  • From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zlewowe rozterki
    Date: Sun, 6 Nov 2011 16:18:48 +0100

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/j94cij$ete$1@news.vec
    tranet.pl
    *nadir* napisał(-a):

    >> http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/browse_thr
    ead/thread/85b7b3779c0a9f53/4028bd9187233ec6?hl=pl&q
    =%22syfon%22+author:Big+author:Jack#4028bd9187233ec6

    > Ile lat mają te rury, jaka średnica i jaki materiał(plastik czy
    > żeliwo)? W moim bloku, tyle że wyższym były podobne zjawiska,
    > odpowietrzenie
    > kanalizy było ok, a mimo to ludziom wodę wysysało z syfonów.
    > Okazało się, że żeliwny pion kanalizacyjny przez wiele lat użytkowania
    > zasyfił się różnymi tłuszczami i innymi "gównami". Oryginalnie rura
    > miała średnicę 8cm ale po zawaleniu tymi syfami miejscami przekrój był
    > 3-4cm, na jakiś czas sprawę rozwiązało czyszczenie pionów jakąś metodą
    > ciśnieniową. Jednak po kilku latach znowu pion się pozasklepiał,
> [...]

    Rury żeliwne, ponad 20 lat. Fi mi nie znane, mimo, że kiedyś byłem na
    dachu i wylot widziałem. Wejść tam samodzielnie praktycznie
    niewykonalne, bo dach dopiero co po remoncie i SM trzęsie się o jego
    uszkodzenie. Jednocześnie nie widzę sposobu nakłonienia ich do naprawy.
    Chyba że sąd. Pieniądze biorą szybko i chętnie. W zamian nic lub prawie
    nic od siebie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675