wiaderka takie metalowe, 10 litrów o ile
    pamiętam. Jak mi się dłużej nie chce czyścić kotła, to trzecie wiaderko
    idzie.

    Po przełączeniu na gaz spalam około 14-15m3 dziennie, przy temperaturach
    na zewnątrz w okolicach 0 i w domu w okolicach 20C.
    Wychodzi więc około 37 PLN czy jakoś tak. Daje to 1100/mc, a więc węgiel
    tańszy (tona z dowozem u mnie to 700-720 w zależności jak się trafi).
    Kłopot tylko z nim taki, że nawet automaty wymagają obsługi, generuje
    popiół i w ogóle do d... jest :)

    Miłego.
    Irek.N.