  • 11. Data: 2011-05-18 20:33:36
    Temat: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2011 22:10:13 +0200, quent napisał(a):

    > Ale ja chcę zużywać więcej prądu! Chcę ogrzewać dom zimą prądem do 30stopni
    > C - płacę za to więc kto mi zabroni? Tylko wtedy czuję się komfortowo.
    > Czy uważasz, że powinno mi się ustawowo zakazać grzania mieszkania do
    > 30st.C?

    Przyłączam się - do chcenia i do pytania :-)
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 12. Data: 2011-05-18 21:38:18
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Piotr" napisał

    Poza tym rozpatrywałem to w dobie kryzysu
    energetycznego..

    Jakiego kryzysu??

    A koszty ciągnione sukcesów kartelu świetlówkowego? Produkcja okularów i
    cała aparatura do zabiegów korygujących wzrok dla całego pokolenia ślepaków
    to nie będzie energochłonna ?
    No żesz..
    Może lepiej pokombinować nad zimną fuzją albo otworzyc szuflady z patentami
    groźnymi dla współczesnego przemysłu energetycznego , bo nie zdziwiłbym się
    gdyby takie istniały; produkować więcej tańszej energii a nie pitolic
    farmazony ,ze moja nie wyłaczona z sieci ładowarka do telefonu zużywa tyle
    energii rocznie co jeden szejk na cowierczona iluminacje swojej latryny.
    A zgrzebna wełnę nosić zimą , bo obróka energochłonna ala dla kasty niższej
    niewyprawione skóry proszę.
    Ktoś tu kiedyś pisał , że procent energii zużywanej przez gospodarstwa
    domowe w skali światowego zużycia jest pomijalny.
    Nad moim akwarium wisi 2x70W HQI o temperaturze barwowej 5200K, straty
    ciepła są zarabiste i tak ma być bo jest to źródło światła najbardziej
    zbliżone do naturalnego, jak można sobie dać wmówić, że coś co zużyje 0,5W
    będzie dobre?
    To jak , kurka wodna , podrywanie dmuchanych lalek w sexshopie.

    Zaraz UE odnajdzie zagubiony rozdział Ksiegi Stworzenia, z którego wyniknie,
    że 7 dnia to jednak stwórca nie obijał gruch , tylko wykombinował
    magiczneLEDy.

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 13. Data: 2011-05-18 21:54:17
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 18-05-2011 o 22:10:13 quent <quent75 maupa gmail kropa <"kom>">
    napisał(a):

> [...]
    > komfortowo.
    > Czy uważasz, że powinno mi się ustawowo zakazać grzania mieszkania do

    Nie. Uważam, że powinno się tworzyć jak najwięcej elektrowni napędzanych
    odnawialnymi źródłami energii, abyś mógł to robić bez negatywnego wpływu
    na środowisko. Jest to jednak na dzień dzisiejszy znacznie mniej realne
    niż ustawa o wycofaniu żarówek konwencjonalnych.

    Nie zrozum mnie źle. Nie popieram ograniczenia wolności w każdym tego
    słowa znaczeniu. Jestem za tym, aby każdy mógł otrzymać dowolną ilość
    energii ze źródeł odnawialnych (poprzez każdy rozumiem gospodarstwa
    domowe, przedsiębiorstwa, instytucje), jednak zanim organy rządzące
    tudzież ludzie odpowiedzialni za utrzymywanie w obiegu paliw kopalnianych
    nie zmądrzeją, jest to pewnego rodzaju rozwiązanie. Oczywiście to tylko
    moja opinia.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 14. Data: 2011-05-19 05:55:57
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości grup
    > Nie. Uważam, że powinno się tworzyć jak najwięcej elektrowni napędzanych
    > odnawialnymi źródłami energii, abyś mógł to robić bez negatywnego wpływu
    > na środowisko.

    Rozumiem, że wierzysz w to, że np. globalne ocieplenie jest spowodowane
    destrukcyjną działalnością człowieka?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 15. Data: 2011-05-19 06:59:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <z...@o...gmail.com> napisał w wiadomości
    >Nie. Uważam, że powinno się tworzyć jak najwięcej elektrowni napędzanych
    >odnawialnymi źródłami energii, abyś mógł to robić bez negatywnego wpływu
    >na środowisko.

