  • 21. Data: 2009-07-27 07:32:41
    Temat: Re: Zdje;cia Chin'skiego bloku który sie; przewróci?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To świadczy niezbicie o wysokiej jakości prac murarskich. ;-)

    a serio...

    konstrukcja szkieletowa z żelbetu Chiny to tereny sejsmiczne więc pewnie
    buduje sie wszystko w szkieletach

  • 22. Data: 2009-07-27 08:05:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > "lotu", tylko grzecznie polozyl sie na ziemie i przy tym dopiero pekajac.
    > Ciekawe co zrobia z reszta osiedla, bo pewnie w podobnej sytuacji jest,

    Budynek wewnatrz tez jest zbrojony wiec trzymalo go do kupy - a to urwane
    zbrojenie jak juz puscilo jedno reszta poszla migiem.

  • 23. Data: 2009-07-27 23:54:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tornad pisze:

    > na zdjeciach sa widoczne, ulegly zerwaniu. To sa jakies pale rurowe (mnie
    > blizej nie znane) ze zbrojeniem wewnatrz rury oslonowej. I to zbrojenie uleglo
    > zerwaniu, zbrojone rdzenie z tych rur sie powysuwaly i zostaly z gruncie.

    Ummm... Zbrojone rdzenie? Znaczy się co - żelbetonowy cienki słupek, po
    zastygnięciu ofoliowany zalany betonem, żeby go "pogrubić"? Bo toto albo
    od początku było puste, albo coś się ze środka gładko wysunęło - czyli
    za chiny ;) nie było związane.

  • 24. Data: 2009-07-30 10:48:34
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > Niewątpliwie spadną ceny metra kwadratowego. :-PPP
    A oprócz tego zamiast stosować normalny metrażu będzie się sprzedawać wg
    powierzchni ścian ;-) Chyba że mają zamiar podnieść ten budynek i
    zaszpachlować pęknięcia ;-)

  • 25. Data: 2009-07-30 10:50:41
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > A blok tez. niczego sobie, jak policzy?em to
    > wysz?o ze 12 pie;ter mia?.

    Dobrze że nie 13 albo więcej. Tym razem trzynastka mogłaby się okazać pechowa,
    bo tak na oko to niewiele brakowało aby zaczął się efekt domina ;-)

  • 26. Data: 2009-07-30 12:14:38
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Marek Dyjor" napisał:
    > to imperialistyczna propaganda która ma na celu zdyskredytowanie
    > wspaniałych osiągnięć gospodarki Chińskiej. osoba odpowiedzialna za
    > opublikowanie tego zdjęcia już została ukarana (trafił do obozu
    > resocjalizacyjnego, jego narządy można zamawiać pod adresem ....)

    my tu się śmiejemy, ale te zdjecia zostały przemycone poza granice chin
    przez jakiegoś opozycjionistę z narażeniem życia własnego i swojej rodziny
    do piątego pokolenia wstecz!:O(
    normalnie przez cenzurę nic takiego nawet tam nie wychodzi na swiatło
    dzienne

    p.s. kiedyś oglądałem w sieci filmik z testu chińskich drzwi
    antywłamaniowych, gdzie podczas jednego z serii mała dziewczynka wymontowała
    z nich zamek za pomocą otwieracza do konserw, nie mogę teraz znaleźć tego
    filmu, może ktoś wie o co chodzi i poda namiar?:O)

  • 27. Data: 2009-07-30 13:27:02
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > zastygnięciu ofoliowany zalany betonem, żeby go "pogrubić"? Bo toto albo
    > od początku było puste, albo coś się ze środka gładko wysunęło - czyli

