  • 21. Data: 2012-06-29 07:51:14
    Temat: Re: Zgłoszenie pozwolenia na budowe itp
    Od: "g." <n...@s...pl>

    news:jsf12p$e57$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zakładasz działalność w zakresie produkcji takichże, albo budujesz domek,
    > który jest TWOJĄ własnością i potem go sprzedajesz, ale w tym przypadku
    > musisz spełnić wymogi jak każdy inny budujący sobie altanę na działce...
    > no są jeszcze możliwości obejścia (legalne), na wstępie podpisujesz umowę
    > o dzieło, w której podejmujesz sie zbudowania takiegoż domku, ale
    > zleceniobiorcą może być tylko firma, bo inaczej to usługi dla ludności i
    > DG...
    > BTW jak cię sąsiad nie pod....li, to możesz sobie stawiać i potem

    Nic nie musisz zgłaszać.
    Żadnych usług, działalności gospodarczej, umów, etc.,
    W takich sprawach sądy cywilne i administracyjne wydały już wiele wyroków na
    najwyższych szczeblach.
    We wszystkich (wyrokach) daje się zauważyć, że co jest czym należy do
    decyzji właściciela.
    W tym przypadku jeśli coś nie jest bezwzględnie wyraźnie zdefiniowane w
    określonej ustawie to jest nidookreslone i definiowane w zasadzie swobodnie
    przez zainteresowanego.
    Obiekt związany z gruntem nietrwale, z przeznaczeniem na zbycie nie jest /
    nie może być w zainteresowaniu prawa budowlanego.
    Ale UNB poprzez swoich agentów w terenie (zazdrosny sąsiad) jest wścibski i
    nadzwyczaj dobrze poinformowany.
    Jeśli taki obiekt będzie przez Ciebie użytkowany to nie wyczerpuje definicji
    wyłączającej go spod prawa budowlanego.
    Tak jak wyżej pisałem sprawa przeznaczenia może się zmieniać swobodnie wedle
    życzenia właściciela.

    Moim ew. adwersarzom podam przykład.
    Spotkałem się z wpisem w dowodzie rejestracyjnym Audi A7 w którym była
    zamontowana kaseta na pieniądze. Tym samym to Audi stało się pojazdem
    specjalistycznym typu bankowóz (tak było napisane w dowodzie
    rejestracyjnym!!!). Ci co prowadzą DG wiedzą co to znaczy.
    Inny przykład to nabycie takiego auta z przeznaczeniem na wynajem.
    Owo przeznaczenie wg ustawy jest kluczowe. Daje prawo do odliczania całego
    VAT'u od wartości auta i od paliwa.
    Owo A7 (przepraszam, bankowóz) wg właściciela było przeznaczone do
    przewożenia pieniędzy i innych ważnych dokumentów pomiędzy oddziałami firmy.

    W przypadku wątpliwości prawo dopuszcza zadanie pytania w kompetentnym
    urzędzie.
    Piszemy wniosek do właściwego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z prośbą o
    wyjaśnienie przepisu prawa. We wniosku jest wymagane zawarcie swojego
    stanowiska.
    Mniej więcej tak:
    Czy budynek/obiekt nietrwale związany z gruntem (nawet umieszczony na/ponad
    płycie betonowej) podlega przepisom prawa budowlanego?
    Moim zdanie nie bo .....
    UNB odpowiada urzędowo w urzędowym terminie z pouczeniem, że można się od
    tego odwołać do wyższej instancji.

    pzdr WG

  • 22. Data: 2012-06-29 10:42:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 07:51:14 UTC+2 użytkownik g. napisał:
    > Jeśli taki obiekt będzie przez Ciebie użytkowany to nie wyczerpuje definicji
    > wyłączającej go spod prawa budowlanego.

    Czy jak w takim domku postawię szpadelk i taczkę to juz go "uzytkuje"?

  • 23. Data: 2012-06-29 12:08:42
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Czy jak w takim domku postawię szpadelk i taczkę to juz go "uzytkuje"?

    Ty tylko sprawdzasz czy się narzędzia mieszczą i czy jest funkcjonalny.

    Ludzie wczoraj w sprawie dla reportera było jak syndyk powoli żywcem
    oskubuje z dorobku życia niewinnego gościa. Gościa majątek wyceniono na
    30mln zł, a zadłużenie było na 5mln to syndyk zgodnie z interpretacją prawa
    wycenił tak nieruchomość i hektary ziemi że wyszło niemal zero majątku.
    Syndyk pobiera opłaty za prowadzenie masy upadłościowej w wysokości 40tys
    miesięcznie bodaj. 120 hektarów urodzajnego sadu wycenił na 2,2zł/m2 gdzie w
    całej okolicy 1m2 nie schodzi poniżej stówy.
    Da się naginac prawo? Da! Więc w czym macie problem z szopą? Przyjdzie ktoś,
    przypieprzy się, rozbierzecie więc zaraz powizycie i na drugi dzień powiecie
    że się właście akurat sprzedało.

    Marek

  • 24. Data: 2012-06-29 13:43:37
    Od: <news>

    Użytkownik "4CX250" napisał:
> [...]
    > problem z szopą? Przyjdzie ktoś, przypieprzy się, rozbierzecie
    > więc zaraz powizycie i na drugi dzień powiecie że się właście

    Tak to właśnie działa, przyjdzie jakiś obrzezaniec o cwanym ryju, co się w
    życiu żadną pracą nie skalał a liczy sobie wynagrodzenia 40tys/mies za
    pierdzenie w stołek i tak sobie nagina prawo żeby okraść z majątku polaka co
    całymi pokoleniami ze swoją rodziną się tego dopracował, i nic tym bandytom
    nie zrobisz bo milicja, prawo, sądy i prokuratory są ich a ty niewolniku
    tyraj do usranej śmierci na pana.

