  • 11. Data: 2018-10-29 19:55:25
    Temat: Re: Zenek łykaj dotację :]
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 października 2018 19:47:08 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > Ale ten program "Czyste powietrze" to kolejny, który jest z
    > przeznaczeniem dla nikogo.

    Jak dla mnie to jest dla dużej grupy ludzi. Dopłata do wymiany źródła
    ciepła i docieplenia chaty to jest to czego najbardziej potrzebujemy
    żeby choć trochę pozbyć się syfu z powietrza. A dla "burżujów" na otarcie
    łez jest kredyt 2% w skali roku na fotowoltaike. Mogłby być oczywiście
    lepiej, ale nie ma się co czepiać.

    L.

  • 12. Data: 2018-10-29 20:21:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2018 09:45:41 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Wczoraj odpalilem piec na pellet

    Jak masz z kamienicy w mieście wyprowadzone spaliny?
    Podłączyleś sie do istniejącego przewodu, dorabiałeś?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2018-10-29 20:56:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Lodzi powietrze jest dobre. Nie widac czym sie oddycha. W zeszlym sezonie
    przekroczenie magicznych stu CAQI bylo przez trzy moze cztery dni. Teraz jest 57.
    Dodac trzeba ze w centrum sa duze remonty ulic. Korki sa bardzo duze. Stojace w
    korkach samochody generuja zanieczyszczenia. Stacja pomiarowa tez jest w centrum.
    Lodz jest na gorce i sa, jak to nazywaja, korytarze dla wiatru.

  • 14. Data: 2018-10-29 20:59:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Informuje i obnjasniam ze jak sto dwadziescia lat temu budowano kamience w ktorej
    mieszkam to nie bylo pomp ciepla, ogrzewania gazowego, ogrzewania elektrycznego. To
    jak w akurat tej kamienicy mialo by nie byc przewodow kominowych jak ogrzewano
    piecami kaflowymi na wegiel.

  • 15. Data: 2018-10-30 19:20:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 29.10.2018 o 19:55, Lisciasty pisze:
> [...]
    > żeby choć trochę pozbyć się syfu z powietrza. A dla "burżujów" na otarcie
    > łez jest kredyt 2% w skali roku na fotowoltaike. Mogłby być oczywiście

    O dotację można się starać dopiero, gdy już się wyłoży kasę. Kogo o
    dochodach 600zł, będzie stać żeby najpierw wyłożyć 30-40tys na wymianę
    pieca na pompę? Albo weźmie kredyt bez gwarancji, że tą dotację dostanie.

    Dla dochodu powyżej 1600zł zwrot w postaci odliczenia od podatku. A jak
    ktoś zarabia za granicą, to znowu guzik.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-10-31 00:46:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 października 2018 19:20:21 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > O dotację można się starać dopiero, gdy już się wyłoży kasę. Kogo o
    > dochodach 600zł, będzie stać żeby najpierw wyłożyć 30-40tys na wymianę
    > pieca na pompę? Albo weźmie kredyt bez gwarancji, że tą dotację dostanie.

    Bzdura. Można w transzach. Jest o tym nawet w samej ulotce:

    https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/14/5e/5ba39362b5450_z
    .pdf?1540926296

    https://scr.pgr.pl/2018/10/2018-10-31_00-45-26-54048
    .png

    "Środki mogą być wypłacone w kilku transzach po zrealizowaniu
    poszczególnych etapów przedsięwzięcia. Jeśli pojawią się
    zmiany, wystąp o odpowiednie zmiany w umowie."

    Więc nie trzeba nic wykładać z własnej kieszeni. Wykonawcom zawsze płaci
    się po wykonanej robocie - pewnie większość z nich będzie przygotowana
    nawet z gotowymi umowami na taką sytuację.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2018-10-31 00:48:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 października 2018 00:46:46 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Więc nie trzeba nic wykładać z własnej kieszeni. Wykonawcom zawsze płaci
    > się po wykonanej robocie - pewnie większość z nich będzie przygotowana
    > nawet z gotowymi umowami na taką sytuację.

    No i oczywiście jest gwarancja, że się kasę dostanie, bo wcześniej
    podpisuje się odpowiednią umowę, która to gwarantuje.

    Siejesz niepotrzebny ferment :)

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2018-10-31 17:03:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 31.10.2018 o 00:48, Adam Sz. pisze:
    > No i oczywiście jest gwarancja, że się kasę dostanie, bo wcześniej
    > podpisuje się odpowiednią umowę, która to gwarantuje.

    Może jak się podpisze. W czerwcu 2016 byłem umówiony z panią z Łódzkiego
    oddziału FOŚgu już po wcześniejszych uzgodnieniach. Na niecałą godzinę
    przed spotkaniem, pani zadzwoniła że jednak środki się już skończyły. To
    była już końcówka ówczesnego programu więc może stąd takie przeboje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-10-31 17:28:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 października 2018 17:03:38 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > przed spotkaniem, pani zadzwoniła że jednak środki się już skończyły. To
    > była już końcówka ówczesnego programu więc może stąd takie przeboje.

    Nowy program jest na 10 lat do przodu i miliardy PLN - nie ma nawet co
    porównywać :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2018-11-01 05:59:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > przed spotkaniem, pani zadzwoniła że jednak środki się już skończyły. To
    > była już końcówka ówczesnego programu więc może stąd takie przeboje.

    To i tak nieźle. Ja się zacząłem interesować dotacją w wielkopolskim
    jakoś koło lutego, a okazało się że kasa skończyła się na początku stycznia
    na ten rok bo na całe województwo przyznali łaskawie jakieś 300 wniosków ;)

    L.