    Jak pisalem, nie znam tych pali. Z tego co wiem moge wnioskowac, ze moga to
    byc pale z betonu sprezanego. Ta rura zewnetrzna odlana wczesniej, pracuje na
    sciskanie a rdzen jest zalewany pozniej i wstepnie naciagniety. Do tego
    stosuje sie struny czyli druty o stosunkowo malej srednicy (u nas np. 5-6 mm)
    gdyz drut o takiej srednicy ma najwieksza sprezystosc i wytrzymalosc na
    rozciaganie (na jednostke powierzchn) i mozna go napiac jak struna. Wszystkie
    mosty wiszace w Nowym Jorku wisza na metrowej srednicy wiazkach takich strun...
    Teze te czyli wlasciwie moje domniemanie potwierdzaja chyba dwa zdjecia, na
    ktorych na wewnetrznych sciankach tej rury oslonowej widac wyraznie rysy jak
    by cos sie z niej wysunelo.
    A fakt, ze technologia produkcji materialow sprezanych jest dwuetapowa
    tlumaczy brak "galwanicznego" polaczenia starego betonu z nowym, tym, ktorym
    pozniej zalano te napiete struny.
    Zaleta takich pali sprezanych jest ich stosunkowo duza odpornosc na dzialanie
    obciazen dynamicznych czyli mozna je wbijac bezposrednio w grunt bez
    koniecznosci wszesniejszego podwiercania.
    Widzialem pale sprezone o srednicy okolo metra i dlugosci okolo 15 m produkcji
    niemieckiej, stosowane przy budowie mostu nad rzeka Wardar w Macedonii, ze 20
    km od Skoplje, gdzie bylem na 3 miesiecznej praktyce. Pale te wbijali polskim
    kafarem, dosc wyrosnietym; baba o masie 10 ton spadala na glowice pala z
    wysokosci dobrych kilku metrow. Ten pal w momencie uderzenia dzwonil jak
    potezny dzwon ale nie pekal mimo tego, ze jego ostrze oparlo sie o lita skale
    na mniejszej od projektowanej glebokosci. Zainteresowalem sie tym i polecilem
    zaprzestanie walenia. Bylo troche zamieszania bo co taki praktykant z Polski
    moze wiedziec ale pan dyrektor o nazwisku Fredro, mowiacy piekna klasyczna
    polszczyzna, zainteresowal sie tym. Okazalo sie, ze wykonawca pomylil sie w
    lokalizacji tego mostu o pol kilometra... Aby ukryc pomylke wyslano mnie na
    darmowe wczasy do miejscowosci Ochryd, gdzie nad pieknym gorskim jeziorem
    doczekalem konca praktyki.
    Te pale mimo tego, ze pali sprezonych sie nie obcina, obcieto na wymaganej
    wysokosci i nie wiem czy ten most tam jeszcze stoi czy nie. Ale to NTG.
    Pzdr.
    Tornad

  • 28. Data: 2009-07-30 15:08:42
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jan Werbiński" napisał:
    > Niewątpliwie spadną ceny metra kwadratowego. :-PPP

    tam mieszkań sie nie sprzedaje, po prostu się je buduje i oddaje do użytku
    oddanym działaczom partii, a te przewalone będą dla opozycjonistów!:O)

  • 29. Data: 2009-07-30 16:33:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:
> [...]
    > Te pale mimo tego, ze pali sprezonych sie nie obcina, obcieto na
    > wymaganej wysokosci i nie wiem czy ten most tam jeszcze stoi czy nie.

    ciekawe iel z tego co opowiadasz jest prawdą :)

  • 30. Data: 2009-07-31 07:43:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h4sadu$4gd$3@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > wymontowała z nich zamek za pomocą otwieracza do konserw, nie mogę teraz
    > znaleźć tego filmu, może ktoś wie o co chodzi i poda namiar?:O)

    To taki pic na wode z tym testem. Równie dobrze możesz zamontować najlepsze
    drzwi antywłamaniowe za kilkanaście tysiecy a ktoś nakręci film jak piłą
    motorową za 300zł(albo nawet reczna do ciecia suporeksu) wokół tych drzwi
    wycina suporeks i drzwi padają. Albo kamieniem tłucze szybe w drzwiach
    tarasowych i wchodzi do chaty. Po co się pierdzielic kilkanaście minut z
    otwieraczem do konserw. To już jakiś debil a nie złodziej by musiał być.

    Kris