  • 25. Data: 2012-06-29 13:45:37
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > na najwyższych szczeblach.
    > We wszystkich (wyrokach) daje się zauważyć, że co jest czym należy do

    tak, to tylko w erze... pokaz mi te wykładnie sądów, bo ja spotkałem się
    tylko z takimi w odwrotną stronę...
    w każdej chwili może się zgłosić do ciebie Urząd Skarbowy i poprosić o
    wyjaśnienia w sprawie prowadzonych przez ciebie usług, czyli budowy domków w
    celu odsprzedaży... jeśli w momencie rozpoczęcia budowy takiego domku
    nosiłeś się z takim zamiarem, to prowadzisz niezarejestrowaną działalność
    gospodarczą, możesz sobie uprawiać pietruszkę w ogródku w celu późniejszej
    sprzedaży, ale domek raczej nie przejdzie... a jeśli budujesz sobie, a potem
    postanawiasz sprzedać, to podlegasz prawu budowlanemu (co nie wyłącza cie
    spod przepisów o DG i podatku dochodowym)...

    > W tym przypadku jeśli coś nie jest bezwzględnie wyraźnie zdefiniowane w
    > określonej ustawie to jest nidookreslone i definiowane w zasadzie
    > swobodnie przez zainteresowanego.

    raczej stosownego urzędu... oczywiście możesz mieć swoją interpretację, ale
    urząd może mieć inne zdanie...

    > Obiekt związany z gruntem nietrwale, z przeznaczeniem na zbycie nie jest /
    > nie może być w zainteresowaniu prawa budowlanego.

    ale już w gestii przepisów o DG jak najbardziej...
    proponuje przestudiować ustawę o podatku dochodowym, która definiuje (ale
    również wyłącza wyjątki) działalność gospodarczą...
    a szczególnie:
    art.5a, pkt.6a, czyli co jest uznawane za DG (definicja ciągłości i
    zorganizowana była już przedmiotem interpretacji izb skarbowych, choć można
    uprawdopodobnić jednorazowość czynności, lecz urząd może mieć inne zdanie)
    art.5b, czyli co spełnić, żeby nie było DG (sam na tym jadę...)
    art.13, czyli jeśli nie DG, to co... (sam na tym jadę...)
    szczególnie art.13 pkt.8, czyli wspomniana przeze mnie umowa o dzieło z
    firmą zlecającą... (sam na tym jadę...)
    resume... jeden domek budowany w celu odsprzedaży może przejdzie, ale
    następny już na pewno nie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 26. Data: 2012-06-29 13:48:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 13:43:37 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
    >tak sobie nagina prawo żeby okraść z majątku polaka co całymi pokoleniami ze swoją
    rodziną się tego dopracował,

    Ciekawe czy byś tak samo pisał jakby ten "polak" Tobie był winien kilka milionów.
    OIglądałem ten program i tak sobie dumam: skoro mieli majątku za 22mln(a pamietajmy
    że to ich wycena która z wartością rynkowa moze mieć niewiele wspólnego)to dlaxczego
    części nie spienięzyli aby oddac swoim wierzycielom "głupie" 5mln.

  • 27. Data: 2012-06-29 13:50:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 13:45:37 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:
    > resume... jeden domek budowany w celu odsprzedaży może przejdzie, ale
    > następny już na pewno nie...

    Właśnie ciągle piszemy tym jednym, jedynym domku;)

  • 28. Data: 2012-06-29 13:58:51
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Właśnie ciągle piszemy tym jednym, jedynym domku;)

    ale w naszym ukochanym bagienku prawnym uprawdopodobnić jednorazowość tego
    przedsięwzięcia musisz ty...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 29. Data: 2012-06-29 14:23:42
    Od: <news>

    Użytkownik "Kris" napisał:
> [...]
    > z wartością rynkowa moze mieć niewiele wspólnego)to dlaxczego
    > części nie spienięzyli aby oddac swoim wierzycielom "głupie" 5mln.

    Skoro oglądałeś to powiedz nam komu i za co oni byli winni tą kasę i za co,
    ile zwlekali i do kiedy mieli oddać?
    Bo nie zdziwił bym się gdyby sprawa była pokroju takiej gdzie spóźniłeś się
    2 dii z opłatą abonamentu TV za 50 zł a oni okradli by cię z majątki wartego
    50 milionów złotych, bo tak to działa.

  • 30. Data: 2012-06-29 14:38:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 czerwca 2012 14:23:42 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:
    > Skoro oglądałeś to powiedz nam komu i za co oni byli winni tą kasę i za co,
    > ile zwlekali i do kiedy mieli oddać?

    Oni nigdzie w tym programie nie zaprzeczali że są winni ani tego tego ile są winni.

    > Bo nie zdziwił bym się gdyby sprawa była pokroju takiej gdzie spóźniłeś się
    > 2 dii z opłatą abonamentu TV za 50 zł a oni okradli by cię z majątki wartego
    > 50 milionów złotych, bo tak to działa.

    Czyli nie oglądałeś tylko tak sobie gdybasz;)