  • 1. Data: 2011-04-22 09:44:29
    Temat: beton komórkowy na klej czy zaprawę.
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Krótko - wykonawca ma postawić dom z bk (ściany 2W 24+15) i radzi aby
    murować na zaprawę a nie na klej bo będzie taniej a przy 2W to nie ma
    znaczenia.
    Co myślicie - warto na tym oszczędzać?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-04-22 10:14:16
    Temat: Re: beton komórkowy na klej czy zaprawę.
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    > Krótko - wykonawca ma postawić dom z bk (ściany 2W 24+15) i radzi aby
    > murować na zaprawę a nie na klej bo będzie taniej a przy 2W to nie ma
> [...]

    jkaiego producenta ten BK?
    jak Ytong to tylko na klej, jesli jakies badziewie to mzoe byc zaprawa

    pozdr
    przemek

  • 3. Data: 2011-04-22 10:15:58
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup
    > jkaiego producenta ten BK?
    > jak Ytong to tylko na klej, jesli jakies badziewie to mzoe byc zaprawa

    Mam do wyboru ytong albo solbet.
    Dlaczego tylko klej wchodzi w grę?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2011-04-22 10:34:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Kwi, 11:44, "quent" <x...@x...com> wrote:
    > Kr tko - wykonawca ma postawi dom z bk ( ciany 2W 24+15) i radzi aby
    > murowa na zapraw a nie na klej bo b dzie taniej a przy 2W to nie ma
    > znaczenia.
    > Co my licie - warto na tym oszcz dza ?

    Tylko klej. Wcale nie bedzie taniej zaprawa, bo kleju kladziesz 1-2mm,
    a zaprawy 1-2cm. Klejem wyjdzie idealnie rowno i gladko, no chyba ze
    wykonawca nie potrafi i woli nadrabiac potem niedociagniecia zaprawa.
    Pozatym klejem robisz duzo szybciej - specjalna kielnia o szerokosci
    dopasowanej do bloczka, przeciagasz sobie pare metrow naraz i
    kladziesz jeden za drugim nie patrzac tak czesto na poziom (bo jak
    pierwsza warstwa jest idealnie rowna to gora tez taka zawsze
    wychodzi).

    Mam wrazenie, ze trafiles na starego murarza ktoremu nie przegadasz :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-04-22 14:22:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 22-04-2011 o 11:44:29 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Krótko - wykonawca ma postawić dom z bk (ściany 2W 24+15) i radzi aby
    > murować na zaprawę a nie na klej bo będzie taniej a przy 2W to nie ma
    > znaczenia.
    > Co myślicie - warto na tym oszczędzać?
    Ja bloczki masz krzywe to klej cię drożej wyjdzie.
    Co do ciepłości ściany klej czy zaprawa w twoim przypadku nie ma
    znaczenia bo i tak będziesz miał 15cm styro.
    Na zaprawę łatwiej mu będzie zrobić pionowe szczeliny tzn zalać je niż na
    kleju.
    Zaprawa ma wiekszą wytrzymałość.

    Ja zrobiłem na zaprawie bo i tak mam 15cm styro, a wyszło taniej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-04-22 17:13:59
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Mam do wyboru ytong albo solbet.
    Ytong drogi, ja bym nie brał, cena nie zrównoważy korzyści.
    Solbet kiepski, nie możesz załatwić H + H? Ja budowałem 4 lata temu z H
    + H, ale wtedy był strasznym kryzys z materiałami i wepchnęli mi paletę
    Solbetu, pustaki były o wiele gorsze niż H + H. Chyba ze dziś się zmieniło
    Adam

  • 7. Data: 2011-04-22 17:22:11
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-22 19:13, adam pisze:

> [...]
    > Solbetu, pustaki były o wiele gorsze niż H + H. Chyba ze dziś się zmieniło

    Mam ofertę na ytong 24 za 5,7zl brutto.
    Myślę, że to dobra cena.

  • 8. Data: 2011-04-22 17:29:24
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Co do ciepłości ściany klej czy zaprawa w twoim przypadku nie ma
    > znaczenia bo i tak będziesz miał 15cm styro.

    Nie zgodzę się. Moje ściany mają ok 250 m2 powierzchni, przy założeniu
    że kleju jest ok 2 mm, to wychodzi że około 3 m2 zajmuje klej. Jeśli
    dałbym zaprawę ok 1,5 cm to łącznie bym miał ok 20 m2 zimnej zaprawy
    betonowej. To tak jakbym sobie dla oszczędności ufundował w pokoju dwie
    ściany z betonu. Żadna to oszczędność. I nie ma znaczenia ile dasz
    styropianu.
    Tylko klej!

    > Zaprawa ma wiekszą wytrzymałość.
    Ja skleiłem na próbę dwa pustaki, po dwu dobach chciałem rozdzielić i
    pękł mi pustak a nie klej.

    > Ja zrobiłem na zaprawie bo i tak mam 15cm styro, a wyszło taniej.

    W budowaniu niewiele taniej, w ogrzewaniu o wiele drożej.

    Adam

  • 9. Data: 2011-04-22 19:50:17
    Od: adam <a...@g...pl>

    > Mam ofertę na ytong 24 za 5,7zl brutto.
    > Myślę, że to dobra cena.

    Nieźle, ja wtedy płaciłem po 13,50 i cieszyłem się że w ogóle kupiłem.
    Nawet nie wiedziałem, że dziś są takie ceny.

    Adam

  • 10. Data: 2011-04-23 08:30:01
    Od: "adi" <a...@g...com>

    taniej a zaprawę , chyba że z samego piachu :)

    Policz sam na 1 paletę ytonga która zawiera 5,76 m^2 idzie średio 40 kg
    kleju co daje jakieś 20 zł, spróbuj za te 20 zl zrobić zaprawy na paletę
    bloczka, o estetyce i czasie wykonania nie wspomnę

    Adi