    Uważasz że farmy elektrowni wiatrowych nie maja negatywnego wpływu na
    srodowisko?
    Albo produkcja paneli fotovoltaiczny.
    Nie wspomnę juz o świetlówkach kompaktowych zastępujących zwykłe żarówki

    Krzysiek

  • 16. Data: 2011-05-19 08:13:10
    Od: Robson <r...@...pl>

    > jak mozna wprowadzac obowiazek uzywania jakiegos swiatla?
    > na podstawie niby czego?

    Na podstawie np. dyrektywy unijnej, dzieki ktorej mozesz zjesc banana,
    ktory w kraju pochodzenia jedza co najwyzej swinie.

  • 17. Data: 2011-05-19 10:00:17
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Robson <r...@...pl> napisał(a):

    >Na podstawie np. dyrektywy unijnej, dzieki ktorej mozesz zjesc banana,
    >ktory w kraju pochodzenia jedza co najwyzej swinie.

    Pytanie bylo na poly retoryczne - mialo uswiadomic bzdurne przepisy.

  • 18. Data: 2011-05-19 10:07:13
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 19-05-2011 o 07:55:57 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Rozumiem, że wierzysz w to, że np. globalne ocieplenie jest spowodowane
    > destrukcyjną działalnością człowieka?

    Wierzę w destrukcyjną działalność człowieka. M.in. poprzez aktualną
    technologię pozyskiwania energii (nie widzę potrzeby wypunktowania
    skutków, wystarczy to, że proekologiczną nie jest), jak i taką, która
    wpłynie negatywnie na gospodarkę, kiedy paliwo do owej technologii będzie
    na wyczerpaniu. Z tym, że druga część tego zdania jest moim dużym
    domniemaniem. Nie jestem wykształcony w kierunkach ekonomicznych.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 19. Data: 2011-05-19 10:07:50
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Piotr <z...@o...gmail.com> napisał(a):

    >I tak i nie. Z jednej strony jak najbardziej przyznaję ci rację, z drugiej
    >nie. Kolor podkoszulków nie wpływa na ilość surowców przetwarzanych na
    >energię. Przepis nas ogranicza, jednak bez niego, wielu korzystałoby z
    >konwencjonalnego oświetlenia (nie zmieniłoby się zbyt wiele). Wprowadzając
    >go, zmniejszy się zużycie prądu. Pod tym kątem jest to dobry pomysł.

    Uwazasz ze mniejsze zucycie pradu to jest do czego powinnismy dazyc?
    Mamy XXI wiek, wiek gwaltownego rozwoju techniki i zuzycia energii energii, nie
    widzisz,
    ze to jakas paranoja?
    Juz nie mowiac, ze ponad 93% energii zuzywa przemysl, a nie zwykle Kowlaskie
    wiec o jakiej oszczednosci mowa.

    To tak jak z flouryzacja wody w USA - niby ma pomagac na zeby dzieciom,
    ale ze fluor wysadza podroby i jest jednym z najbardziej mutagennym
    (powiedzmy wprost: rakotworczym) dodatkiem stosowanym przez ludzi to sie milczy.
    Nie walczy sie ze spozyciem slodyczy przez dzieci majacych podstawowy wplyw na zeby
    (kiedys ludzie i bez fluoru mieli zdrowe), ale probuje sie wmowic, ze odpad
    przemyslowy jakim
    jest fluor jest niezbedny dla drowych zebow. Smiedzi na kilometr.

  • 20. Data: 2011-05-19 10:13:30
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 19-05-2011 o 12:07:50 Przesmiewca <b...@o...pl> napisał(a):

    > Uwazasz ze mniejsze zucycie pradu to jest do czego powinnismy dazyc?
    > Mamy XXI wiek, wiek gwaltownego rozwoju techniki i zuzycia energii
    > energii, nie widzisz,
    > ze to jakas paranoja?

    Oczywiście lepiej by było, gdybyśmy byli w stanie wyprodukować większą
    ilość energii zamiast ograniczać jej zużycie.

    > Juz nie mowiac, ze ponad 93% energii zuzywa przemysl, a nie zwykle
    > Kowlaskie
    > wiec o jakiej oszczednosci mowa.

    Jakiś odnośnik? Wg moich informacji ten procent jest inny.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php